Hornbach România a raportat un business în creştere cu 13,84% în perioada 1 martie 2015 - 29 februarie 2016, comparativ cu anul financiar precedent, fără a lua în calcul deschiderea noului magazin din Sibiu, din luna octombrie 2015, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
La nivel de grup, Hornbach (concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a înregistrat, în exerciţiul financiar anterior 2015/2016 (1 martie 2015 - 29 februarie 2016), o cifră netă de afaceri în creştere cu 5,1%, ajungând la 3,755 miliarde de euro.
În cel mai mare sub-concern operativ HORNBACH Baumarkt AG, care, la data bilanţului - 29 februarie 2016, opera la nivel european 153 (comparativ cu anul precedent, când opera 146) de magazine de bricolaj în nouă ţări, cifra de afaceri, incluzând inaugurările, a crescut cu 5,3%, ajungând la 3,535 miliarde de euro. Raportat la suprafaţă şi la ajustările de schimb valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de bricolaj (DIY) au crescut la nivelul concernului cu 2,6%. Această creştere a fost determinată în principal de pieţele internaţionale. Cota aferentă magazinelor din celelalte ţări europene din cadrul sub-concernului Baumarkt a fost de 43,1% (în anul precedent 41,4%). Veniturile din vânzări ale sub-concernului Hornbach Baustoff Union GmbH s-au îmbunătăţit cu 2,4%, ajungând la 218 milioane euro, fiind din nou în creştere după scăderea de 1,1% din anul precedent.
• Germania - Un nou record
Pragul de performanţă pentru magazinele de retail DIY din Germania a fost ridicat. Pe baza creşterii semnificative a cifrei de afaceri, de 7,6% în anul precedent, cauzată în principal de expansiune, cele 99 magazine de bricolaj Hornbach ale sub-concernului HORNBACH Baumarkt AG la nivel naţional au înregistrat în exerciţiul financiar 2015/2016 creşteri cu 2,3%, ajungând la 2,011 miliarde de euro. Raportat la suprafaţă, adică fără a se lua în calcul magazinele inaugurate şi cele închise în ultimele douăsprezece luni, cifrele de afaceri au crescut în Germania, în anul raportării, cu încă 0,8% peste creşterea de 5,5% din anul precedent.
Albrecht Hornbach, preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Management AG, a declarat: "După regresul din al treilea trimestru am marcat un moment important. Scăderea extrem de puternică a interesului consumatorilor germani din noiembrie 2015 nu a mai continuat în magazinele noastre de bricolaj în trimestrul al patrulea. Cu o creştere a cifrei de afaceri raportată la suprafaţă de 2,5% în Germania, în ultimele trei luni, am reuşit să depăşim din nou scăderea temporară a cifrei de afaceri".