Kaspersky şi organizaţia "Salvaţi Copiii" România derulează o campanie de informare despre riscurile din mediul digital. Campania este adresată părinţilor şi profesorilor din mai multe şcoli ale Capitalei, relatează Agerpres.
Asociaţia "Salvaţi Copiii" România şi Kaspersky, o companie de securitate cibernetică au organizat programul "Ora de Net" şi consta în pregătirea a 500 de profesori şi părinţi din 15 şcoli bucureştene, prin discuţii despre mediul digitalm, în cadrul unor întâlniri cu părinţii şi la clasă.
Bogdan Pismicenco, director de vânzări la Kaspersky a declarat: "Un recent studiu Kaspersky, derulat la nivel global, arată că 81% dintre părinţi spun că este o responsabilitate comună a părinţilor şi a şcolii să-i înveţe pe copii despre siguranţa online şi considerăm că sunt multe lucruri de făcut în acest domeniu. În acelaşi timp, multor părinţi le este greu să abordeze acest subiect, pentru că nu au experienţa necesară de a pune problema, astfel încât mesajul lor să ajungă la copii. Prin intermediul colaborării cu Ora de Net, dorim să venim în sprijinul cât mai multor părinţi şi profesori, astfel încât copiii să se poată bucura în siguranţă de mediul digital", conform susei citate.
O cercetare recentă realizată de Kaspersky arată că 60% dintre părinţi au dificultăţi în explicarea ameninţărilor din online, pe înţelesul copiilor şi 51% conving cu greu copiii să ia în serios ameninţările.
Pentru a ajuta familiile să protejeze copiii de diverse ameninţări pe Internet, Kaspersky recomandă, pe lângă activarea funcţionalităţii de control parental din produsele de securitate informatică, discuţii cu copilul despre timpul pe care petrece pe reţelele de socializare cât şi încercarea de a nu limita cercul social al copilului.