Preşedintele Rezervei Federale (Fed) a Statelor Unite, Jerome Powell, a confirmat miercuri posibilitatea că vor avea loc creşteri mai mici ale dobânzilor, chiar dacă progresele în lupta împotriva inflaţiei au fost în mare parte nesatisfăcătoare, informează news.ro.
Reluând declaraţiile recente ale altor oficiali ai băncii centrale şi comentariile de la reuniunea din noiembrie a Fed, Powell a spus că vede banca centrală în poziţia de a reduce dimensiunea majorărilor ratelor dobânzilor cel mai devreme luna viitoare.
Dar el a avertizat că este posibil ca politica monetară să rămână restrictivă pentru o perioadă de timp, până când vor apărea semne reale de progres în privinţa inflaţiei.
"În ciuda unor evoluţii promiţătoare, avem un drum lung de parcurs în restabilirea stabilităţii preţurilor", a spus Powell în observaţiile exprimate la Brookings Institution.
Preşedintele Fed a remarcat că mişcările de politică, cum ar fi creşterea ratei dobânzii cheie şi reducerea deţinerilor de obligaţiuni ale Fed, în general, necesită timp pentru a-şi parcurge sistemul.
"Astfel, este logic să moderăm ritmul creşterii dobânzilor noastre, pe măsură ce ne apropiem de nivelul de restrângere care va fi suficient pentru a reduce inflaţia", a adăugat el.
Momentul pentru moderarea ritmului creşterilor ratelor ar putea veni odată cu şedinţa de politică monetarăa din decembrie.
Pieţele au evaluat deja o şansă de aproximativ 65% ca Fed să-şi reducă creşterea ratelor dobânzii la jumătate de punct procentual, în decembrie, după patru creşteri succesive de 0,75 puncte procentuale, potrivit datelor CME Group.
Ceea ce rămâne de văzut este unde va merge Fed ulterior.
Analiştii se aşteaptă ca indicele preţurilor de bază pentru consumul personal din octombrie, preferat al băncii centrale, care urmează să fie publicat joi, să arate că inflaţia va fi la un ritm anual de 5%. Aceasta ar fi în scădere de la 5,1% în septembrie, dar încă cu mult peste ţinta Fed pe termen lung, de 2%.
Problemele lanţului de aprovizionare aflate în centrul crizei inflaţiei s-au atenuat, a spus Powell, în timp ce creşterea economică a coborât în general sub tendinţă, chiar şi cu un avans anualizat de 2,9% al PIB trimestrului trei.
1. pont - food for thought
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 01.12.2022, 11:02)
vedeti ca in ianuarie si mai ales in februarie 2023 ...viziunile vor fi altele ...cu implicatii diverse
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2022, 11:16)
da, soft landing.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 01.12.2022, 11:25)
nu.
e vorba de altceva, dar nu detaliez pt ca sunt bani implicati (inclusiv ai mei, in pozitie reala, in piata)
1.3. Habar.N-am.Vali (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2022, 11:48)
Petrolul la 200-300 $ pe cand? Cand ziceai tu ca ajunge acolo?
Nu ti-e rusine?
Chiar nu esti constient de dimensiunea penibilului?
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2022, 12:09)
HAI supune-ne. eu am actiuni petrom si 25% cash, inca vreo 20% euro. na hai acum spune-ne ca mor de curiozitate
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2022, 12:17)
Parerea mea, dobanzile se mai ridica putin apoi vor sta la acel nivel o perioada. Pana se intampla ceva(recesiune, sau altceva mai grav o criza financiara ceva). In perioada asta actiunile vor creste, sau macar nu vor scadea. dupa ce se intampla buba, FED ul si restul vor incepe sa scada dobanzi, dar piata va scadea din cauza "bubei" (recesiune, etc). Apoi incet incet scaderea de dobanzi poate si QE isi va face iar efectul, si o luam in sus. Alte pareri?
Varianta 2(mai optimista), soft landing, se atenueaza inflatia fara recesiune majora sau cu un pic de scadere, asta mai ales dc s-ar termina si razboiul sunt sanse mari sa se intample soft landing. In cazul asta nu mai avem nici un crash.
1.6. Titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Protaru în data de 01.12.2022, 16:50)
Pe WTI a avut loc saptamana asta un "bullish engulfing". Pare sa se fi schimbat trend-ul, a inceput decolarea.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 01.12.2022, 20:07)
faptul ca existi e penibil
chiar nu esti constienta de dimensiunea penibilului faptului ca secunda dupa secunda ne mai furi inca o gura de aer in mod ilicit?
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 01.12.2022, 20:09)
uite v-a raspuns Protaru la 1.6
eu m-am cam plictisit sa tot dau moka info aici - e plictisitor ....zici ca sunt voluntar la o casa de copii
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 01.12.2022, 20:16)
recesiunea e chiar dupa colt in SUA
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2022, 15:32)
ce soft landing visati? inclusiv moderatorul radea de powell aseara ca a zis softish landing in loc de soft, uitati va pe balance sheet ul fed ului, a printat 3 trilioane din martie 2020 pana in iunie 2020 si inca un trilion pana in aprilie 2022, a inceput qt ul, a tras 33% dintr un trilion din mai pana in prezent, are tupeul borfasul de powell sa vorbeasca de lanturile de aprovizionare cand balance sheet ul fedului era 4 trilioane pana sa inceapa raceala si acum e 8 trilioane si se face ca face qt, somajul la cel mai redus nivel din ultimii 10 de ani, m2 s a dublat, balance sheet ul fedului s a dublat si dobanda e real negativa, nu e nici la nivelul core inflation sau pce
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2022, 15:36)
imi continui ideea, dar wall street ul viseaza, a zis clar aseara ca scade din agresivitate dar dobanda pe termen lung o sa fie mai mare decat au precanizat o si ca o sa stea cu aia sus mai mult, daca preconizeaza cum a preconizat ca inflatia e tranzitorie pentru fraieri ca ei aveau toate datele, e clara treaba
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2022, 15:53)
ai dreptate, inflatia vine de la FED, si de guvernul american ,de la cele 3 triliarde de dolari dati populatiei cadou in pandemie. nu pot sa scada balanta, au spus 3 triliarde in 3 ani, un an aproape e gata si n-au facut mai nimic. dar asta nu inseamna ca daca toate stelele se aliniaza (inclusiv terminarea razboiului), nu am putea avea o mini recesiune, urmata de scaderea inflatiei(dc se termina si razboiul am zis, pt ca vine si de acolo multa inflatie la energie si alimente). Nu e mare probabilitatea, dar nici imposibil.
2.3. Titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Protaru în data de 01.12.2022, 16:59)
Zilele trecute aia de la BCE au spus ca au nevoie de 20 de ani ca sa ajusteze portofoliul. Probabil ca nici FED-ul nu se va grabi cu ajustarile ca sa nu darame economia.
2.4. Titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Protaru în data de 01.12.2022, 17:12)
Aia sunt pusi acolo ca sa minta. Asa cum au mintit cu "inflatia tranzitorie" asa mint si cu "soft landing-ul".
In pozitia in care sunt pusi ei nu pot decat sa minta, daca ar fi declarat ca "inflatia nu e tranzitorie" si daca ar declara ca nu va fi un "soft landing", nu ar face decat sa precipite situatia.
Prin declaratii, ei vor doar stalibilitate si incredere, nu'i intereseaza sa publice previziuni corecte pentru ca ar genera asteptari corecte si supra-reactii de nedorit, e mai comod pentru ei sa recunoasca ca s'au inselat in previziuni doar in fata evidentei realitatii, decat sa creeze asteptari corecte dar care sa duca la supra-reactii indezirabile.
2.5. Titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de Protaru în data de 01.12.2022, 17:27)
Pana vine sau nu recesiunea asta mult asteptata sau invocata, intre timp bursa mai creste si mai scade de cateva ori. Bursa are mersul ei, e un joc al asteptarilor inselate sau confirmate, sa faci market timing pe baze fundamentale, macroeconomice nu e o abordare chiar atat de usoara pe cat ar putea parea.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2022, 15:52)
Ala secretos cu pozitiile de mai sus, sa retina ca exista un lag de minim 6 luni intre fed fund rate si full efecte in economie! Pana nu creste somajul vrabia malai viseaza
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 01.12.2022, 20:12)
:)
istetule...baga nasul in ch art-uri si vezi ce e de vazut acolo ... lasa-ma cu cate o ciosvarta de informatie din aria analizei fundamentale ..si e vrajeala ce ai zis cu 6 luni - de unde ai scos tu 6 luni , de la tine din buzunar? Te mai si cred oamenii..
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2022, 15:56)
Sa inchei, pana nu termina cu qt ul, pana nu scade m2, pana nu creste somajul, pana nu vine recesiunea, economia nu va fi sanatoasa, ea nu mai e sanatoasa din 2008 de la subprime, a fost tinuta la ati pe perfuzii cu injectii de capital ieftin
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 01.12.2022, 20:15)
omule, economia NU E sanatoasa.
ce ai enumerat tu au fost metode succesive de mentinere pe linia de plutire