Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat, în şedinţa de ieri, emiterea certificatului de înregistrare a obligaţiunilor emise de Agroland Business System din Timişoara, în vederea listării pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare administrat de Bursa de Valori Bucureşti (BVB), se arată într-un comunicat al supraveghetorului pieţei remis Redacţiei.
Titlurile obligatare, ce au fost vândute iniţial printr-o ofertă derulată la începutul lunii martie, au scadenţa de cinci ani (10 martie 2025) şi o rată a cuponului fixă, de 9% pe an, plătibilă semestrial.
Atunci, ca urmare a interesului crescut din partea investitorilor, emitentul a decis închiderea anticipată a ofertei, în prima zi în care suma subscrierilor a depăşit valoarea ofertei şi, de asemenea, a hotărât suplimentarea acesteia, pentru a putea oferi obligaţiuni tuturor investitorilor care au subscris.
În cadrul operaţiunii, ce a fost intermediată de Tradeville, Agroland Business System a vândut 80.803 de obligaţiuni, către 88 de subscriitori unici, compania obţinând 8,08 milioane de lei.
Horia Cardoş, fondatorul şi administratorul Agroland, a precizat, la acel momnet: "Ne uităm de mai mult timp la oportunitatea de a ne finanţa dezvoltarea prin piaţa de capital din România. Împreună cu partenerii de la Tradeville, am reuşit să atragem chiar mai mult capital decât ne-am propus în acest moment, într-un interval de timp foarte scurt (...). Capitalul atras va fi folosit pentru a dezvolta un nou concept de magazin, care va răspunde cerinţelor clienţilor noştri şi va aduce inovaţie pe segmentul de piaţă ferma, pet-care şi gardening."
Agroland Business System deţine o reţea de magazine agricole în ţara noastră, compusă atât din magazine proprii cât şi în franciză. Compania este condusă de omul de afaceri Horia Cardoş care deţine şi participaţia majoritară în cadrul acţionariatului societăţii. Datorită strategiei de extindere bazată pe parteneriate, reţeaua a fost extinsă semnificativ la nivelul ţării, cea mai mare parte a magazinelor operând în sistem de franciză.
Numărul de magazine Agroland a crescut constant în timp, ajungând la 247 la sfârşitul lunii februarie 2020. Astfel, 34 dintre acestea sunt operate de către Agroland Business System, 23 de către subsidiara Magazinul Micului Fermier S.R.L. (achiziţionată în 2019 în proporţie de 100% de către societate), iar restul de 190 de magazine de către 54 de parteneri în franciză.
Agroland Business System a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 136,15 milioane lei, în creştere cu peste 12% faţă de anul precedent. Profitul net înregistrat în 2018 a fost de 4,12 milioane lei, în timp ce, în primele zece luni din 2019, profitul net a depăşit pragul de cinci milioane de lei.