Veniturile nete ale Central European Media Enterprises (CME), compania care deţine ProTV, au scăzut în cifre reale în al doilea trimestru al anului în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, dar au crescut substanţial dacă se elimină din calcul diferenţele de curs valutar, potrivit rezultelor financiare remise azi redacţiei.
La nivel de grup, profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) a crescut cu 44%. În România, excluzând fluctuaţiile de curs valutar, veniturile CME/ProTV au crescut cu 11% în aprilie-iunie, iar OIBDA cu 63%. În România, pe trimestrul al doilea, CME a avut venituri nete de 44 milioane de dolari, o scădere în cifre reale de 10,9% comparativ cu perioada similară din 2014 (49,4 milioane dolari), dar în creştere cu 11% dacă nu se ia în calcul fluctuaţia cursului valutar. Creşterea de 11% este cea mai mare dintre toate cele şase pieţe unde CME este prezentă (România, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia).
Profitul OIBDA a atins, în aprilie-iunie, 15,4 milioane de dolari, în creştere de la 11,7 milioane în trimestrul doi de anul trecut. Creşterea în cifre reale este de 31% iar creşterea OIBDA, dacă nu se ia în calcul diferenţa de curs valutar, este de 63,2%
La nivelul întregului grup, veniturile nete au crescut, la rate constante ale cursului valutar, cu 8% faţă de al doilea trimestru din anul precedent, atingând 166,8 milioane de dolari, în timp ce OIBDA a crescut cu 44%, până la 46,8 milioane de dolari. La nivelul întregului semestru întâi, OIBDA a crescut cu 99%, până la 58,3 milioane de dolari, iar veniturile nete cu 8%, până la 293 milioane de dolari.
Conducerea CME pune aceste rezultate pe seama mai multor evoluţii pozitive din regiune. Compania-mamă a ProTV estimează că piaţă de publicitate TV a crescut cu 7% pe pieţele din regiune, în prima jumătate a anului în curs. În plus, CME afirmă că televiziunile sale au înregistrat o creştere a cotei de piaţă în cinci dintre cele şase ţări unde este activă compania.