Obligaţiunile Bit Soft, companie care dezvoltă şi distribuie soluţii end-to-end integrate pentru industria HoReCa, intră la tranzacţionare începând de miercuri, 11 august, pe Sistemul Multilateral al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), sub simbolul BIT25E, conform unui anunţ al operatorului pieţei noastre de capital.
Titlurile, în valoare totală de 1,5 milioane de euro, au maturiatea de patru ani, respectiv la data de 9 iulie 2025, şi dobânda fixă de 5,5% pe an, platibilă trimestrial. Cele 15.000 de obligaţiuni, cu valoarea nominală de 100 de euro, au fost vândute iniţial printr-un plasament private intermediat de BT Capital Partners, societate ce a sprijinit compania şi în procesul de listare.
Fondurile obţinute din vânzarea obligaţiunilor vor fi folosite pentru finanţarea strategiei de dezvoltare accelerată a emitentului, în speţă achiziţia unui grup de companii care desfăşoară o activitate similară cu cea a emitentului în Franţa şi Maroc, conform memorandumului de listare.
Bit Soft dezvoltă şi distribuie soluţii end-to-end integrate pentru hoteluri, restaurante şi centre spa & wellness, fiind prezentă în 3 pieţe din regiunea Europei Centrale şi de Est, şi anume: România, Bulgaria şi Ungaria. Pentru industria hotelieră, Bit Soft distribuie şi implementează soluţii software dezvoltate de către Oracle şi Protel, doi dintre cei mai importanţi dezvoltatori de software-uri hoteliere din lume. Pentru restaurante şi cafenele, compania oferă atât soluţii ce aparţin de Oracle, cât si propriile soluţii dezvoltate intern, iar pentru centrele spa&wellness, compania oferă un software dezvoltat de TAC, o companie din Austria specializată pe industria de spa&wellness, destinat rezervărilor şi gestionării clienţilor.
În ultimii trei ani, cel mai mare client al Bit Soft a fost US Food Network, compania care operează restaurantele KFC din ţara noastră, urmat de American Restaurant System (Pizza Hut Romania), ambele făcând parte din grupul de companii deţinute de Sphera Franchise Group.
Compania este deţinută în proporţie de 85% de Petru Bogdan Stanciu, în timp ce Carmen Coltan are 15% din Bit Soft. Bogdan Stanciu, fondatorul şi directorul general al companiei, este absolvent al Facultăţii de Automatică şi Calculatoare, iar înainte de a întemeia Bit Soft, în 1994, a lucrat ca analist programator la Întreprinderea de Turism, Hoteluri şi Restaurante Bucureşti.
Pentru anul trecut, emitentul a raportat venituri totale de 22,05 milioane de lei, cu 8% sub cele din 2019, în timp ce profitul din exploatare a fost de 3,59 milioane de lei, în creştere cu 8% faţă de cel din anul anterior. Profitul net s-a ridicat la 4,34 milioane de lei, cu aprope 40% mai mare decât cel din 2020.
Scăderea veniturilor este explicată de companie prin efectul negativ al pandemiei asupra clienţilor săi din industria HoReCa, precum şi a finalizării unui proiect special derulat în 2018-2019 privind vânzarea şi implementarea de imprimante fiscale clienţilor. Conform celor prezentate în memorandum, principalele elemente financiare care au influenţat evoluţia profitului suplimentar faţă de cel din exploatare sunt dividendele pe care compania le încasează de la subsidiarele din Bulgaria şi Ungaria.
În 2020, activele totale ale companiei erau de 22,42 milioane de lei, în timp ce datoriile totale se ridicau la 11,61 milioane de lei, peste 95% fiind datorii pe termen scurt.
În perioada 2018-2020, numărul de angajaţi ai Bit Soft s-a menţinut relativ constant, compania înregistrând un total de 78 de salariaţi la finalul anului 2020. Deşi numărul de angajaţi a crescut în 2019, până la 85, în 2020 s-a înregistrat o uşoară scădere, ca urmare a unor reorganizări minore determinate de pandemia COVID-19, potrivit celor prezentate în memorandum.
Pentru acest an compania estimează venituri de 24,32 milioane de lei şi un profit net de 3,87 milioane de lei, iar pentru 2022 sunt prognozate venituri de 27,7 milioane de lei, iar profitul este estimat la 4,02 milioane de lei, se mai arată în memorandum.