CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, şi preşedinte al ACEA a cerut Comisiei Europene să recunoască cererea slabă, nu oferta limitată, drept cauza vânzărilor scăzute de vehicule electrice în UE şi să elimine posibilele sancţiuni pentru industria auto, relatează Reuters.
Producătorii auto europeni, afectaţi de concurenţa din partea companiilor chineze şi de perspectiva tarifelor americane sub preşedinţia lui Donald Trump, riscă amenzi de până la 15 miliarde de euro din partea UE dacă nu îşi aliniază flotele la limitele de emisii de CO2 până în 2025.
Ola Kaellenius, CEO-ul Mercedes-Benz, a prezentat o listă de priorităţi ale industriei auto înaintea unui "dialog strategic" planificat de Comisia Europeană cu producătorii auto, furnizorii şi sindicatele, menit să sprijine competitivitatea industriei auto europene în contextul reducerilor de locuri de muncă. Kaellenius a îndemnat UE să iniţieze un "mare acord" cu administraţia Trump pentru a preveni un război comercial şi a declarat că se aşteaptă ca dialogul să înceapă în câteva săptămâni.
CEO-ul Mercedes-Benz, a declarat că obiectivele de emisii de CO2 pentru autoturisme au fost stabilite pe baza unor estimări nerealiste privind creşterea cererii de vehicule electrice. El a cerut liderilor politici să elaboreze soluţii pentru a aborda această problemă.
"Am făcut câteva sugestii, dar nu am dorit să venim cu un "doar faceţi asta', ci să spunem: să recunoaştem că există o problemă. Orice formă de sprijin care protejează capacitatea noastră de investiţie este ceea ce căutăm," a declarat el presei.
Potrivit Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), vânzările de vehicule electrice (EV) în Uniunea Europeană au scăzut cu 5,9% anul trecut, ajungând la o cotă de piaţă de 13,6%, în scădere cu un punct procentual faţă de 2023. Acest nivel este mult sub creşterea la 20% necesară pentru a îndeplini ţintele de emisii de carbon.
ACEA estimează o cotă de piaţă a EV-urilor sub aşteptări, ceea ce ar putea genera penalităţi semnificative pentru neconformitate. Deşi noile înmatriculări de autoturisme în UE au crescut cu 0,8% anul trecut, acestea rămân cu 18,4% sub nivelul din 2019, indicând o redresare incompletă a pieţei auto.
Totodată, Ola Kaellenius a subliniat necesitatea ca Uniunea Europeană să îmbunătăţească competitivitatea sectorului auto. El a propus aprofundarea pieţei unice, stimularea investiţiilor în cercetare şi dezvoltare şi recunoaşterea beneficiilor comerţului liber, pentru a sprijini industria auto europeană în faţa provocărilor economice şi a concurenţei globale.
Opinia Cititorului