Companiile care vor concesiona benzinăriile pe Autostrada Bucureşti - Cernavodă îşi vor recupera investiţia în patru ani urmând ca, în ultimii zece ani ai contractului, să obţină profituri substanţiale. Potrivit studiului de fundamentare a deciziei de concesionare a benzinăriilor de pe Autostrada Soarelui, realizat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), remis Agerpres, benzinăriile îşi vor echilibra curba de venit în al 20-lea an de concesiune şi îşi vor creşte substanţial profiturile în următorii zece ani.
Contractele încheiate cu societăţile OMV, Rompetrol şi Petrom pentru concesionarea a zece benzinării pe Autostrada Soarelui are o valabilitate de 29 de ani. Benzinăriile ar urma să fie date în folosinţă în luna februarie a acestui an.
Potrivit studiului de fundamentare, investiţia pentru construirea fiecărei benzinării se va cifra la 1,37 milioane euro, iar veniturile nete anuale pe care companiile le vor obţine se vor ridica la sume importante, între 288.402 euro şi 341.269 de euro în primii zece ani ai contractului, urmând ca sumele să crească până la 545.000 de euro pe an în ultimii ani de concesiune.
CNADNR a propus ca, în perioadele de construcţie, respectiv de reparaţii capitale şi până la apariţia profitului să nu se încaseze redevenţa, urmând ca aceasta să fie majorată cu coeficientul de creştere de 3% anual. Din 2013, redevenţa anuală va fi de circa 85.000 de euro urmând ca aceasta să crească progresiv la 100.211 euro în 2021 şi 150.000 de euro în 2036, anul finalizării contactului.
Conform CNADNR, staţiile mobile ar fi trebuit să apară deja la sfârşitul lunii septembrie, dar termenul a fost amânat din cauza lipsei unor autorizaţii de la autorităţile locale sau problemelor legate de terenurile pe care urmează să fie amplasate staţiile mobile. Rompetrol va construi benzinăriile de la kilometrii 88 şi 139, Petrom pe cele de la kilometrul 111, iar OMV staţiile de la kilometrul 66. Primul lot, cel de la kilometrul 49, a fost câştigat tot de OMV, dar, potrivit CNADNR, una din companiile participante la licitaţia pentru primul lot, Agip, a depus contestaţie după ce a fost anunţat câştigătorul.