Investiţie de 6,5 milioane euro în prima reţea de staţii de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat din ţară

F.D.
Companii / 25 octombrie 2023

Investiţie de 6,5 milioane euro în prima reţea de staţii de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat din ţară

Investiţia de 6,5 milioane EUR, cu o cofinanţare de 4,4 milioane EUR de la Comisia Europeană, a fost implementată de firma Denisson Energy prin deschiderea a nouă noi staţii CNG în Arad, Timişoara, Deva, Sibiu, Piteşti, Bucureşti, Constanţa, Drobeta-Turnu Severin şi Craiova. Acestea vin în completarea staţiei deja existente din Râmnicu Vâlcea, prima din România, conform unui comunicat de presă al companiei.

"Din 2027, România va fi un hub energetic. Vrem să transformăm ţara noastră într-o sursă activă de energie în viitorul apropiat. Există legislaţie prin Cadrul naţional de politică pentru dezvoltarea pieţei în ceea ce priveşte combustibilii alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante în România", a declarat secretarul de stat în cadrul Ministerului Energiei, Pavel-Casian Niţulescu, în cadrul evenimentului "Energie de Tranziţie".

Potrivit sursei citate, gazul natural şi-a consolidat poziţia ca energie de tranziţie, în special odată cu votul din 6 iulie 2022 din Parlamentul European, când Comisia Europeană a decis ca energia nucleară şi gazele naturale să fie acceptate în tranziţia spre economia verde. Transportul cu gaz natural comprimat (CNG) a început să se dezvolte în Europa, în anii '90. Pe continent sunt deja peste 4.000 de staţii de alimentare cu CNG, dintre care cele mai multe în Italia, 1444.

"În comparaţie cu vehiculele care consumă combustibil tradiţional, combustibilii alternativi ajută la reducerea semnificativă a emisiilor. La nivelul Europei, opţiunea CNG este una viabilă încă din anii "90. Potenţialul de reducere a emisiilor datorat vehiculelor cu CNG şi biometan, până în 2030, este de înjumătăţire. Dar problema poluării trebuie privită mai departe de graniţele Europei, iar consensul în reducerea emisiilor provocate în urma transportului, trebuie să fie o prioritate", a menţionat MariaRosa Baroni, preşedinte World Gas Mobility Council.

"Denisson Energy, firma membră a NGVA România, îşi doreşte să continue dezvoltarea reţelei de staţii de CNG, în prima fază câte una în Cluj-Napoca şi Braşov, plus alte două în Bucureşti. Dezvoltarea staţiilor este vitală pentru stabilitatea ecosistemului de transport din România, mai ales că în acest moment, ţara noastră este pe locul doi în Europa în ceea ce priveşte rezervele de gaze naturale şi pe primul loc în Europa Centrală şi de Est. Odată cu exploatarea resurselor din Marea Neagră, România îşi propune să ajungă cel mai mare producător din Europa, în 2027", a subliniat Dumitru Becşenescu, preşedintele NGVA România.

România ocupă un loc fruntaş în UE, la poluare, cu o medie anuală a emisiilor de particule fine (PM 2,5) de 16,4 µg/m3, depăşind media europeană de 12,6 µg/m3. Conform Agenţiei Europene de Mediu (AEM), poluarea cu particule fine (PM 2.5) cauzează cel puţin 238.000 de morţi premature în Uniunea Europeană şi 25.000 în România. Rata mortalităţii din cauza poluării este de zece ori mai mare decât în cazul accidentelor rutiere. Transportul contribuie semnificativ la emisiile de CO2 în România, cu 15,1 milioane tone anual. Autovehiculele pe CNG reduc emisiile de CO2 cu peste 25% şi emisiile de particule fine cu 99%, faţă de cele pe benzină, arată sursa citată.

"Uniunea Europeană are drept ţintă ca până în 2025 emisiile de CO2 să fie reduse cu 15%, comparativ cu 2019, iar până în 2030, acest procent să se dubleze. Scania şi-a impus proprii termeni, mai precis, până în 2025, reducerea cu 20% a dioxidului de carbon emis de produsele noastre. Avem în oferta Scania o gamă variată de produse ce folosesc combustibili alternativi precum gaz natural, biogaz sau biodiesel. În prezent, în Bulgaria sunt peste 119 de staţii CNG, 21 dintre ele fiind localizate doar în Sofia, în timp ce în România existau, până în prezent, doar 3 staţii publice. Cu toate acestea, Scania Black Sea Unit a vândut în ultimii 5 ani peste 350 de vehicule CNG, în România şi Bulgaria, iar clienţii noştri, din ambele ţări, au fost mulţumiţi de fiabilitatea acestora", a declarat Benoit Tanguy, managing director al Scania România şi Bulgaria.

"Ne aflăm într-o revoluţie tehnologică care ne va schimba pentru totdeauna viaţa şi lumea transportului rutier de marfă. În acest sens, IVECO urmăreşte atingerea obiectivului de emisii de carbon NET ZERO până în 2040, anticipând cu zece ani obiectivul deja ambiţios stabilit de Comisia Europeană, în cadrul Green Deal. Acest obiectiv se aplică atât emisiilor directe, datorate funcţionării directe a IVECO GROUP, cât şi emisiilor indirecte, celor care provin de la partenerii noştri şi de la produsele noastre în exploatare. Suntem conştienţi că schimbările climatice nu aşteaptă, ci necesită luarea de măsuri acum. Suntem pregătiţi", reiese din declaraţia făcută de către Andrei Gagea, Business Director IVECO România.

Dincolo de avantajele de mediu, utilizatorii se pot bucura şi de preţuri mai mici. Transportatorii din România care folosesc camioane alimentate cu combustibili alternativi economisesc între 5.000 - 7.000 euro pe an, doar din reducerea taxelor de drum, aferente rutelor dintre România şi Franţa, Germania sau Benelux. La acestea se adaugă şi economiile provenite din reducerea costului cu combustibilul.

"Primele rezultate ale achiziţiei flotei pe CNG au constat în reducerea cheltuielilor operaţionale. Cu aceeaşi cantitate de combustibil, poţi parcurge distanţe cu până la 15% mai mari, dacă alimentezi cu gaz natural comprimat. Şi preţul este mai mic. Am militat pentru avantajele soluţiei şi, în acest moment, flota transportului public din Râmnicu Vâlcea este cu CNG", a declarat directorul general al companiei de transport ETA S.A., Andi Davidescu.

Despre fiabilitatea şi avantajele transportului cu CNG a punctat şi Alexandru Păun, co-fondator Blueriver, compania cu cea mai mare flotă locală de camioane alimentate cu gaz natural comprimat. "Am achiziţionat primul camion alimentat cu gaz natural comprimat încă din 2019 şi lipsa infrastructurii a fost o mare provocare pentru noi. Suntem fericiţi că nu mai avem această problemă. Credem că gazul va rămâne o soluţie de tranziţie către reducerea CO2 în anii următori, ţinând cont că piaţa maşinilor electrice nu este pregătită să ofere soluţii de transport pe distanţe lungi. În prezent, CNG este cel mai profitabil combustibil, cu un preţ cu cel puţin 15% mai mic decât motorina. Adăugând şi capacitatea de a parcurge distanţe mai mari cu aceeaşi cantitate de combustibil, CNG este ingredientul care face linia noastră de business foarte profitabilă."

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb