ContentSpeed a raportat în anul 2020 o creştere de 54% faţă de 2019, cu o cifră de afaceri de aproape 1,5 milioane de euro, din care peste 200.000 euro sunt venituri în avans generate de abonamentele preplătite, conform unui comunicat remis redacţiei.
ContentSpeed estimează pentru 2021 o creştere cu 20% a pieţei e-commerce (în 2020, creşterea a fost de aproximativ 30%). În cazul activităţii companiei, ContentSpeed ţinteşte o cifră de afaceri de 1,7 - 1,8 milioane euro. În ceea ce priveşte proiectele derulate în 2020, cele mai căutate servicii au fost specifice pentru nişele care au avut creştere în acest an, cele mai multe cereri venind din verticalele Pharma, FMCG, Electro-IT, Casă şi Grădină, Birotică şi papetărie, dar şi produse cosmetice şi de îngrijire personală.
În 2020, ContentSpeed a asigurat migrarea pe platforma proprie a retailerului de lux Teilor şi extinderea internaţională a acestuia în Bulgaria şi Polonia cu site-uri dedicate, iar pentru farmaciile online a adăugat modul de Telefarmacie pentru transmiterea reţetelor.
Companiile care folosesc platforma ContentSpeed şi-au dorit cel mai mult în 2020 optimizarea fluxurilor operaţionale, reducerea costurilor şi fidelizarea clienţilor. Astfel, compania a dezvoltat în ultimul an peste 180 de noi funcţionalităţi şi module. Printre acestea se numără configuratorul specific pentru optică medicală, tier pricing - preţ per produs în dependenţă de cantitate - specific companiilor de distribuţie. Tot în portalurile B2B au fost adăugate contractele care pot fi descărcate, semnate şi încărcate înapoi de către revânzători. În decembrie 2020, ContentSpeed a lansat şi Alegra Mobile Shop, aplicaţie nativă disponibilă pe Android şi iOS, în toate magazinele cu aplicaţii: App Store, Play Store şi AppGallery.
ContentSpeed a lansat divizia de Consultanţă Strategică "Digital Factory", dedicată companiilor medii şi mari. Aceasta înglobează o suită de servicii dezvoltate în urma discuţiilor cu beneficiarii despre provocările aduse de transformarea digitală, dar şi despre planurile şi obiectivele lor de dezvoltare.
Cererea mare din 2020 a impus şi creşterea echipei ContentSpeed, iar compania a extins echipele de vânzări, marketing, implementare şi suport tehnic cu 9 angajaţi. Iulia Teodorescu a preluat departamentul comercial în poziţia de Head of Sales. Aceasta are experienţă de peste 20 de ani în roluri precum Corporate Sales Director la eMAG şi Altex, şi director de vânzări la Elbi Electric şi Phonetastic GSM.
Totodată, Ionuţ Grossu s-a alăturat noii divizii Digital Factory în calitate de Senior Strategy Consultant. Acesta are peste 15 ani de experienţă în retail tradiţional şi transformare digitală pentru branduri precum Auchan, Teilor, Elefant şi Fashion Days.
În egală măsură, ContentSpeed a trecut în 2020 şi printr-o relocare într-un nou sediu.
Din 2019, ContentSpeed oferă servicii pentru afacerile care îşi doresc extindere internaţională, fie prin magazine online cu vânzare în spaţiul UE, fie prin magazine dedicate pieţelor locale din Bulgaria, Polonia, Ungaria, Republica Moldova. În 2020, a consolidat proiectul prin integrarea mai multor procesatori de plăti internaţionali şi companii care preiau logistica livrărilor.
În 2021, ContentSpeed vizează susţinerea partenerilor care vor să îşi extindă activitatea în alte ţări. În prezent, platforma este pregătită deja cu opţiuni pentru 7 limbi străine: engleză, franceză, germană, poloneză, maghiară, bulgară şi spaniolă. Antreprenorii români pot apela inclusiv la extindere către marketplace-uri internaţionale, precum Amazon.
"Comerţul colaborativ este un trend global şi, din ce am observat până acum, marketplace-urile tematice sunt viitorul e-commerce-ului. Pentru o companie solidă care are deja un număr mare de clienţi, diversificarea gamei de produse complementare fără investiţia aferentă în stocuri este soluţia ideală. Este o situaţie de tip win-win atât pentru companie în sine, cât şi pentru furnizorii în căutare de canale de desfacere. În 2021, pregătim primul magazin online de acest fel. Totodată, avem în lucru mai multe implementări ale soluţiei Alegra Mobile Shop. Creşterea din ultimul an a fost excepţională şi ne bucurăm că am putut să le fim alături partenerilor noştri cu soluţii potrivite planurilor şi afacerilor lor. Succesul ContentSpeed este strâns legat de succesul utilizatorilor platformei. Pentru noi contează mult mai mult ce se întâmplă după lansarea magazinului online. E nevoie de un întreg ecosistem perfect închegat pentru a avea succes online. Miza noastră pentru următorii ani e să consolidăm şi dezvoltăm ContentSpeed într-o adevărată comunitate a liderilor pieţei care împărtăşesc know-how, care beneficiază de cele mai recente tehnologii şi care au tot suportul nostru pentru creştere şi transformare digitală", a declarat Radu Vîlceanu, CEO & Founder în cadrul ContentSpeed.