Pe 6 octombrie, la o zi distanţă de Ziua Mondială a Educaţiei, Narada a dat startul unui proiect unic în România, HartaEdu, platformă susţinută de partenerii strategici Mastercard şi BRD Groupe Societe Generale ce oferă profesorilor şi tuturor persoanelor interesate posibilitatea să semnaleze situaţiile de urgenţă din sistemul de învăţământ, indiferent de natura lor, urmând ca acestea să se încerce a fi rezolvate prin implicarea mediului de business.
18.000 de unităţi şcolare ale sistemului public de educaţie primesc prin intermediul HartaEdu.ro un instrument de semnalare a necesităţilor pe care le au, după cum o demonstrează cele peste 120 de alerte prezente deja pe platformă în ziua lansării. Pentru prima dată în România, problemele sistemului de învăţământ sunt mapate transparent şi accesibil pe o hartă a urgenţelor şi astfel se realizează un prim pas către soluţionare, prin identificarea surselor de finanţare. Narada va mobiliza mii de agenţi economici care îşi doresc să investească în educaţie, obiectivul general al organizaţiei fiind acela ca pe parcursul anului şcolar 2021-2022, un număr de până la 100.000 de elevi să beneficieze de condiţii mai bune de învăţare, conform unui comunicat remis redacţiei.
Statisticile infrastructurii şcolare din România arată îngrijorător:
500.770 de elevi nu au acces la o bibliotecă;
1 din 6 şcoli din România nu au acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă, în contextul pandemiei de coronavirus când normele de protecţie a sănătăţii sunt vitale;
mai mult de ½ din şcolile din România nu au o sală de sport;
845.000 de elevi nu au acces la un laborator de ştiinţe;
230.000 de elevi nu au acces la grupuri sanitare în incinta şcolii.
Astfel că, şcolile cu probleme de infrastructură, fără biblioteci sau laboratoare, lipsite de conectivitate şi de tehnologie necesară educaţiei digitale, instituţii fără sursă de apă autorizată, fără grupuri sanitare sau săli de sport sunt doar câteva dintre urgenţele frecvent întâlnite în educaţie. La acestea se adaugă nevoi punctuale ale sălilor de clasă, elevilor sau ale profesorilor. Din 6 octombrie, toate aceste tipuri de alerte se vor putea regăsi pe HartaEdu, proiect inovativ, de amploare al organizaţiei Narada şi partenerilor ei strategici, Mastercard şi BRD Groupe Societe Generale. HartaEdu este platforma care conferă "o voce" profesorilor, învăţătorilor şi altor reprezentanţi ai societăţii civile interesaţi să semnaleze situaţii de urgenţă din învăţământul românesc. Scopul acesteia este, pe de-o parte să stimuleze implicarea comunităţii în rezolvarea problemelor punctuale, iar pe de altă parte, să realizeze o punte între mediul de afaceri şi educaţie.
Cum funcţionează HartaEdu.ro
Prin accesarea HartaEdu.ro, orice persoană poate înregistra o alertă de educaţie precum: un elev care nu are tabletă, o sală de clasă cu mobilier vechi, o şcoală nerenovată sau fără internet etc. După ce este verificată de Narada, urgenţa apare imediat pe hartă şi ulterior este sesizată către Inspectoratul Şcolar Judeţean sub jurisdicţia căruia se află unitatea de învăţământ respectivă. Totodată, necesitatea semnalată pe HartaEdu este transmisă şi agenţilor economici, pe o rază de 60 de km, obiectivul fiind acela de a fi rezolvată de comunitatea locală. IMM-urile, firmele mari sau persoane din societatea civilă care doresc să ajute pot contacta direct solicitanţii. Prin intermediul HartaEdu, fiecare dintre aceştia poate deveni eroul unei şcoli sau cel care schimbă în bine destinul unui copil dintr-o comunitate vulnerabilă. După soluţionarea urgenţelor, acestea vor apărea în continuare pe hartă, sub eticheta "alerte rezolvate", alături de numele companiilor care s-au implicat. Un element important este că profesorii şi cei care introduc alerte pot beneficia de ajutor din partea Narada.
""De anul trecut, ne-am schimbat percepţia despre care sunt semnalmentele unui erou, odată cu eforturile extraordinare depuse de medici şi ceilalţi lucrători din prima linie. Pe parcurs, am ajuns să vedem că eroismul este şi în contribuţiile oamenilor, companiilor şi organizaţiilor, pentru soluţionarea unor probleme şi conturarea unor iniţiative valoroase. Astfel ca, tot anul trecut, contextul a dus şi la accentuarea fără precedent, la nivelul societăţii, a unei valori extrem de importante - solidaritatea. Hartaedu.ro este o iniţiativă despre eroi, noi toţi, implicare şi solidaritate şi suntem bucuroşi să fim partenerul acestei platforme create de Narada, care conectează nevoile elevilor, profesorilor şi şcolilor din ţară, cu resursele companiilor care doresc să se implice. Misiunea Mastercard este să construiască un viitor mai bun, iar educaţia reprezintă o direcţie esenţială de dezvoltare, la nivel naţional", a spus Cosmin Vladimirescu, Country Manager România şi Croaţia.
Narada dă startul noului trend de implicare a companiilor mari şi IMM-urilor în ecosistemul educaţional
HartaEdu mijloceşte soluţionarea problemelor din Educaţie prin implicarea mediului de business. Companiile beneficiază de ajutorul Narada pentru a răspunde apelului de urgenţă mapat pe Harta Educaţiei şi pot alege cauzele pe care să le soluţioneze. Astfel contribuie concret la realizarea unui sistem de învăţământ modern şi sustenabil. Mii de companii vor fi mobilizate de Narada, organizaţie care pare a da startul unui nou trend de implicare a companiilor mari şi IMM-urilor în ecosistemul educaţional.
"Educaţia este o super-putere si cea mai importantă investiţie în viitor. De aceea, suntem conştienţi că doar cooperând şi coagulând toate forţele pentru a obţine un impact colectiv, putem avea o educaţie modernă care să ofere copiilor noştri cele mai bune şanse pentru societatea de mâine. Este nevoie de implicarea întregii comunităţi pentru ca şcoala să poată să îşi îndeplinească misiunea. Ce face HartaEdu este să ofere o platformă transparentă pentru diversele nevoi ale şcolilor şi să le pună în relaţie cu companiile mai mari sau mai mici care vor să se implice în educaţie. În acest fel, directorii şi profesorii ar putea mai uşor să găsească resurse pentru şcoala lor şi să rămână concentraţi mai mult pe actul de educaţie. Trebuie să fim conştienţi că situaţia din şcoala românească cere o mobilizare a tuturor resurselor, fie că vin din zona administrativă, din sectorul neguvernamental, din business sau din comunităţi de părinţi şi profesori. Ne dorim ca HartaEdu să fie un facilitator pentru implicarea mediului de business local şi a întregii comunităţi în educaţie", a declarat Flavia Popa, Secretar General al BRD Groupe Societe Generale.
Modernizarea educaţiei - posibilă doar prin implicarea activă a comunităţii
Un avantaj al platformei lansate de Narada este că oferă acces societăţii civile, în timp real, la informaţii despre starea concretă a sistemului de învăţământ. Oricine vrea să fie la curent cu urgenţele din educaţie, dintr-un anumit oraş, comună sau judeţ se informează simplu, accesând HartaEdu.ro.
"HartaEdu este gândită de Narada ca locul unde se găsesc centralizate majoritatea problemelor din educaţie", spune Andra Munteanu, cofondator Narada. "Este un sistem perfect transparent, care arată limpede cu ce se confruntă învăţământul românesc. O hartă plină de alerte de educaţie înseamnă copii care cer ajutor pentru studiu şi, până la urmă, pentru dreptul lor de a-şi croi un viitor mai bun. În condiţiile în care bugetul acordat Educaţiei este cel mai mic din ultimele 3 decenii, mai ales după un an atât de complicat precum cel anterior, devine clar că modernizarea rapidă a Educaţiei este posibilă doar prin implicarea activă a comunităţii, societate civilă şi mediu de afaceri. Suntem convinşi că doar împreună aducem Educaţia din România la nivelul secolul 21".
Orice persoană poate deveni susţinător activ al Educaţiei printr-un simplu SMS la 8845 cu textul "ELEV" sau o donaţie pe site-ul organizaţiei. Un mic gest de ajutor poate schimba vieţile unor copii, iar acestea, la rândul lor, o societate întreagă.
Campanie susţinută de Kiss FM şi Magic FM.
Partener legal: Raluca Comanescu & Partners