SII România a cunoscut o creştere de 37% a cifrei de afaceri în semestrul I, în acord cu anul fiscal francez (aprilie - septembrie 2021), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit unui comunicat al companiei, remis astăzi redacţiei.
Totodată, în acelaşi interval temporar, compania a înregistrat un profit în creştere cu 61% raportat la semestrul I fiscal 2020. Pentru semestrul II fiscal (octombrie 2021 - martie 2022), SII România îşi propune o dezvoltare organică, mizând pe extinderea portofoliului de proiecte şi servicii, alături de creşterea echipei.
"Contextul socio-economic creat de pandemie a dus la o creştere a cererii pentru serviciile IT, atât pe plan local, unde se resimte tot mai mult deschiderea spre digitalizare, cât şi la nivel global, pe fondul unei nevoi tot mai accentuate de reducere a costurilor. Aceşti factori au favorizat, printre altele, o evolutie peste estimări a indicatorilor noştri financiari şi extinderea echipei. Continuăm să mizăm pe dezvoltarea portofoliului de servicii şi proiecte, în paralel cu expansiunea teritorial progresivă la nivel naţional pentru a fi cât mai aproape de clienţii, angajaţii şi candidaţii nostri", a declarat Manel Ballesteros, CEO SII România.
Primul semestru al anului fiscal curent, respectiv intervalul aprilie - septembrie 2021, a marcat pentru SII România atât o extindere a portofoliului de proiecte la nivel naţional şi internaţional, cât şi o evoluţie în ceea ce priveşte nivelul de complexitate şi inovaţie al acestora. Schimbările menţionate s-au reflectat într-o creştere a numărului de clienţi pe ambele divizii (inginerie şi digital). Totodată, 80 de ingineri IT cu un nivel ridicat de senioritate s-au alăturat echipei.
Potrivit reprezentanţilor companiei, măsurile aplicate încă de la debutul pandemiei sunt principalul factor determinant al creşterii veniturilor, profitabilităţii şi echipei în perioada analizată. Una dintre acestea este suplimentarea pachetul de beneficii pentru angajaţi, adaptat la specificul fiecărui proiect, astfel încât să includă toate cele trei moduri de lucru - full time birou, full time home şi hibrid. De asemenea, creşterea nivelului de complexitate a proiectelor a facut posibilă evoluţia profesională şi financiară a angajaţilor.
Din punct de vedere comercial, SII România şi-a susţinut partenerii, evitând în această perioadă să mărească preţul serviciilor, flexibilizând termenele de plată şi crescând nivelul suportului acordat în procesul de digitalizare, ceea ce a influenţat pozitiv rata de retenţie a clienţilor. Un alt factor care a susţinut creşterea companiei constă în maturizarea modelului de lucru global One Team. Acesta include toate cele 18 filiale ale multinaţionalei şi presupune alinierea la nivel de grup în ceea ce priveşte patru aspecte cheie: resurse, metodologii de lucru, aplicaţii software şi infrastructură, ceea ce permite colaborarea cu oricare altă filială sau inginer software din SII Group. Spre exemplu, la nivel de resurse, One Team presupune accesul la peste 12.000 de ingineri IT cu o mare varietate de competenţe, ce se pot alătura, la nevoie, echipelor unui proiect.