Conform unei noi cercetări realizate de Kaspersky, 95% dintre şefii departamentelor de inovare din cadrul companiilor, la nivel global, recunosc faptul că proiectele lor eşuează adesea înainte de a fi lansate. Multe dintre aceste inovaţii nici măcar nu trec de etapa de dezvoltare (36%). De asemenea, lipsa de cooperare cu departamentele de securitate IT creşte probabilitatea ca un proiect să nu fie lansat niciodată, se arată într0un comunicat trimis redacţiei.
Deseori produsele noi dezvoltate de companii nu reuşesc să aibă succes. Consola de jocuri Virtual Boy de la Nintendo care a fost concepută pentru a integra VR şi fitness tracker-ul de la Nike FuelBand sunt ambele exemple ale unor nume sonore. După cum a arătat experienţa General Electric (GE), nici transformarea proceselor interne nu are întotdeauna rezultatele dorite, precizează sursa citată.
Cu toate acestea, eşecul produselor deja lansate este doar vârful aisbergului. Potrivit unui studiu Kaspersky, în cadrul căruia au fost chestionaţi 304 factori de decizie cu experienţă în inovaţie, etapa de dezvoltare este considerată a fi cea mai dificilă pe tot parcursul "ciclului de viaţă al inovaţiei". Acest lucru este confirmat de o treime dintre respondenţi (36%), pe baza experienţei lor.
Pentru majoritatea companiilor, principalul motiv al inovaţiilor fără succes este reprezentat de lipsa unui plan şi a unei structuri clare, o cincime dintre respondenţi (19%) fiind de acord cu acest lucru. Asta înseamnă că abilitatea de a executa este la fel de importantă ca prezentarea unei idei remarcabile, pentru a transforma o perspectivă valoroasă într-o soluţie concretă şi profitabilă. Odată stabilit planul ce trebuie urmat, este necesar, de asemenea, ca acesta să fie revizuit periodic pentru a ţine pasul cu activitatea concurenţilor, tendinţele pieţei şi cu fluctuaţiile industriei, se mai arată în comunicat.
Securitatea cibernetică nu a fost menţionată printre principalele motive pentru care eşuează proiectele. Cu toate acestea, există ideea împărtăşită de 74% dintre respondenţi că, prin excluderea unui Chief Information Security Officer (CISO) încă de la începutul procesului, companiile cresc probabilitatea ca produsul lor inovator să nu aibă succes. Acest lucru ar putea fi cauzat de incapacitatea de a adapta proiectele la reguli stricte de securitate cibernetică, mai mult de jumătate dintre respondenţi (54%) considerând că politica de securitate IT din compania lor împiedică succesul inovaţiei.
"Pentru ca o companie să inoveze ar trebui să-şi asume anumite riscuri şi să fie pregătită să treacă şi prin unele eşecuri, deoarece acestea sunt inevitabile atunci când îţi doreşti ceva cu adevărat nou", spune Alexander Moiseev, Chief Business Officer la Kaspersky. "Cu toate acestea, există câţiva paşi practici care ar putea fi aplicaţi pentru a vă asigura că o tehnologie emergentă sau un produs ajunge să fie lansat cu succes. Securitatea cibernetică nu trebuie să fie o barieră corporativă în plus, dar ar trebui să fie o parte integrantă a proiectului. Asiguraţi-vă că păstraţi CISO-ul la curent cu toate informaţiile încă de la începutul procesului, atunci când planificaţi următoarea descoperire tehnologică pentru compania dumneavoastră."