Reporter: Care credeţi că va fi evoluţia consumului de trafic de date accesat de mediul de afaceri de la noi, în acest an?
Florin Popa Când vorbim de evoluţia consumului de trafic de date accesat de mediul de afaceri, trebuie avut în vedere că tehnologiile mobile nu oferă numai conectivitate şi acces la informaţii, ci schimbă, practic, dinamica activităţii într-o companie, printr-o mai bună colaborare şi comunicare cu furnizorii şi clienţii, schimbă procesele de lucru şi îmbunătăţesc capacitatea unei companii de adaptare la noile contexte de piaţă. Consumul de internet la viteze 4G a crescut de 10 ori în martie anul acesta faţă de luna martie a anului trecut, înainte de extinderea masivă a reţelei Orange 4G, iar in primele 3 luni ale anului, în reţeaua Orange s-au înregistrat de 13 ori mai mulţi utilizatori ai acestui tip de servicii comparativ cu perioada similară a lui 2014. Din totalul acestora, 30% sunt în Bucureşti. Pentru a răspunde nevoilor transmise de clienţii din mediul de afaceri, Orange a investit masiv în reţea şi în special în expansiunea reţelei 4G, o tehnologie ce oferă lăţime de bandă mai mare, latenţă redusă, reţea cu capacitate crescută, transfer de date în mişcare stabil, reactivitate îmbunătăţită, comunicaţii în timp real, conexiuni fiabile.În prezent, reţeaua Orange oferă acces la internet mobil la viteze 4G pentru 65% din populaţia totală şi 94% din populaţia urbană a României. Luând în calcul toate aceste elemente, estimăm că traficul de date accesat în mediul de afaceri va creşte ca urmare a unui complex de factori: pregătirea reţelei, oferte tot mai complexe şi cu resurse tot mai mari, mediul de afaceri, care este din ce în ce mai receptiv la tehnologiile de date mobile, portofoliul de dispozitive tot mai performante şi variate, de la smartphone-uri şi tablete la dispozitive Mi-Fi, Wi-Fi on board sau routere 4G. La numai un an de la lansarea serviciilor 4G Orange în România, evoluţia traficului de date mobile este semnificativă: de la o medie lunară de 250-300 MB în mai 2014 pe utilizator de smartphone, la 900 MB la sfârşitul primului trimestru al 2015.
Reporter: Care sunt soluţiile de business pe care Orange le va lansa pe piaţă, în acest an, pentru sprijinirea antreprenorilor din ţara noastră?
Florin Popa În 2015, continuăm dezvoltarea portofoliului de soluţii care să sprijine companiile din România în transformare şi în îmbunătăţirea eficienţei prin folosirea tehnologiilor digitale. Angajaţii, în activitatea lor zilnică, colaborează cu colegii lor şi relaţionează cu clienţii tot mai des în afara biroului. Spaţiile de lucru devin mobile, iar Orange este unul dintre cei mai activi promotori ai acestei tendinţe. Pentru a oferi utilizatorilor resursele necesare de comunicare, continuăm dezvoltarea platformei Orange Mobile Device Management, care le oferă clienţilor noştri controlul asupra modului în care resursele companiei sunt accesate de pe dispozitivele mobile ale angajaţilor. Am început dezvoltarea de soluţii personalizate pe diferite verticale industriale pentru creşterea mobilităţii activităţilor şi pentru înlocuirea desktop-urilor şi laptop-urilor cu tablete sau dispozitive convertibile, însoţite de accesorii mobile (printere mobile, scannere de coduri etc). Pentru a susţine aceste evoluţii, şi infrastructura IT&C a companiilor se transformă. În acest scop, vom continua şi în 2015 dezvoltarea soluţiilor de infrastructură oferite ca serviciu, fără necesitatea achiziţionării de echipamente, care să le susţină dezvoltarea. În această categorie includem soluţia de PBX virtual oferit în cloud Business One Voice, infrastructura de servere virtuale disponibilă prin Business Flexible Computing şi soluţiile de mobilizare a activităţii în interiorul sediilor Business Wi-Fi. Nu în ultimul rând, oferim clienţilor noştri posibilitatea să capitalizeze informaţiile care le devin disponibile datorită mobilităţii. Soluţia Retail Analytics permite transformarea infrastructurii Wi-Fi într-un instrument de business intelligence, prin care sunt observate şi analizate obiceiurile de achiziţie, traseele parcurse, precum şi fluxurile de vizitatori dintr-un anumit sediu.
Reporter: Ce pachete noi de voce şi date pregătiţi pentru angajaţii companiilor locale?
Florin Popa Portofoliile de voce şi date mobile incluse în soluţiile de mobilitate pentru companii au fost repoziţionate astfel încât să acopere nevoia din ce în ce mai mare de trafic de internet. În plus, acordăm o atenţie deosebită accesului angajaţilor la dispozitive smart şi am inclus în pachete terminale smart medii sau de top, adaptate specificului fiecărui tip de utilizator sau mediu de lucru. Nu în ultimul rând, dat fiind că oamenii muncesc tot mai mult în afara biroului, oferim toate facilităţile de comunicare atât în ţară, cât şi în străinătate.
Reporter: Care sunt primele rezultate ale implementării sistemului de management al flotelor auto M2M (machine-to-machine)?
Florin Popa Lansată cu mai puţin de un an în urmă, platforma M2M Control are un grad de adopţie extrem de ridicat în baza actuală de clienţi M2M a Orange România. Aproape toţi clienţii existenţi au fost provizionaţi în platformă şi utilizează zilnic portalul. Platforma a contribuit, de asemenea, la atragerea de noi clienţi din cele mai variate domenii de activitate, incluzând furnizarea de utilităţi (apă, gaz, curent electric), servicii bancare (ATM), comerţ (POS, automate de vânzare) sau transporturi (localizare flote, monitorizare eficientă).
Reporter: Vă mulţumesc!