Producătorul de fire şi cabluri electrice "Iproeb" Bistriţa a realizat în primul semestru o cifră de afaceria de 410,1 miliarde de lei, în creştere cu 9,17% faţă de vînzările aferente aceleiaşi perioade din 2003. Cea mai mare parte a producţiei este valorificată pe piaţa internă, în special la clienţi care îşi desfăşoară activitatea în domeniul energetic.
Compania a obţinut în primele şase luni de activitate un profit brut de 30,2 miliarde de lei, de 2,8 ori mai mare decît nivelul înregistrat cu un an în urmă. Raportat la aceeaşi perioadă de timp, veniturile totale au crescut cu 64% pînă la nivelul de 424,3 miliarde de lei, iar cheltuielile totale ale societăţii s-au majorat cu 55%, valoarea lor la finele lunii iunie fiind de 384 miliarde de lei. Creşterea profitului companiei a fost determinată de evoluţia bună a activităţii de bază. "Iproeb" a obţinut în perioada ianuarie-iunie venituri din exploatare în valoare de 423,7 miliarde de lei, cu 64% mai mari decît în 2003 şi cheltuieli de exploatare în sumă de 380 miliarde de lei, cu 55% peste valoarea înregistrată în urmă cu un an. Activitatea de exploatare a societăţii s-a soldat după primul semestru cu un rezultat pozitiv de 43,6 miliarde de lei, cu peste 13% mai mare decît profitul din exploatare de la jumătatea anului precedent.
"Iproeb" Bistriţa are un capital social de 109,7 miliarde de lei, divizat în acţiuni cu o valoare nominală de 3.030 lei. Principalii acţionari sînt "Electromontaj" SA - 20%, "Iproeb"- Asociaţia Salariaţilor - 20%, restul de 60% din capitalul social fiind deţinut de alţi acţionari. Titlurile emise de societate sînt listate pe piaţa Rasdaq sub simbolul IPRU.
Principalele produse realizate de "Iproeb" sînt cabluri, cordoane, conducte electrice izolate în PVC şi cauciuc, cabluri cu izolaţie din polietilenă reticulară, conductoare neizolate pentru linii aeriene de energie electrică din aluminiu şi oţel aluminiu, cabluri de oţel pentru tracţiune, materiale electroizolante, tablouri de automatizare. Cablurile electrice şi conductorii deţin o pondere de 80% în vînzările totale ale societăţii. Preţurile practicate pe piaţa cablurilor de diferiţii producatori sînt foarte apropiate, ceea ce face practic imposibilă o majorare a preţului de vînzare, astfel încît nivelul marjei comerciale a societăţii să rămînă neschimbat.