IPOTEZE:  De ce a dispărut aeronava Malaysia Airlines

E.D.
Internaţional / 10 martie 2014

Căutările în vederea găsirii avionului de tip Boeing 777 aparţinând companiei Malaysia Airlines, care a dispărut de pe radar de peste 48 de ore, cu 239 de persoane la bord, nu au dat niciun rezultat până astăzi la prânz, a anunţat un oficial malaez, potrivit Business Insider.

Avionul Boeing 777 este unul dintre cele mai sigure construite vreodată, poate cu cele mai bune caracteristici de securitate din istoria aviaţiei. Specialiştii iau în calcul 8 ipoteze care să explice dispariţia acestuia.

Aeronava Boeing 777 a zburat prima oară cu pasageri în iunie 1995 şi a continuat timp de 18 ani fără niciun accident, până în iulie 2013, când s-a produs prăbuşirea Asiana în San Francisco, aproape de aterizare, cu doar trei morţi înregistraţi, din 307 persoane aflate la bord.

Sâmbăta aceasta, dispariţia zborului Malaysia Airlines, care transporta din Kuala Lumpur la Beijing 239 de pasageri, în afara membrilor echipajului, ar fi doar al doilea incident fatal pentru acest tip de aeronavă.

Cele mai periculoase momente ale unui zbor sunt decolarea şi aterizarea. Foarte rar se întâmplă vreun incident atunci când avionul se află la 11 kilometri deasupra solului.

Aşa că, despre dispariţia avionului companiei Malaysia Airlines în timpul zborului deasupra sudului Mării Chinei, experţii în aviaţie presupun că, orice s-ar fi întâmplat, a fost foarte repede, iar piloţii nu au avut timp să apeleze numărul de urgenţă. Investigaţiile ar putea dura luni sau chiar ani, spun specialiştii.

Radarele militare indică faptul că aeronava dispărută s-ar fi întors din drum înainte să dispară, a declarat Rodzali Daud, şeful forţelor aeriene malaeze sâmbătă, după ce autorităţile au spus că investighează patru pasageri cu identităţi suspicioase. Aceste declaraţii se adaugă la misterul din jurul ultimelor minute ale zborului. Rodzali Daud nu a menţionat în ce direcţie a virat avionul când a deviat de la curs, sau cât timp a zburat în această direcţie.

Dacă informaţia despre întoarcerea este precisă, aceasta micşorează probabilitatea ca avionul să fi suferit o explozie catastrofică, dar ridică întrebări în legătură cu lipsa de semnal din partea piloţilor. Dacă a fost o avarie mecanică, sau chiar ceva mai serios, precum cedarea ambelor motoare, piloţii ar fi avut cu siguranţă timp să raporteze.

Iată care ar fi posibilele cauze ale dispariţiei, potrivit Business Insider:

1. O defecţiune structurală catastrofală

Majoritatea aeronavelor sunt făcute din aluminiu, material susceptibil de coroziune în timp, în special din cauza zonelor cu umiditate ridicată. Dar având în vedere istoria lungă a avionului, palmaresul de siguranţă impresionant sau motoarele Rolls-Royce Trent 800, experţii sugerează că acest scenariu este neverosimil.

O ameninţare mai probabilă asupra integrităţii avionului o constituie presurizarea şi depresurizarea cabinei în momentele de decolare şi de aterizare, însă modelul 777 zboară pe distanţe lungi, cu puţine decolări ţi aterizări, ceea ce minimizează stresul din acest punct de vedere. Un Boeing 737, care ar fi făcut aceste manevre de 10 ori pe zi, era mai expus la o problemă de acest tip. A şi fost un incident în 2011, fără victime.

2. Vreme rea

Avioanele sunt construite pentru a face faţă celor mai severe condiţii meteo. Cu toate acestea, un Airbus A330 al Air France, care zbura de la Rio de Janeiro la Paris, s-a prăbuşit în timpul unei furtuni severe în Oceanul Atlantic. Gheaţa a cauzat distorsionarea indicatorilor de viteză. Acest lucru, împreuna cu decizii proaste ale piloţilor, a dus la o tragedie. În cazul dispariţiei de sâmbătă, cerul era limpede.

3. Dezorientarea pilotului

Piloţii ar fi putut dezactiva pilotul automat şi, cumva, pe parcurs, avionul a luat-o în direcţie greşită, iar piloţii nu au realizat decât când era prea târziu. Astfel, avionul ar fi putut zbura timp de 5 sau 6 ore în afara traseului din momentul ultimului contact cu Turnul de Control, depărtându-se până la 4.800 kilometri. Dar şi acest scenariu este puţin probabil, având în vedere că avionul ar fi fost reperat oricum de vreun radar pe parcurs. Este încă devreme totuşi pentru ca ipoteza aceasta să fie eliminată.

4. Cedarea ambelor motoare

Pierderea ambelor motoare ar fi posibilă în acest caz, însă specialiştii spun că avionul ar fi planat timp de 20 de minute, timp suficent pentru ca piloţii să alerteze baza.

5. O bombă

Mai multe avioane au fost doborâte de bombe: Un Pan Am între Londra şi New York în decembrie 1988, un zbor al Air India în iunie, 1985 între Montreal şi Londra, un zbor al companiei franţuzeşti Union des Transports Aeriens în septembrie 1989, care a explodat deasupra deşertului Sahara.

6. Deturnare

O deturnare tradiţională pare puţin probabilă, având în vedere că cei care capturează avionul îl lasă să aterizeze pe un aeroport, şi au de obicei o anumită cerere. Dar o deturnare teroristă de tip septembrie 2011 este posibilă, cu o forţare spre ocean.

7. Sinuciderea pilotului

Două prăbuşiri mari s-au întâmplat la sfârşitul anilor '90 - un zbor SilkAir şi unul EgyptAir - despre care se crede că au fost cauzate cu intenţie de către piloţi. Investigatorii guvernamentali nu au declarat niciodată în mod oficial sinuciderile, dar experţii în accidente aviatice susţin că aceasta a fost cauza în ambele evenimente - acţiunile deliberate ale piloţilor.

8. Distrugere accidentală

Au fost cazuri în care armata unei ţări a distrus din greşeală un avion civil. În iulie 1988, un vas de război din Marina SUA a "lichidat" un avion aparţinând companiei Iran Air. Toţi cei 290 de pasageri şi membrii echipajului au murit. De asemenea, în septembrie 1983, o aeronavă a Korean Air Lines a fost doborâtă de un avion de luptă rusesc.

Nu contează cât de improbabile sunt scenariile deocamdată, dar este prea devreme ca oricare dintre acestea să fie înlăturat. Cele mai bune indicii vor veni odată cu găsirea rămăşiţelor avionului şi recuperarea înregistrărilor de voce.

A fost declanşată o acţiune de căutare masivă, dar care până acum nu are niciun rezultat. Nu s-a găsit nicio urmă de avion.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. .... carul cu fan ! 

    Posibilitatea unei defectiuni structurale catastrofale este - cred eu - cea mai probabila cauza tocmai: 

    din cauza frecventei ei istorice reduse ASEMANATOARE CU FRECVENTA CUTREMURELOR DE MARE INTENSITATE! 

    Distrugerea accidentala este exclusa deoarece: 

    la cati sateliti spioneaza spatiul terestru (pentru detectarea pra_labila a unor rachete nucleare) explozia accidentala s-ar fi observat - si inregistrat-memorat - imediat. 

    1. ..... chiar creste probabilitatea posibilitatii unei defectiuni structurale catastrofale ! 

    ........  

    1) dintre cele mai simple; 

    2) pana la cele mai complexe. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb