ING Bank România a obţinut în primul trimestru un profit brut de 183 milioane de lei

J.P.
Bănci-Asigurări / 25 mai 2021

ING Bank România a obţinut în primul trimestru un profit brut de 183 milioane de lei

ING Bank România a obţinut în primul trimestru un profit brut de 183 milioane de lei, în creştere cu 11%, conform unui comunicat remis redacţiei.

"Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic şi financiar. În cazul băncii noastre, profitabilitatea a crescut în acest trimestru, iar cererea de credite ipotecare şi de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic. În acelaşi timp, observăm un apetit crescut pentru diversificarea investiţiilor şi pentru utilizarea metodelor de plată digitale. Suntem recunoscători pentru încrederea acordată de numeroşii clienţi care aleg să îşi încaseze salariul în conturile de la ING şi care beneficiază în consecinţă de un pachet avantajos de servicii, incluzând un curs de schimb valutar foarte competitiv.

Continuăm să sprijinim mediul de afaceri, inclusiv prin finanţările acordate sub umbrela programului IMM Invest. Pentru anul în curs, avem un plafon de 1,1 miliarde de lei alocat în cadrul acestui program şi suntem pregătiţi să oferim finanţare atât clienţilor existenţi, cât şi celor noi. În acelaşi timp, ne propunem să creştem finanţarea verde şi să sprijinim eforturile de combatere a schimbărilor climatice. În perioada care va urma acestei pandemii, este imperativ să contribuim cu toţii la construirea unui viitor mai bun şi mai sustenabil.", a subliniat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Retail şi digital

Utilizarea cardurilor a crescut în detrimentul retragerilor de numerar. Peste jumătate din cheltuielile clienţilor ING sunt efectuate cu carduri şi dispozitive mobile la POS. Plăţile mobile (ING Pay, Apple Pay şi Google Pay) reprezintă deja 15% din volumul total, în timp ce tranzacţiile de cumpărare în comerţul online au crescut cu 27%. Pentru a susţine această tendinţă de creştere a cumpărăturilor în mediul online, ING a lansat recent posibilitatea de a copia detaliile cardurilor direct din aplicaţia mobilă, pentru plăţi online mai rapide şi convenabile, o funcţionalitate foarte aşteptată în rândul clienţilor.

Producţia de credite de consum a crescut în primul trimestru cu 50% faţă de ultimele luni ale lui 2020. Împrumuturile digitale s-au intensificat, ajungând la 35% din totalul creditelor de nevoi personale acordate. Cererea de credite ipotecare continuă tendinţa ascendentă observată încă de anul trecut, cu un interes puternic pentru produsul cu dobândă fixă 7FIX, care contribuie cu 60% din totalul creditelor ipotecare acordate.

Pe lângă instrumentele tradiţionale de economisire, clienţii încep să se orienteze din ce în ce mai mult către investiţii în fonduri mutuale. ING a raportat o creştere de 60% a portofoliului de fonduri mutuale în ultimele 12 luni. Clienţii ING au un comportament investiţional consecvent, mulţi dintre aceştia investind sume modice, însă în mod constant şi pe termen lung. Din totalul numărului de clienţi care au accesat fonduri mutuale, aproape jumătate şi-au activat un plan de investiţii periodice.

Segmente de business

Ca urmare a centralizării platformelor pentru persoane juridice, numărul de clienţi Business Banking care utilizează ING Business a crescut cu peste 400% faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Acest lucru a condus implicit la o creştere a autentificărilor cu peste 220%, din care 38% prin mobil, şi o creştere de 230% a numărului de tranzacţii. Intensificarea rapidă a utilizării dispozitivelor mobile a rezultat în demararea unui program susţinut de îmbogăţire a funcţionalităţilor, pentru o experienţă potrivită nevoilor antreprenorilor: accesabilitate, navigare, management operativ al activităţii curente.

Divizia Business Banking a anunţat, de asemenea, că ING se alătură programului IMM Invest şi în al doilea an de derulare, cu fonduri de 1,1 miliarde de lei alocate pentru 2021.

În martie 2021, divizia de Wholesale Banking a facilitat emisiunea unei obligaţiuni cu dobândă variabilă în lei în format de plasament privat pentru Banca Internaţională de Investiţii. Aceasta tranzacţie a marcat, în premieră pentru emitent, obţinerea unei rate de finanţare negative în euro. În acelaşi timp, ING se menţine cu consecvenţă în topul dealerilor primari din România, în trimestrul I situându-se pe primul loc în acest clasament.

Relansarea platformelor de sănătate financiară

Ambele programe de sănătate financiară susţinute de ING - Banometru şi Startarium - şi-au relansat platformele în primul trimestru. Banometru sprijină persoanele care se confruntă cu dificultăţi financiare şi oferă noi instrumente, inclusiv o secţiune pentru finanţele personale în perioade de criză. Startarium oferă informaţii şi mentorat antreprenorilor la început de drum, punând la dispoziţie instrumentele, experţii şi cunoştinţele necesare pentru ca aceştia să îşi lanseze şi să îşi dezvolte afacerile. Platforma actualizată oferă noi mijloace pentru învăţare şi practică, de la cursuri A-Z ghidate, până la şabloane gratuite precum cele pentru modelul de afaceri sau propunerea unică de valoare (Value Proposition).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb