• Avans pe segmentul de viaţă l Asigurările unit-linked au evoluat cu 26,3%
Generali Asigurări a obţinut în primul semestru un volum total de prime brute subscrise de 234,4 milioane lei, cu 4,4% mai mic decât în perioada similară a anului precedent, potrivit unui comunicat de presă al companiei. Profitul a crescut în schimb cu 94%, până la 18,9 milioane lei (conform standardelor româneşti de contabilitate). În ceea ce priveşte nivelul despăgubirilor plătite de companie în primul semestru, acesta a avansat cu 17,21% faţă de ianuarie-iunie 2009.
În primul semestru al acestui an, Generali Asigurări a obţinut o creştere de circa 2% pe segmentul de asigurări de viaţă, ajungând la un volum de prime brute subscrise de 45,3 milioane lei. Cea mai bună evoluţie (+26,3%) a înregistrat-o segmentul de unit-linked, asigurările individuale tradiţionale înregistrând o creştere de 4,7% (până la 26 mil. lei). În luna iunie, vânzările de poliţe de viaţă au atins un nivel record, cu un plus de 106% faţă de perioada similară a anului trecut. De asemenea, numărul de poliţe noi pe categoria de asigurări de viaţă individuale a fost cu 86% mai mare decât în iunie 2009. Rezultatele au fost impulsionate de o ofertă specială, desfăşurată în perioada mai-iunie 2010, prin care Generali Asigurări acorda un bonus de 600 lei pentru servicii de sănătate fiecărui client nou de asigurări de viaţă.
Marie Kováøová, Director General Generali Asigurări, a declarat: "Unul dintre principalele obiective ale celui de-al doilea trimestru a fost revigorarea segmentului de asigurări de viaţă, lucru care de altfel s-a şi întâmplat. Campania de marketing şi vânzări desfăşurată în perioada mai-iunie a avut rezultate foarte bune atât în ceea ce priveşte numărul de clienţi noi atraşi, cât şi creşterea volumului total de prime brute subscrise pe segment, faţă de perioada similară a anului trecut. Este o confirmare a faptului că publicul răspunde prompt atunci când pachetul de produse şi servicii este într-adevar relevant pentru nevoile personale. Pe viitor vrem să păstrăm aceeaşi strategie, şi anume să ne apropiem clienţii prin produse atractive şi relevante, şi să intensificăm comunicarea cu clienţii Generali actuali, oferindu-le totodată o calitate sporită a serviciilor".
Pe segmentul de asigurări generale s-au subscris 189,1 milioane lei, în scădere cu 5,7% faţă de perioada similară 2009. În pofida unei scăderi uşoare pe segmentul non-viaţă, au existat linii de business pentru care s-au raportat rezultate foarte bune: accidente şi sănătate (+148%), asigurări de incendiu pentru riscuri industriale (+ 23%) şi asigurări de locuinţă (+ 19%).
Doamna Kováøová a mai declarat: "Ne bucurăm să constatăm creşteri de două sau chiar trei cifre pe segmente cu mare potenţial de dezvoltare în viitor. Din păcate, asigurările CASCO sunt în continuare afectate de scăderea semnificativă a pieţei auto şi a celei de leasing. Încercăm să compensăm acest lucru prin campanii atractive de promovare a produselor noi şi de susţinere a celor deja existente în portofoliul companiei".
Pentru 2010, principalul obiectiv al companiei este profitabilitatea.