Flanco Retail a avut în primele nouă luni vânzări de 480 de milioane de lei, în urcare cu 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, segmentul telecom şi televizoarele cu diagonală mare, dar şi produsele de necesitate (electrocasnicele mari şi mici) fiind motoarele de creştere în acest an, potrivit unui comunicat remis azi redacţiei.
"Miza noastră în 2014 a fost aceea de a asigura un volum mai mare de vânzări în condiţii sănătoase, de profitabilitate şi de eficienţă operaţională. Pe o piaţă sensibilă la preţ, promoţiile şi discounturile pot contribui pe termen scurt la o creştere a cotei de piaţă, dar conduc la un comportament de consum care pe termen lung afectează dezvoltarea sănătoasă a business-ului", a declarat Dragoş Sîrbu, directorul executiv al retailerului de electronice şi electrocasnice Flanco.
Potrivit companiei, datele de piaţă indică o revenire a încrederii în consum (înregistrată deja în trimestrele anterioare), pe fondul unei mai bune predictibilităţi la nivelul locurilor de muncă şi al stabilităţii cursului de schimb valutar, dar şi al adaptării populaţiei la situaţia economică din ultimii ani.
De altfel, revenirea treptată a creditului de consum se numără printre factorii care susţin creşterea pieţei, compania înregistrând în primele nouă luni ale anului un avans de 25% al vânzărilor în rate, comparativ cu 2013.
Principalele motoare de creştere ale reţelei de magazine Flanco au fost segmentul telecom, cu un plus de 80%, comparativ cu anul trecut, electrocasnicele mari - cu o performanţă mult peste piaţă pe categoriile maşini de spălat vase, maşini de spălat rufe cu o capacitate mare (începând de la 7-8 kg), combine frigorifice de inox, produse încorporabile - şi produsele electronice - pe segmentul televizoare cu diagonală mare, peste 40 inci, unde compania a înregistrat un avans de peste 35%.
Flanco a crescut mai ales pe segmentele premium de produse, la categoriile de mai sus adăugându-se şi notebook-urile cu sistem de operare integrat, All in One-urile, tabletele cu diagonală mai mare de 9,7 inci, frigidere "no frost" cu clasa energetică A++, televizoare 4k, OLED şi cele cu ecran curbat.
"Primele nouă luni ale anului au fost influenţate şi de fluctuaţiile conjuncturale ale pieţei, pe diferite segmente de produs. Astfel, Campionatul mondial de fotbal a impulsionat vânzările de televizoare, sezonul ploios de vară a avut un impact negativ asupra vânzărilor de aparate de aer condiţionat, în vreme ce noile reglementări europene referitoare la limitarea puterii aspiratoarelor au determinat un vârf de vânzări pe această categorie, în luna septembrie", se menţionează în comunicat.
Alături de vânzările din magazine, şi cele online au avut un trend pozitiv, contribuind la rezultatele înregistrate. În primele nouă luni din acest an, traficul s-a dublat, iar vânzările au crescut cu 90% faţă de 2013.
"Pentru ultimul trimestru din 2014, estimăm o accelerare a creşterii vânzărilor, influenţată atât de sezonalitatea pieţei (sărbătorile de iarnă), cât şi de evenimentele tradiţionale. Mai mult, suntem pregătiţi să depăşim performanţa anului trecut, de Black Friday, campanie ce va avea loc în perioada 21-23 noiembrie", a mai spus Sîrbu.
Flanco are peste 1.000 de angajaţi şi deţine o reţea de 83 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 51 de oraşe.