Cea de-a VII-a ediţie a programului educaţional în domeniul nutriţiei sănătoase "Iniţiativa Şcolară Kraft Foods România" derulat în parteneriat cu Minis-terul Educaţiei şi Cercetării şi Fundaţia Sera a angrenat până astăzi peste 220.000 de elevi de clasa a III-a din 18 oraşe din ţară inclusiv Bucureşti. "Obiectivul programului a fost educarea copiilor de vârstă şcolară în spiritul unei alimentaţii sănătoase şi conştientizarea importanţei alimentaţiei raţionale prin stimularea creativităţii lor artistice", a declarat Peter Mueller, directorul general al "Kraft Foods Româ-nia". Cei 46 de elevi, câştigători ai programului, au beneficiat de o săptămână de vacanţă în Poiana Braşov, unde, alături de un antrenor de sport şi de un regizor, au mâncat sănătos, au făcut sport şi au montat o piesă de teatru având ca temă "Lumea Nutriţiei". Copiii transformându-se în personaje din poveste: vrăjitoare, zâne, microbi, fructe, legume.
La începutul fiecărui an şcolar sunt distribuite în şcoli materiale educaţionale. Alături de predarea unor lecţii vizând educarea elevilor pentru o nutriţie sănătoa-să, s-a lansat anual un concurs şcolar de creaţie sub titlul "Şi eu mănânc sănătos!". Elevii au fost invitaţi să deseneze şi să scrie pe această temă, iar lucrările lor au fost jurizate la nivel de şcoală şi oraş respectiv sector.
Asociaţia Internaţională de Relaţii Publice (IPRA) a acordat aces-tui program naţional de educare, în anul 1999, premiul "Golden World Award" pentru programe comunitare şi cel mai prestigios premiu pentru excelenţă în relaţii publice, "IPRA Grand Prize". Implicarea marilor companii în acţiuni filantropice poate aduce, în unele cazuri, beneficii importante din punct de vedere financiar, pentru că un produs promovat şi social se vinde mult mai bine, consideră conducerea "Kraft Foods România". În opinia Board-lui companiei Kraft "Responsabilitatea socială este mai mult decât respectarea legislaţiei şi este un angajament pe termen lung a codului etic. Este etic ca o parte din profitul unei companii să se întoarcă la grupul social care a participat", menţionând că implicarea companiei în rezolvarea unor probleme sociale sau de mediu nu afectează costurile produselor. Un studiu realizat la nivel european de către Market & Opinion Research International relevă că 70% din consumatori preferă produsele sau serviciile unei companii care este implicată în rezolvarea unor probleme sociale sau de mediu. Acelaşi studiu arată că aproape jumătate din consumatori ar fi dis-puşi să plătească mai mult pentru produsele sau serviciile unei companii responsabile pe plan social.