Compania aeriană low-cost Wizz Air a transportat, în 2017, mai mult de 28 de milioane de pasageri pe rutele sale, cu 24% mai mult faţă de 2016, potrivit datelor anunţate de companie.
Pe plan local, compania a transportat, anul trecut, peste 6,8 milioane de pasageri din şi spre ţara noastră, ceea ce reprezintă o creştere cu 28% şi că a lansat 17 noi rute din România, pentru acest an urmând să lanseze alte trei către Atena, Goteborg şi Nisa.
Wizz Air anunţă că anul acesta va avea o capacitate de 8,8 milioane de locuri la vânzare pe rutele sale din România, cu 16% mai mult decât anul trecut.
Potrivit companiei, tot anul acesta, vor mai mai fi adăugate trei avioane bazelor din ţara noastră. Primul avion va veni la Bucureşti în luna aprilie. Tot atunci, un alt avion va fi alocat bazei din Iaşi, iar în iunie un altul la cea din Sibiu. În total, Wizz va avea 24 de avioane alocate României, ceea ce înseamnă circa 25% din întreaga capacitate.
Jozsef Varadi, Chief Executive Officer Wizz Air, a precizat că 20% din afacerile Wizz Air sunt generate de piaţa locală.
În ceea ce priveşte sindicatele, domnia sa a spus că nu crede în această formă de organizare şi că în România 70% din forţa de muncă are apartenenţă la sindicate, în timp ce, în Polonia, de exemplu, procentul de sindicalizare este de 15%.
Aceste explicaţii au venit în contextual în care compania aeriană competitoare Ryanair a fost nevoită ca în toamna anului trecut să anuleze mai multe zboruri din cauza grevei piloţilor.
Jozsef Varadi a declarat: "Nu cred că sindicatele sunt calea cea mai potrivită de a rezolva lucurile. Cred că se apelează la această formă de organizare ca o măsură,atunci când lucurile nu merg bine într-o companie (...). Eu cred într-un dialog deschis. Sindicatul nu face altceva decât să tragă în jos performanţele financiare ale unei companii, eficienţa şi managementul timpului".
CEO-ul Wizz Air a dat exemplu compania Tarom, care are o cotă de piaţă de 15,9%, la jumătate faţă de cea a Wizz Air care are 34,7% (cotele de piaţă, au fost calculate în funcţie de capacitatea oferită în luna ianuarie 2018).
Domnia sa a explicalt: "Uitaţi-vă la Tarom. Piloţii poate că se simt mulţumiţi acolo pentru că fac parte dintr-un sindicat. Cu tot respectul, dar este o doar o chestiune de timp până când Tarom va disparea de pe piaţă. Acesta este compania voastră naţională care are 15% din piaţă, Blue Air este companie mai mare şi Ryanair începe să fie o companie mai mare. Nu e o problemă doar pentru Tarom, este o problemă la nivel global".
Întrebat dacă are un plan în cazul în care Tarom ar intra în faliment, şeful Wizz Air a precizat că "este pregătit de cinci ani pentru un astfel de scenario".
În prezent, reţeaua WIZZ din România este formată din 143 de rute, inclusiv zborul intern Bucureşti - Cluj-Napoca.
Jozsef Varadi a mai spus că dacă zborul Bucureşti - Cluj va merge bine se gândeşte să introducă şi alte rute interne.
În 2017, 14 aeronave noi s-au alăturat flotei Wizz Air, 13 Airbus A321 şi un Airbus A320, ceea ce face acum ca numărul total de aparate de zbor să ajungă la 88. Aeronavele suplimentare vor crea alte 600 de locuri de muncă directe în cadrul companiei, iar mai mult de 3.500 de profesionişti în aviaţie lucrează acum în cadrul companiei aeriene ce are 27 de baze în 15 ţări, incluzând şi cele mai noi baze WIZZ de la Londra Luton în Marea Britanie şi Varna, în Bulgaria. Wizz Air va continua, de asemenea, să-şi dezvolte reţeaua de rute, cu alte şapte aeroporturi şi mai mult de 100 de noi rute ceea ce va însemna o creştere a reţelei la aproape 600 de rute către 145 de destinaţii în 44 de ţări.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2018, 14:27)
RUSINE wizz air pentru preturile BATJOCORITOARE afisate pasagerilor romani ! Sovinism, recte anti-romanism pe fata ! Cu contributia unor cozi de topor din blogosfera, de tipul unuia ca cezar dumitru !
1.1. Poate ar trebui sa zburam mai putin cu wizz (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Fara nume în data de 18.01.2018, 17:51)
Nu o sa dispara prietene ungur. Si stii de ce? Simplu. Voi acoperiti doar rutele extrem de profitabile. Tarom si alte companii nationale acopera si rutele mai putin profitable in interesul calatorilor. Btw, sindicatele reprezinta ultima reduta a angajatului in fata lupilor ca tine.