ÎN ACEST AN, Moş Nicolae a făcut cumpărături mai calculate

Dalar Stanca
Ziarul BURSA #Companii / 7 decembrie 2012

Ca în majoritatea anilor, cumpărăturile pentru Moş Nicolae au fost făcute chiar în seara de 5 decembrie. Acest lucru a fost observat şi de retaileri, multe dintre magazinele de fashion, accesorii şi electronice aşteptând ca, în ultima lună a anului, vânzările să explodeze. Mulţi dintre ei pun la cale promoţii speciale, din ce în ce mai inventive şi adaptate la bugetul de criză al românilor. Sunt retaileri care înregistrează fluctuaţii nesperate ale afacerilor în această perioadă, administratorii business-urilor aşteptând finalul anului pentru a trage linie şi a face calculele.

Andreea Ioniţă-Loukas, managerul brandului de bijuterii de lux Micri Gold, mizează pe vânzările din apropierea Crăciunului, vânzările din primele zile ale lunii decembrie fiind asemănătoare celor de anul trecut: "De Moş Nicolae, vânzările au fost similare cu cele din anul 2011, poate puţin mai scăzute. Am observat cum clientela a preferat produse mai accesibile ca preţ - eşarfe sau accesorii - exprimându-şi chiar dorinţa de a achiziţiona pentru cadourile de Crăciun produse mai valoroase, cum ar fi ceasurile. Ne aşteptăm la vânzări mai mari în apropiere de Moş Crăciun".

Domnia sa este de părere că vânzările situate la acelaşi nivel cu cele din anul trecut ar putea fi puse pe seama crizei economice încă prezente la noi în ţară. "Situaţia dificilă din punct de vedere economic a influenţat într-un mod evident comportamentul clientului, fie că vorbim de produse pentru un venit mediu sau de produse de lux. Clienţii sunt mai rezervaţi, mai atenţi, mai calculaţi decât în anii precedenţi", conchide managerul Micri Gold.

Rămânând tot în zona bijuteriilor şi accesoriilor de lux, Andreea Matei, Shop and Marketing Manager la Frey Wille, a avut o surpriză plăcută constantând rezultatele magazinului de pe Calea Victoriei: "Ne-am uitat zilele acestea pe rezultatele vânzărilor de la începutul acestei luni şi am observat că magazinul de pe Calea Victoriei a înregistrat vânzări de două ori mai mari, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Nu aş putea vorbi încă despre un trend al lunii decembrie, lucrurile se pot schimba cu uşurinţă în următoarele săptămâni. Bineînţeles, dintre cele şase zile trecute din această lună, în seara zilei de 5 decembrie s-a înregistrat cel mai mare trafic şi volum în magazin. Nu putem explica încă de ce am obţinut o dublare a vânzărilor în această perioadă, vom analiza rezultatele şi vom trage o concluzie la finalul lunii în curs. Este un rezultat atipic, ţinând cont de locaţia de pe Calea Victoriei, unde accesul este mai dificil, comparativ cu un magazin amplasat într-un centru comercial".

Reprezentanta Frey Wille a observat şi care au fost cele mai solicitate produse: "De Moş Nicolae s-au vândut cel mai bine colecţiile noastre din aur masiv, colecţii care nu sunt bestseller în restul anului. Clienţii s-au orientat cu precădere către seturi de bijuterii".

Îmbrăcămintea este de cele mai multe ori în topul cadourilor de Sărbători, iar creşterea de 30% înregistrată în data de 5 decembrie în cele patru magazine de lux ale familiei Şeitan din zona Dorobanţi confirmă afirmaţia. "Vânzările din week-end-ul 1-2 decembrie în cele patru magazine (Moschino, Distinto, Canali şi Brunello Cucinelli) au crescut cu 20%, în vreme ce în seara de 5 decembrie, cu o zi înainte de Sfântul Nicolae, veniturile au crescut cu 30%", a observat Carmen Şeitan, cea care conduce magazinele de lux amplasate în zona Dorobanţi.

Creşterile înregistrate în primele zile din această lună sunt similare cu vânzrile din anul 2011.

Valoarea medie a unui bon de consum în magazinul Brunello Cucinelli, magazin în care sunt comercializate cu precădere pulovere din caşmir, s-a ridicat la 10.000 de lei, iar celelalte trei magazine au vândut în medie pe fiecare bon în valoare de 5.000 de lei.

Femeia de afaceri ne-a spus care au fost articolele vestimentare preferate de clineţi: "În magazinul Canali (care are ca target bărbaţii), clienţii au preferat sacourile, pantaloni şi costumele, iar în boutique-ul Moschino preferate au fost rochiile şi sunt în continuare. Bineînţeles, din magazinul Brunello Cucinelli clienţii au preferat şi achiziţionat puloverele de caşmir. Multibrandul Distinto a înregistrat cele mai importante vânzări la pantofii eleganţi".

Domnia sa se aşteaptă ca luna decembrie să aducă vânzări mai mari cu 5% decât anul trecut în magazinele pe care le conduc.

Oferte la electronice, pentru cele mai cerute produse

Violeta Luca, CEO Flanco, ne-a vorbit detaliat despre perioada sărbătorilor, în domeniul retailului cu produse din zona IT&C: "Ne aşteptăm ca nivelul vânzărilor în perioada Sărbătorilor să fie în creştere în comparaţie cu anul trecut, datorită interesului mare al consumatorilor pentru segmente precum cel de televizoare şi cel IT - tablete, notebook-uri şi smartphone-uri. Acestea, alături de electrocasnicele mici, reprezintă, de altfel, cel mai des întâlnite alegeri de cadouri".

Domnia sa continuă: "În decembrie 2011, vânzările de produse electro-IT au înregistrat, de asemenea, o creştere în comparaţie cu lunile anterioare. Românii sunt interesaţi în luna decembrie de achiziţionarea celor mai interesante cadouri pentru cei dragi, printre care telefoane inteligente, tablete, televizoare din categoria Social TV etc, de aceea observăm o cerere în ascensiune pentru aceste categorii de produse şi în acest an".

CEO-ul retailerului Flanco ne-a declarat că în magazinele Flanco din ţară vor vor fi practicate promoţii în toată luna decembrie.

În întâmpinarea interesului crescut din partea consumatorilor, printre cele mai atractive oferte Flanco din această perioadă se numără campania de reducere pe voucher cu 25% a preţului pentru cele mai multe produse. Voucherul poate fi folosit în perioada 15 - 31 decembrie pentru a cumpăra şi alte cadouri de Crăciun - din categoria TV, notebook şi electrocasnice mari. Astfel, reducerile celor mai atractive gadgeturi pot ajunge pânăla 899 lei, în cazul unui televizor cu diagonală generoasă, sau 870 de lei, în cazul unui iPhone 5.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb