Saxo Bank ("Grupul") a raportat un profit net de 30,7 milioane euro (229 milioane DKK) pentru primele şase luni ale acestui an, în creştere cu 45% comparativ cu perioada similară a anului precedent, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Conform sursei, depozitele colaterale ale clienţilor au continuat să crească la un maxim de 13,2 milioane euro (98,3 milioane DKK) şi venitul operaţional al grupului a atins suma de 209,6 milioane euro (1,56 miliarde DKK), faţă de 196 milioane de euro (1,46 miliarde DKK) anul trecut.
Proporţia de capital comun de gradul 1, rata de capital de rangul 1 şi rata capitalului total pentru Grup au fost, din 30 iunie 2017, 15,7%, 17,8% şi, respectiv, 20%, informează sursa.
Saxo Bank a mai înregistrat un venit operaţional de 209,6 milioane euro în prima jumătate a acestui an, faţă de 196 milioane euro în prima jumătate a anului trecut şi EBITDA de 61,6 milioane euro în comparaţie cu 57,6 milioane euro în prima jumătate din 2016. În timp ce grupul a raportat EBITDA ajustat în valoare de 73,9 milioane euro în primele şase luni ale anului 2017, faţă de 65,8 milioane euro în prima jumătate a anului 2016.
De asemenea, potrivit sursei citate, grupul a mai raportat: un profit înainte de impozitare de 41,9 milioane euro (29 milioane euro în prima jumătate din 2016), depozitele colaterale ale clienţilor în valoare de 1,32 miliarde euro (1,1 miliarde euro în prima jumătate din 2016), capital propriu total de 592,3 milioane euro (548 milioane euro în prima jumătate din 2016)şi rata capitalului total de 20,0% (19,5% la finalul lui 2016).
Comentând rezultatele, Kim Fournais, CEO şi co-fondator Saxo Bank, a declarat: "Rezultatele pentru primele şase luni ale anului 2017 reprezintă o dovadă a eforturilor noastre de a continua să investim şi de a îmbunătăţi continuu experienţa clienţilor noştri şi tehnologia. În septembrie vom sărbători primii 25 de ani de activitate ai Saxo Bank şi călătoria noastră de la pionieratul în tranzacţionarea online timpurie la a deveni facilitatorul lider al accesului la piaţa globală de capital unde Saxo furnizează servicii bancare (BaaS - Banking as a Service). Saxo a fost o companie fintech cu mult înainte ca acest termen să apară şi, până în ziua de azi, scopul nostru este de a progresa în mod constant în evoluţia tehnologiei pentru a ne asigura că suntem în fruntea digitalizării concentrate pe client a industriei serviciilor financiare. Rezultatele pentru prima jumătate a lui 2017 subliniază faptul că suntem pe drumul cel bun, dar vom continua să investim şi să prioritizăm dezvoltarea tehnologiei şi a digitalizării viitoare pentru a ne asigura că suntem în avangarda dezvoltării unei călătorii digitale de cea mai bună calitate pentru clienţii noştri".
În luna mai 2017, s-a anunţat că Geely International Hong Kong, o filială a Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd ("Geely Group"), a făcut o ofertă pentru 30% din acţiunile Saxo Bank. Se preconizează finalizarea tranzacţiei în al patrulea trimestru al 2017, se mai arată în comunicat.