Pentru punerea în aplicare a Hotărârii nr. 9/06.03.2007 a Colegiului Director al AVAS a fost solicitată conducerii SC Conban SA Bucureşti documentaţia de privatizare a societăţii care să includă şi situatia economico-financiară a societăţii.
Ca urmare a primirii documentaţiei incomplete de la societate, şi în urma analizării acesteia, au rezultat următoarele probleme:
1. Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti- Administraţia Finanţelor Publice sector 1 Bucureşti a contestat că SC Conban SA Bucureşti a raportat situaţii financiare anuale cu date eronate, fapt pentru care societatea a fost sancţionată;
2. datele economico-financiare ale SC Conban SA Bucureşti pentru anul financiar 2006 şi 2007 au un caracter provizoriu, nefiind aprobate de Adunarea Generală a Acţionarilor societăţii, astfel fiind inopozabile terţilor, iar domnul Colţatu Constantin, în calitate de preşedinte al Consiliului de Administraţie al SC Conban SA Bucureşti nu a convocat AGA pentru aprobarea bilanţurilor pe anii 2006 şi 2007;
3. potrivit art.111 alin (1) din Legea 31/1990 privind societăţile comerciale, Adunarea Generală a Acţionarilor SC Conban SA Bucureşti se întruneşte cel puţin o dată pe an, în cel mult 5 luni de la încheierea exerciţiului financiar, iar potrivit art. 111 alin. (2) lit. a) din Legea 31/1990 privind societăţile comerciale, Adunarea Generală a Acţionarilor SC Conban SA Bucureşti este obligată să discute, să aprobe sau să modifice situaţiile financiare anuale, pe baza rapoartelor prezentate de Consiliul de Administraţie, respectiv de directorat şi de Consiliul de Supraveghere, de cenzori sau, după caz, de auditorul financiar.
4. Direcţia de Reglementări Contabile din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor precizează în adresa nr. 252.148/19.02.2008 că "situaţiile financiare anuale trebuie aprobate, aceasta intrând în atribuţiile Adunării Generale a Acţionarilor.
Legea contabilităţii şi reglementările contabile emise în aplicarea acesteia nu se referă la situaţii financiare anuale care să nu fie aprobate de Adunarea Generală a Acţionarilor".
5. Cu toate că AVAS a solicitat SC Conban SA Bucureşti bilanţul contabil pentru anul financiar 2006, avizat de Administraţia Finanţelor Publice sector 1 Bucureşti, însoţit de toate documentele de aprobare de către Adunarea Generală a Acţionarilor SC Conban SA Bucureşti, de Consiliul de Administraţie şi de Comisia de cenzori, SC Conban SA Bucureşti nu a transmis aceste documente.
6. SC Conban SA Bucureşti a prezentat la AVAS documente semnate de membrii Comisiei de cenzori ale căror mandate expiraseră.
7. În aceste condiţii Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a comunicat domnului Colţatu Constantin, director al SC Conban SA Bucureşti că "suntem în imposibilitatea de a stabili preţul de ofertă al acţiunilor în condiţiile în care nu se intră în legalitate în ceea ce priveşte bilanţurile contabile la data de 31.12.2005 şi 31.12.2006, precum şi dacă nu se clarifică situaţia cenzorilor societăţii."
8. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului va putea calcula preţul de ofertă al acţiunilor pe care le gestionează la SC Conban SA Bucureşti numai ce după ce Adunarea Generală a Acţionarilor SC Conban SA Bucureşti va aproba situaţia financiară pe anul 2006 şi pe anul 2007.
În acelaşi timp, AVAS a primit confirmarea că la Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti-Serviciul de Investigare a Fraudelor se efectuează cercetări privind legalitatea administrării patrimoniului SC Conban SA Bucureşti de către directorul general al societăţii, domnul Colţatu Constantin.
Imobilizările corporale ale SC Conban SA Bucureşti nu au fost reevaluate la valoarea justă de la data bilanţului pe anii 2005 şi 2006, potrivit art.8 alin.2 din Legea 82/1991 a contabilităţii.
(Va urma)
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 19.03.2021, 23:42)
...
1.1. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 20.03.2021, 07:21)
...