Marketing-ul produselor alimentare, care au ca public ţintă copiii de 12 ani sau mai mici, induce consumul de mîncăruri bogate în calorii, avînd conţinut redus de substanţe hrănitoare, informează un nou raport al Institutului Naţional de Medicină din Statele Unite, din cadrul National Academies SUA.
Deoarece preferinţele alimentare şi modul de hrănire din copilărie afectează pe termen lung sănătatea individului, raportul spune că trebuie făcute schimbări majore pentru a remodela imaginea copiilor despre consumul de alimente sănătoase. Producătorii de alimente sau băuturi şi restaurantele ar trebui să redirecţioneze eforturile lor către dezvoltarea şi promovarea unor alimente pentru copii şi tineri care să conţină mai multe substanţe hrănitoare şi mai puţine calorii, grăsimi, sare şi zahăr. "Strategiile de marketing actuale pentru alimente şi băuturi pot dăuna pe termen lung sănătăţii copiilor", a declarat directorul Comitetului, J. Michael Mcginnis, rector al Institutului de Medicină.
• Descoperiri cu privire la influenţa marketing-ului
Comitetul analizează sute de studii şi dovezi clare adunate de la cei mai buni 120 de experţi din domeniu, cu scopul de a determina care sînt efectele marketing-ului asupra regimului copiilor şi, prin urmare, asupra sănătăţii lor. Majoritatea acestor studii s-a axat pe publicitatea de la televizor, o limită care va fi depăşită ulterior, avînd în vedere că strategiile de marketing evoluează rapid şi acum utilizează multe alte tactici în afară de reclamele televizate, cum ar fi de exemplu marketing-ul pe Internet, pe mobil şi plasamentele de produse din jocuri pe calculator şi alte forme de media. În general, comitetul nu a avut acces la volumul substanţial de studii şi analize de piaţă deţinut de firmele de marketing, de companiile din indus-tria alimeantară sau a restaurantelor. Comitetul a găsit dovezi puternice că publicitatea de la televizor influenţează preferinţele şi cererile în materie de băuturi şi mîncare a copiilor între 2 şi 11 ani şi afecteaza obiceiurile lor de consum, cel puţin pe termen scurt. O mare parte din publicitatea care vizează copiii promovează mîncăruri şi băuturi bogate în calorii, sărace în nutrienţi.