Producătorul de ţigarete Japan Tobacco International (JTI), unul dintre cei trei mari jucători de profil din ţara noastră, a inaugurat, ieri, noi capacităţi de producţie, investiţia ridicându-se la 25 de milioane de euro. În fabrica situată pe platforma Pipera din Capitală vor fi create peste 125 de noi locuri de muncă, în prezent la JTI lucrând 1.000 de oameni.
Programul de investiţii destinat facilităţilor de producţie din fabrica JTI a fost lansat anul trecut, potrivit lui Mutsuo Iwai, vicepreşedinte executiv şi director general adjunct al JTI.
"Dezvoltarea afacerii noastre se bazează pe un cadru de reglementare şi pe o politică fiscală stabile, precum şi pe o strategie eficientă de combatere a comerţului ilicit cu ţigarete", a declarat, ieri, Neil Coupland, director general JTI România.
Domnia sa a adăugat: "Piaţa legală a crescut, ceea ce ne permite să investim în continuare în fabrica noastră şi în crearea de noi locuri de muncă. Aceasta înseamnă, de asemenea, mai mulţi bani la bugetul de stat, datorită taxelor plătite de producătorii de ţigarete".
Ţigaretele fabricate la Bucureşti vor fi destinate atât pieţei interne, cât şi pieţelor externe.
Din 1993, anul în care a intrat pe piaţa noastră, JTI a investi în România peste 100 de milioane de euro, după cum a afirmat Mutsuo Iwai: "Ne numărăm printre primii investitori multinaţionali din ţară. Am investit în permanenţă în afacere, în mărci, în oameni şi în reputaţia noastră şi vom continua să facem acest lucru şi în viitor".
Gilda Lazăr, director corporate affairs JTI România, a precizat că, faţă de 2010, când producţia a scăzut din cauza contrabandei, capacitatea de producţie s-a dublat, în contextul în care piaţa legală recuperează, iar compania şi-a crescut exporturile.
În prezent, peste 65% din producţie merge la export, către 45 de pieţe din UE, America de Sud şi Asia, numărul acestora fiind în continuă creştere. Potrivit Gildei Lazăr, exporturile au evoluat de la 5% - nivelul de acum câţiva ani.
Doamna Lazăr a subliniat că JTI România importă tutunul şi mare parte din produsele auxiliare: "Produsele sunt cumpărate în parte de pe bursele de mărfuri, în parte de la "aşa numitele companii de frunze de tutun" şi în parte de la companiile producătoare de tutun achiziţionate de JTI în ţări precum Brazilia sau Sudan.
Cu sediul central la Geneva, în Elveţia, şi înregistrând vânzări nete de 11,2 miliarde dolari, anul trecut, JTI are operaţiuni în peste 120 de ţări şi aproximativ 25.000 de angajaţi.
Volumul vânzărilor JTI România a crescut cu 13%, în 2011 comparativ cu 2010, fără a ajunge, însă, la nivelul lui 2008, după cum ne-a declarat, în urmă cu câteva luni, Gilda Lazăr.
Gilda Lazăr: "O majorare accelerată de taxe ar fi dus la creştererea contrabandei, care, de la începutul anului, a rămas la un nivel constant de circa 13%".
•
Evoluţia cursului afectează şi industria tutunului, potrivit Gildei Lazăr, care a declarat: "De la 1 ianuarie 2013 va fi un alt curs de acciză; va exista clar o influenţă în preţuri, dar nu ştim cât de mare va fi. Noi, însă, achiziţionăm materii prime şi materiale la cursul zilei, prin urmare există un decalaj, sunt costuri suplimentare. Rămâne de văzut dacă va creşte preţul, sperăm să fie o etapă trecătoare şi după referendum lucrurile să se calmeze. Mai greu de suportat a fost momentul 2009-2010, când influenţa din curs a fost de 16%".
•
După cutremurul din 2011, comerţul extern al Japoniei a scăzut, potrivit Excelenţei Sale Natsuo Amemiya, ambasadorul Japoniei în România, care a precizat, însăm că relaţiile comerciale dintre aceste două ţări s-au îmbunătăţit. Domnul Natsuo Amemiya a subliniat că atât importurile, cât şi exporturile României către Japonia au crescut. Principalele produse pe care Japonia le importă din ţara noastră sunt lemnul, îmbrăcămintea şi tutunul, acesta din urmă reprezentând 10% din totalul importurilor nipone de pe piaţa românească.