Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ) anunţă că, începând de luni, serviciul de comunicare a actelor de procedură prin e-mail a devenit operaţional şi este disponibil pe site-ul instituţiei, la secţiunea "Dosar electronic". Opţiunea este valabilă pentru toate secţiile şi formaţiunile de judecată ale instanţei supreme, informează News.
Potrivit unui comunicat de presă transmis, luni, de ICCJ, serviciul permite oricărei persoane fizice şi juridice să opteze pentru efectuarea comunicărilor în format digital.
"De asemenea, aceeaşi modalitate de transmitere a actelor va fi folosită de către instanţa supremă în relaţia bilaterală curentă cu alte instituţii implicate în procedurile judiciare. Serviciul de transmitere electronică a actelor de procedură vine în completarea aplicaţiei de "Dosar electronic" şi a celorlalte proiecte legate de digitalizarea şi creşterea gradului de transparenţă şi accesibilitate în ceea ce priveşte activitatea judiciară a instanţei supreme, dintre care majoritatea sunt la rândul lor operaţionale: biblioteca digitală disponibilă prin intermediul paginii de Internet a Înaltei Curţi, care conţine publicaţiile proprii ale acesteia, în format electronic; publicarea întregii jurisprudenţe pe site-ul propriu; accesul gratuit la sinteze şi studii realizate la nivelul compartimentelor din aparatul propriu al Înaltei Curţi; noile infochioşcuri instalate în sediile instanţei supreme", a transmis ICCJ.
Potrivit documentului, procesul de modernizare a serviciilor oferite de către instanţa supremă persoanelor implicate în procedurile judiciare şi reprezentanţiloracestora, dar şi publicului larg, va continua în perioada următoare, fiind vizate îmbunătăţirea motorului de căutare a jurisprudenţei, indexarea corespunzătoare a hotărârilor pronunţate, modernizarea şi simplificarea site-lui propriu, oferirea de servicii on-line de asistenţă pentru justiţiabili şi diseminarea hotărârilor pronunţate în materia unificării jurisprudenţei prin prezenţa pe reţelele sociale, scrie News.