Vânzările Electrolux în România au crescut anul trecut cu 4,7%, la 313 milioane de coroane suedeze (33,6 milioane de euro), în timp ce la nivel de grup creşterea a fost de două ori mai rapidă, de 10%, la 123,5 miliarde de coroane (13,26 miliarde de euro).
În 2014, Electrolux a raportat în România vânzări de 299 milioane de coroane, cele mai slabe din 13 ani, potrivit Mediafax.
Numărul de angajaţi ai Electrolux a rămas anul trecut aproape neschimbat, la 775 persoane, potrivit unui raport al grupului suedez.
Electrolux, a doua mare companie de electrocasnice la nivel mondial după Whirlpool, este prezentă în România de la sfîrşitul anului 1995, iar din 1997 este acţionar majoritar al fabricii Electrolux din Satu Mare, unde produce o gamă variată de electrocasnice şi accesorii, precum frigidere, maşini de spălat şi aparate de aer condiţionat.
Grupul mai deţine o divizie de vânzări şi marketing în Bucureşti.
La nivel de grup, vânzările nete au urcat cu 10%, la 123,5 miliarde de coroane, iar profitul net a scăzut cu 30%, la 1,57 miliarde de coroane (169 milioane de euro).
Anul trecut, parcursul companiei suedeze a fost marcat de eşecul unei tentative de achiziţie a diviziei de electrocasnice a General Electric pentru 3,3 miliarde de dolari.