Casa de modă germană "Hugo Boss" AG va închide cu aproape 20 de magazine mai mult decât plănuia iniţial, ca urmare a faptului că programul de reducere a costurilor dă roade, potrivit directorului executiv al companiei, Mark Langer.
"Hugo Boss", care a anunţat în martie că va închide aproximativ 20 din cele 145 de magazine din China, a informat acum că va mai renunţa la circa 20 de unităţi neprofitabile, în următoarele 18 luni.
Vineri, compania a anunţat că profitul său operaţional ajustat a scăzut cu 13% în trimestrul al doilea din acest an, la 108 milioane de euro, iar vânzările - cu 4%, la 622 milioane de euro. Analiştii estimau un câştig de 88 de milioane de euro, la vânzări de 611 milioane de euro.
Compania şi-a redus, însă, estimările pentru vânzările pe întregul an curent. "Hugo Boss" estimează că vânzările ajustate la fluctuaţiile de curs valutar vor stagna sau vor scădea cu până la 3% în 2016, faţă de creşterea pe care o anticipa anterior. Totodată, compania aşteaptă ca profitul său operaţional să se diminueze cu 17-23%.
"Ca să revenim la o creştere profitabilă pe termen mediu, am luat decizii dureroase", a spus Langer, adăugând. "Mediul de piaţă se va menţine dificil în viitorul previzibil".
Langer, fost director financiar al companiei, a fost numit director executiv în luna mai, după plecarea lui Claus-Dietrich Lahrs, în februarie, determinată de declinul vânzărilor companiei în Statele Unite şi China.
Sub mandatul lui Lahrs, compania a deschis peste 400 de magazine în întreaga lume şi a acordat o atenţie sporită modei pentru femei.
În schimb, Langer a anunţat deja că reduce costurile prin renegocierea chiriilor, închiderea de magazine şi reorientarea cheltuielilor de marketing pe operaţiunile de bază - moda pentru bărbaţi.