• BCC va continua să investească în canalele de distribuţie şi produsele băncii • În acest an, Carpatica vizează o cotă de cel puţin 1,2% din piaţă • Începând din acest an BCC va avea o societate proprie de administrare a investiţiilor • În a doua jumătate a anului BCC ar putea lansa o nouă emisiune de obligaţiuni
Majorarea de capital finalizată cu succes la 19 ianuarie 2007 a adus un surplus de fonduri de peste 10 milioane de euro (inclusiv prima de capital). Nicolaie Hoanţă, preşedintele Băncii Comerciale Carpatica ne-a declarat că deşi banca era bine capitalizată, hotărârea acţionarilor de a majora capitalul social cu contribuţii cash a fost determinată de raţiuni strategice. În primul rând, este vorba de susţinerea şi diversificarea afacerilor băncii. BCC doreşte să se implice mai mult şi în finanţarea unor proiecte de investiţii, inclusiv imobiliare şi să mărească perioada de creditare, în conformitate cu opţiunile actuale ale pieţei, a explicat preşedintele BCC .
În al doilea rând, majorarea de capital vizează susţinerea dezvoltării continue a canalelor de distribuţie ale produselor băncii (reţeaua teritorială de unităţi, ATM-uri şi ASV-uri), astfel încât Carpatica să rămână, în continuare, un jucător important pe piaţă şi să se apropie tot mai mult de nevoile clientului său.
Este posibil ca, în a doua jumătate a acestui an, Carpatica să ia în calcul o nouă emisiune de obligaţiuni, în concordanţă cu evoluţia pieţei, ne-a spus domnul Hoanţă.
"Atingerea cotei prag de 1% din piaţă anul trecut înseamnă o realizare notabilă, dar şi un semnal clar că avem potenţial pentru a creşte", susţine Nicolaie Hoanţă. Pentru acest an Carpatica ţinteşte o cotă de piaţă de cel puţin 1,2%, concomitent cu menţinerea trendului crescător al profitabilităţii băncii.
"Anul 2006 a fost pentru BCC un an cu realizări remarcabile precum atingerea cotei de piaţă de 1%, creşterea cu 77% a activelor, cu 88% a surselor şi cu 49% a creditelor faţă de anul 2005", ne aminteşte preşedintele băncii.
În acest an BCC va creşte activitatea de creditare a populaţiei, astfel încât ea să reprezinte circa 25% din totalul creditelor, punând un accent mai mare pe creditul imobiliar. De asemenea, Carpatica îşi va diversifica activitatea de finanţare a agenţilor economici, pentru a se putea adresa tuturor categoriilor de clienţi, deşi IMM-urile vor rămâne clienţii preferaţi, a menţionat domnul Hoanţă.
În acest an Carpatica va dezvolta o nouă activitate, banca fiind în curs de a-şi înfiinţa propria societate de administrare a investiţiilor.
"Tot pe parcursul acestui an, vom încerca să fructificăm toate oportunităţile de oferire a noului serviciu de internet banking, BCC e-Smart", a adăugat preşedintele băncii. Prin caracteristicile sale, acest serviciu se impune puternic pe piaţa financiar-bancară din România şi de peste hotare, fiind solicitat de tot mai mulţi clienţi, susţine domnul Hoanţă.
"Acţionarii băncii sunt, în continuare, decişi să urmeze aceeaşi linie a dezvoltării băncii, ca instituţie autohtonă care să contribuie, în context european, la susţinerea şi dezvoltarea capitalului românesc, a potenţialului din această ţară, precum şi la extinderea colaborării, pe aceste baze, cu orice instituţie financiar-bancară cu interese care se apropie sau coincid cu ale noastre", ne-a declarat Nicolaie Hoanţă. La această dată, BCC cooperează cu mai multe bănci naţionale şi internaţionale şi va continua să extindă acest gen de colaborări.