Hyundai Motor Co. îşi va delista GDR-urile (global depositary receipts) de la Bursele de Valori din Londra şi Luxemburg, începând cu data de 19 decembrie, potrivit unui anunţ făcut recent de compania auto sud-coreeană, preluat de tipranks.com. Decizia face parte dintr-un efort mai larg de simplificare în mai multe jurisdicţii, determinat de volumele scăzute de tranzacţionare şi de cererea redusă pentru aceste titluri. Investitorii au fost sfătuiţi să ia legătura cu consilierii lor financiari cu privire la deţinerile în aceste GDR-uri.
Săptămâna trecută, Hyundai Motor a raportat, pentru al treilea trimestru din 2024, un profit net sub aşteptări, pe fondul slăbirii cererii de vehicule. Profitul net a scăzut cu 3% faţă de acelaşi interval din 2023, la 3,206 trilioane de woni (2,32 miliarde de dolari). Analiştii aşteptau un câştig net de 3,424 trilioane de woni.
Veniturile companiei au crescut cu 4,7%, până la 42,928 trilioane de woni în perioada iulie-septembrie, în timp ce profitul operaţional a scăzut cu 6,5%, la 3,581 trilioane de woni, conform marketscreener.com.
Compania a anunţat că vânzările sale angro de maşini au scăzut cu 3,2% la nivel global, deoarece cererea de vehicule a slăbit pe majoritatea pieţelor majore. America de Nord a avut rezultate pozitive, însă, vânzările angro de maşini ale Hyundai crescând pe piaţa respectivă cu 9,3%, în trimestrul analizat.
Hyundai se aşteaptă la un mediu de afaceri nefavorabil, cu pieţe majore care încetinesc şi riscuri geopolitice în creştere. Cu toate acestea, compania îşi propune să menţină o creştere solidă a vânzărilor şi să-şi consolideze poziţia de lider în domeniul vehiculelor electrice, în special în SUA.
Hyundai îşi menţine ţinta de a vinde două milioane de vehicule electrice la nivel global până în 2030, în vreme ce rivalii săi şi-au redus sau au anulat aceste obiective ca urmare a faptului că încetineşte cererea consumatorilor pentru vehicule alimentate cu baterii.
Hyundai şi General Motors Co. (GM) din SUA au încheiat, în luna septembrie, un acord neangajant pentru discuţii privind modalităţile de dezvoltare în comun a vehiculelor, inclusiv modele cu motoare pe benzină, precum şi maşini electrice şi alimentate cu hidrogen. Un parteneriat cu GM ar putea ajuta Hyundai să-şi extindă prezenţa în SUA. Hyundai şi filiala sa Kia construiesc o nouă fabrică în Georgia, care urmează să fie inaugurată până la sfârşitul anului 2024.
Hyundai ţinteşte şi India, după ce, săptămâna trecută, divizia sa Hyundai Motor India Ltd., al doilea cel mai mare producător de automobile din ţara sud-asiatică, s-a listat pe piaţa locală.