Profesioniştii din turism au făcut un prim bilanţ pozitiv după Jocurile Olimpice găzduite de Paris, dar speră la un nou aflux de încasări în următoarele zile, pentru că urmează şi Jocurile Paralimpice.
O "imagine reabilitată", o organizare fără probleme şi hoteluri pline ochi sunt primele efecte vizibile ale Jocurilor Olimpice încheiate duminică seara, în ciuda fenomenului de "evadare" din partea publicului francez, relatează AFP.
Potrivit unui prim raport al Biroului de turism din Paris, publicat luni, 11,2 milioane de vizitatori au luat parte la activităţi legate de Jocurile Olimpice în regiunea pariziană între 23 iulie şi 11 august, cu sau fără bilet. Această cifră este la fel de mare ca numărul de vizitatori din aceeaşi perioadă a anului 2023 şi este în conformitate cu cele 11,3 milioane de vizitatori aşteptaţi de organizare.
Cu cele 4 milioane de vizitatori aşteptaţi la Jocurile Paralimpice (dintre care 90% vor fi francezi), evenimentul ar trebui, prin urmare, să atragă 15 milioane de vizitatori.
În detaliu, 85% dintre vizitatori sunt francezi, dintre care 45% din regiunea Marelui Paris, şi 15% din străinătate, în frunte cu americanii, germanii şi britanicii, cu toţii mai numeroşi decât în aceeaşi perioadă în 2023, conform acestor cifre.
Potrivit Paris 2024, peste 9,5 milioane de bilete au fost vândute şi 6 milioane de vizitatori au venit la locurile de sărbătorire a evenimentului.