Vetro Solutions devine "vector de schimbare" pe piaţa de profil locală, în urma procesului de reconstrucţie de brand, a noii identităţi vizuale şi strategiei de marketing realizate de Brandocracy. Vetro Solutions este unul dintre cele mai noi proiecte finalizate de echipa de consultanţi de la Brandocracy - conceptul lansat în urmă cu trei ani de Anca Rarău, fost director de marketing al Bancii Transilvania şi BCR, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Anca Rarău, brand & marketing strategist, fondatorul Brandocracy: "Vetro Solutions este unul dintre cele mai frumoase şi, totodată, provocatoare proiecte pe care le-am derulat în acest an. Este vorba despre un brand 100% românesc, construit de antreprenorul Dumitru Fodor, într-un domeniu relativ nou pentru România: piaţa medicală veterinară. Este o afacere de suflet pentru care compania şi-a stabilit obiective clare - poziţia de lider de schimbare, dar şi suport pentru medicii veterinari pe o piaţă în plin proces de creştere.
În spatele oricărui brand sunt oamenii. Iar această filosofie am aplicat-o şi în cazul Vetro, pentru că brandul înseamnă business, de la obiective, cifre-target, oameni, procese, servicii, produse, comunicare internă, comunicare externă, până la modul în care interacţionează oamenii şi felul în care vorbesc despre compania în care lucrează.
Rolul nostru, al consultanţilor, a fost, în acest caz, să identificăm fundamentele pe care se pot consolida pilonii brandului, să revalidăm valorile companiei, să redăm povestea şi spiritul Vetro în mod autentic şi să livrăm cea mai eficientă strategie de marketing pentru atingerea obiectivelor de business ale clientului. De asemenea, am venit cu recomandarea de poziţionare în piaţă, imediat asumată de client, propunând şi o soluţie nouă de identitate vizuală, în concordanţă cu promisiunea brandului."
Strategia de marketing a fost gândită în plină criză sanitară mondială, de aceea poate fi considerată o "reţetă" prin care echipa internă de marketing a Vetro are la îndemână instrumentele cu care să pună în mişcare "motorul" care duce la îndeplinirea planurilor companiei. Soluţia dată este construită pe module flexible, astfel încât să aibă aplicabilitate în diferite situaţii ale evoluţiei pieţei.
"Am pornit de la obiectivele SMART de business ale companiei, de la construcţia de brand şi cele patru tipuri de Buyer Persona identificate şi am construit o strategie care conţine obiective de marketing derivate din obiectivele de business, cu indicatori cheie de măsurare a performanţei (KPIs), astfel încât să poată fi urmărite rezultatele în faza de implementare", a explicat fondatorul Brandocracy.
Crearea unei noi identităţi vizuale a fost un alt pas important al proiectului. Astfel, pentru că dragostea pentru animale şi preocuparea de a acorda suport muncii medicilor veterinari sunt în centrul activităţii Vetro, acestea au fost punctele de pornire şi în construcţia identităţii vizuale. Simbolul Vetro înseamnă, mai întâi de toate, delimitarea feţei fiecărui animal, încadrând în litera 'V' ochii şi botul acestora. Toate animalele au comportamente sau atribute care le diferenţiază, iar pentru că Vetro iubeşte toate animalele, fie ele animale de companie sau de fermă, simbolul ales marchează faptul că inteligenţa, înţelepciunea şi ataşamentul se citesc în ochi.
Practic, simbolul construit 'V' este expresia sau imaginea stilizată a feţelor acestor animale de binele cărora se preocupă Vetro.
Importanţa procesului de reconstrucţie de brand pentru viitorul companiei a fost punctată public de CEO-ul companiei, la finalul proiectului: "În primii şapte ani, Vetro şi-a găsit locul în piaţă. De anul trecut, am început să facem paşii necesari pentru a avea o creştere sustenabilă, trecând la un management pe bază de obiective. Am consolidat echipele existente, am creat altele noi, iar proiectul de construcţie de brand, de poziţionare în piaţă, definire a valorilor şi a noii identităţi vizuale, realizat cu sprijinul echipei Brandocracy, ne va ajuta să trecem la următoarea etapă de dezvoltare.", a declarat Coca Caşcaval, directorul general al Vetro, la lansarea rebrandingului companiei.
Echipa de proiect, din partea Brandocracy, a fost reprezentată de Cipriana Stan - digital marketing strategist, Alexandru Ion - senior designer, Anca Rarău - brand&marketing strategist, iar din partea Vetro, de Dumitru Fodor - fondator, Coca Caşcaval - CEO, Laura Dorofte - marketing manager.