În cursul zilei de 15 aprilie, au fost trimise de către entităţi neautorizate, mesaje prin care s-a încercat obţinerea de date confidenţiale aferente cardurilor clienţilor Băncii Transilvania.
Este vorba de o încercare de tip "phishing", prin care se urmăreşte intrarea în posesia datelor deţinătorilor de carduri, în vederea utilizării lor pentru derulări de operaţiuni neautorizate.
Imediat ce Banca Transilvania a identificat această situaţie, a trecut la informarea clienţilor, prin toate canalele pe care le are la dispoziţie, în scopul limitării oricăror riscuri operaţionale de fraudă.
Informăm pe această cale că Banca Transilvania nu a transmis şi nu va transmite clienţilor săi mesaje prin care sunt solicitate date confidenţiale privind cardurile, respectiv nu trimite niciodată mesaje e-mail în care să fie introduse link-uri către site-uri în care să li se ceară clienţilor să introducă informaţii cu privire la identitatea personală, conturi, numărul cardului, data expirării, PIN-ul sau alte detalii despre produse şi servicii bancare deţinute.
Precizăm că Banca Transilvania se va implica în acţiuni - împreună cu organele de anchetă abilitate - în scopul identificării persoanelor responsabile pentru aceste acţiuni.
Banca Transilvania, în cei 14 ani de activitate, a devenit o instituţie financiară cu reprezentare naţională, având 475 de unităţi şi peste 6.000 de angajaţi. Cu o cotă de piaţă de aproximativ 5,5%, Banca Transilvania se află în topul primelor 5 bănci din România, în funcţie de active. Este prima instituţie bancară din România cotată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), în anul 1997. Activitatea Băncii Transilvania este organizată pe patru linii principale de afaceri - persoane fizice, IMM, companii mari, respectiv Divizia pentru Medici - pentru care banca are produse şi servicii specifice, precum şi un personal dedicat.