Conpet a înregistrat un profit net de 40,39 milioane lei în primul semestru din 2017, cu 3,35 milioane lei (9%) mai mare faţă de cel din perioada similară a anului trecut, de 37,04 milioane lei, conform datelor financiare remise Bursei de Valori Bucureşti.
Conpet a înregistrat o creştere a profitabilităţii în primul semestru din 2017. Firma a ajuns la un profit net de 40,39 milioane de lei, mai mare cu 3,35 milioane de lei faţă de cel înregistrat în primul semestru din 2016, respectiv de 37,04 milioane de lei.
EBITDA realizată în semestrul I din 2017 (68,22 milioane lei) a înregistrat o creştere cu 8,1% faţă de 2016 (63,13 milioane lei). Profitul din exploatare (EBIT) a crescut cu 7,3%, de la 42,80 milioane lei în semestrul I 2016 la 45,94 milioane lei în anul 2017.
Cifra de afaceri în semestrul I 2017 a fost de 186,31 milioane lei, în scădere cu 0,6% faţă de semestrul I 2016 (187,48 milioane lei). Veniturile din exploatare au înregistrat o creştere de 0,2% de la 202,25 miloane lei în 2016 la 202,60 milioane lei în 2017.
Profitul activităţii de exploatare a înregistrat o creştere de 3,14 milioane de lei în condiţiile scăderii volumului de transport cu 2,44 milioane de lei. Creşterea profitului s-a realizat din scăderea costurilor operaţionale cu 4,74 milioane lei şi respectiv din creşterea altor venituri din exploatare cu 2,79 milioane lei. EBITDA a crescut de la 63,13 milioane lei la 68,22 milioane lei. Profitul net a crescut cu 3,35 milioane lei, creşterea fiind generată în proporţie de 91% de rezultatul activitaţii de exploatare.
Veniturile din exploatare au crescut cu 2,4% la 30.06.2017 faţă de prevederile bugetare şi 0,2% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2016. Diminuarea veniturilor totale din transport, în semestrul I 2017, cu suma de 2,43 milioane lei (1,3%), comparativ cu 2016, a fost generată de scăderea cantităţilor transportate cu 246 de mii de tone. Această situaţie s-a datorat închiderii rafinăriei Lukoil Ploieşti pentru a se efectua revizia tehnologică, în perioada 25.02.2017 - 05.04.2017 şi respectiv datorită scăderii cantităţilor transportate pentru OMV Petrom pe subsistemul de ţară.
Veniturile din transport înregistrează o creştere cu 4,98 milioane lei (2,9%) faţă de prevederile bugetate, din depăşirea cantităţiilor bugetate cu 123 mii tone. Veniturile din serviciile de transport ţiţei, gazolină şi condensat deţin o pondere 90,9% în totalul veniturilor din exploatare. Societatea a realizat venituri şi din alte activităţi, diferite de serviciul de transport, în valoare de 2,2 milioane lei reprezentând închirieri de terenuri şi echipamente de telecomunicaţii, manevră vagoane, vânzare de material tubular.
Societatea a înregistrat alte venituri din exploatare de 15,39 milioane lei în ianuarie - iunie 2017, reprezentând, în principal, amortizarea activelor fixe finanţate din cota de modernizare reluată la venituri (98%) şi câştigul din vânzarea produsului de operare - gazolină rezultat în urma evacuarii din conducta de transport Ţicleni - Petrobrazi.
Cheltuielile de exploatare realizate în ianuarie - iunie 2017 au scăzut cu 1,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2016 de la 159,45 milioane lei la 156,67 milioane lei şi sunt cu 2,2% mai mici faţă de buget (3,61 milioane lei). Costurile operaţionale înregistrate cu exploatarea celor două subsisteme de transport (ţară şi import) sunt diminuate cu 2,5% în primul semestru al lui 2017 faţă de primul semestru al lui 2016.
Investiţiile realizate în primele 6 luni din 2017 au fost în de 14,719 milioane de lei: cota de modernizare - 11,531 milioane lei; surse proprii (profit) - 3,188 milioane lei.
Valoarea obiectivelor de investiţii a fost de 4.592,64 mii lei, iar finanţarea s-a facut din cota de modernizare (2.313,40 mii lei), şi din alte surse proprii (2.279,24 mii lei).
Conpet prestează servicii de transport pentru clienţi atât prin Sistemul Naţional de Transport, concesionat în baza Acordului Petrolier de concesiune a activităţii de operare a Sistemului Naţional de Transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului şi respectiv pe calea ferată, de la rampele de încărcare la rafinării, pentru zonele petroliere care nu sunt racordate la conductele magistrale de transport.