Acţionarii Oil Terminal (OIL) pot subscrie, începând de astăzi, în cadrul majorării de capital pe care o derulează compania, pentru a-şi păstra cota de deţinere în capitalul operatorului portuar, conform unor rapoarte publicate vineri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Operaţiunea, ce va fi intermediată de Prime Transaction, se va derula până în data de 8 martie, preţul de subscriere fiind de 0,1 lei/titlu (similar cu valoarea nominală).
Majorarea capitalului Oil Terminal a fost aprobată de Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor societăţii în data de 21 martie a anului trecut. Operaţiunea implică majorarea capitalului companiei cu aport în natură a 2,28 miliarde de acţiuni, echivalentul a 228,3 milioane de lei, ce reprezintă două terenuri ale statului, şi aport în numerar în sumă totală de 154,61 milioane de lei, prin emiterea a 1,54 miliarde de titluri noi, pentru ceilalţi acţionari ai Oil Terminal. În cadrul operaţiunii pot subscrie cei care erau acţionari Oil Terminal în data de 8 aprilie 2022, la un titlu deţinut putându-se subsrie 6,5743639 de acţiuni noi.
Conform informaţiilor din prospect, necesitatea majorării capitalului cu aport în natură în numele Statului Roman prin Ministerul Energiei, se face ca urmare a evaluării terenurilor pentru care au fost emise certificate de atestare a dreptului de proprietate.
Terenurile sunt situate în Constanţa, în strada Caraiman, având suprafeţele de 254.261 de metri pătraţi, respectiv 129.334 de metri pătraţi. Atestarea dreptului de proprietate s-a făcut în 2011, doar că de atunci, majorarea capitalului Oil Terminal a fost împotmolită de acţiuni în instanţă ale minoritarilor.
De altfel, conform documentului de ofertă, şi în prezent există procese în care se cere anularea hotărârii AGEA din martie anul trecut, când s-a aprobat majorarea de capital.
În raport se arată că, există riscul de anulare a acţiunilor prin sentinţa instanţelor. Potrivit documentului, cu toate că decizia AGEA a fost înregistrată la ONRC şi publicată în Monitorul Oficial, există mai multe acţiuni în anulare iniţiate de un acţionar.
"Procesele aflate pe rolul Tribunalului Cosntanţa se află în diferite stadii, pentru o parte dintre acestea există deja hotărâri definitive pronuntaţe de instanţă iar pentru altele nu sunt încă pronunţate hotărâri definitive, acestea având diferite termene de soluţionare în cursuI anului 2023. În toate procesele deschise până în prezent, asupra Hotărârii AGEA nr. 4/21.03.2022 şi pentru care instanţa s-a pronunţat deja printr-o hotărâre definitivă, societatea Oil Terminal a câştig de cauză. În cazul în care instanţa va admite anularea hotărârii AGEA nr. 4/21.03.2022 şi va pronunţa o hotărâre definitivă şi irevocabilă, există riscul de anulare a majorării capitalului sodal, cu consecinţa repunerii părţilor în situaţia anterioară, inclusiv returnarea către subscriitori a sumelor aferente subscrierilor efectuate", se arată în document.
Acţionarul care cere anularea majorării de capital este Andrei-Sebastian Dumitrescu, ce deţine 17,2% din Oil Terminal.
În primele nouă luni ale anului trecut, compania a obţinut venituri din prestarea serviciilor de 212,8 milioane de lei, cu 34% peste cele din aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un profit net de 28,7 milioane de lei, în creştere cu 51% comparativ cu cel din intervalul ianuarie-septembrie 2021.
Statul Român deţine indirect 59,6% din operatorul portuar, a cărui evaluare se ridică la 92 milioane de lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Dinu în data de 23.01.2023, 00:19)
teapa marca politicienii romani......daca minoritarul cumpara actiuni OMV si verbund,nu pierdea cat a pierdut ca a intrat pe OIL
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 08:42)
Deci cine are 10000 actiuni ar trebui sa subscrie 65743 actiuni, scotand din buzunar 6574 RON.
Nu merita.
Succes Andrei!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 11:00)
Asta numai daca ai avut actiuni in 04.03 2022. In rest cine are acum actiuni cumparate dupa nu are dreptul.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 11:14)
Asta este marea teapa!
Culmea este ca inca mai sunt gugustiuci in piata care cumpara la pretul actual!
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 11:15)
DA, va fi 0,1 curand
2.4. MAJORARE CAPITAL (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 12:42)
Si daca nu se mai face majorarea? Sansele sunt 50/50.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 13:11)
Nu vad cum din moment ce e hotarare AGA publicata in MO toate actele par in regula. De ce ar fi 50/50?
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 14:16)
De ce nu s-ar face?
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 10:24)
statul e prost ca sta dupa nea caisa contestatarul de serviciu cu actiuni puse pe mos ene veteranu, hai cu actiunea la 0.1 sau scoate sebi banii
4. fără titlu
(mesaj trimis de OmuGnom în data de 23.01.2023, 14:55)
Deci practic statul intra in societate cu doua terenuri si isi creste ponderea in actionariat, iar restul actionarilor de buna credinta trebuie sa vina efectiv cu cash, pentru a-si mentine ponderea ? Pai care e smecheria ? Ce vor sa faca cu terenul ala, OIL nu e societate agricola, e cumva un put petrolier acolo macar ?
E absolut sutpid, statul practic face un fel de confiscare care nu il costa nimic (terenurile alea le avea deja), probabil cu scopul de a incasa un procent gras din dividendele viitoare.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 15:41)
Terenurile sunt intravilan Constanta, ma gandesc ca acolo se afla societatea OIL terminal cu ce au ei(depozite, conducte, birouri, habar n-am ce au). Evaluarea vad ca s-a facut la cca 120 eur/mp, ceea ce e realist. Exista o hotarare AGA, actionarul majoritar a decis majorarea de capital, actionarii minoritari nu vad ce pot sa faca decat sa participe la marirea capital, sau sa plece din actionariatul firmei.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2023, 18:39)
Parca ceva similar s-a incercat la Aeroportul Baneasa cu FP..