eMAG a înregistrat anul trecut o creştere de trei ori mai mare decât cea a pieţei de electroIT, potrivit unui comunicat al companiei. În acelaşi timp, firma s-a concentrat pe investiţii, care au depăşit 5 milioane de euro şi au vizat în principal infrastructura logistică şi informatică. Intrarea Naspers în acţionariatul eMAG a fost principala realizare a anului 2012. "Începând de anul trecut, am intrat într-o nouă etapă", spune Iulian Stanciu, CEO eMAG.
Anul trecut, eMAG a investit peste 3 milioane de euro în infrastructura IT şi 2 milioane de euro în partea logistică. Alţi 500.000 de euro au fost investiţi în training-ul angajaţilor. În 2012, eMAG a generat vânzări de 165 de milioane de euro, înregistrând o creştere de 14% faţă de anul anterior, de trei ori mai mare decât cea a pieţei de electroIT.
"Dacă la începutul anului ne aşteptam la o creştere de 10% a pieţei electroIT, aceasta nu a depăşit 4,5%, chiar şi cu ajutorul evenimentului de shopping Black Friday, care a generat 78% din creşterea întregului an", declară Iulian Stanciu, adăugând: "Din perspectiva retailului online stăm însă mai bine decât multe alte ţări. Dacă media pieţei europene este de 16,8% în ceea ce priveşte comerţul online pe acest segment, anul trecut în România 20,3% din vânzările de produse electroIT au venit din online".
Pentru anul în curs, eMAG şi-a propus extinderea unor categorii precum produse pentru copii sau cosmetice.