Electrica, unul din cei patru mari operatori de distribuţie din ţara noastră, şi-a propus să investească, în acest an, 608 milioane de lei în reţeaua de distribuţie a companiei, cu 35% mai puţin faţă de investiţiile bugetate în anul anterior, dar cu 43% mai mult în comparaţie cu obligaţia impusă de către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), a declarat, ieri, Corina Popescu, directorul general al societăţii.
Domnia sa a precizat: "În anul 2019, Electrica va continua planul de investiţii ambiţios în aria de distribuţie. Faţă de nivelul minim de investiţii impus de ANRE prin metodologia de distribuţie, respectiv cel puţin nivelul amortizării reglementate (n.r. circa 450 milioane de lei), Electrica are planificate puneri în funcţiune de investiţii în 2019 cu peste 43% mai mult. Vorbim despre peste 600 milioane lei puneri în funcţiune de investiţii la nivelul celor trei operatori de distribuţie din cadrul Grupului pentru anul 2019, investiţii care vor avea ca efect îmbunătăţirea calităţii serviciilor pe care le asigurăm".
Potrivit unui comunicat al ANRE publicat ieri, care făcea referire la nivelul de investiţii al companiilor din distribuţie pentru anul 2019, operatorii de distribu ie a energiei electrice concesionari sunt obligaţi să realizeze cel pu in 95% din valoarea planului anual de investiţii asumat şi aprobat de ANRE.
Comunicatul mai subliniază: "Nerealizarea planului anual de investiţii se sancţionează contravenţional cu amendă, care poate fi un procent situat între 5% şi 10% din cifra de afaceri realizată din activitatea de distribuţie a energiei electrice".
Electrica a avut un plan de investiţii în valoare de 900 milioane de lei pentru anul anterior, cel mai mare din rândul companiilor de distribuţie, în timp ce pentru anul 2017, nivelul de investiţii bugetat a fost de circa 750 milioane de lei.
În primele nouă luni din 2018, Electrica a obţinut un profit net de 315 milioane lei, în creştere cu 230% în comparaţie cu profitul net raportat în aceeaşi perioadă din anul precedent, în timp ce cheltuielile au scăzut cu 16% în perioada încheiată la 30 septembrie 2018, până la 1,85 miliarde de lei, pe fondul unei volatilităţi mai reduse a preţului energiei electrice în cel de-al treilea trimestru din anul anterior faţă de trimestrul trei din 2017.
Compania are o valoare de piaţă de circa 3,47 miliarde de lei.