748 de proiecte, în valoare totală de 2.5 milioane de euro, au schimbat în bine vieţile 3 milioane de persoane în ultimii 5 ani. Potrivit comunicatului primit la redacţie, aceasta este principala realizare a programului Start ONG, lansat de Kaufland România şi implementat de Asociaţia Act for Tomorrow.
Start ONG s-a lansat in 2019 si a devenit un pilon de susţinere pentru ONG-urile locale, instituţiile de învăţământ şi grupurile informale la nivel naţional. Programul oferă resursele necesare pentru ca aceste entităţi să-şi transforme ideile în realitate şi să schimbe pozitiv comunităţile lor.
În total, 600 de ONG-uri, 140 de instituţii de învăţământ şi 8 grupuri informale au beneficiat de sprijin financiar pentru a derula proiecte cu impact pozitiv în domeniile educaţie, sănătate, social, mediu şi cultură. Aceste proiecte au avut un impact direct asupra vieţilor a milioane de români din toate judeţele ţării, demonstrând ce înseamnă puterea solidarităţii şi colaborării în
construirea unui viitor mai bun.
Fiecare euro investit a fost utilizat pentru a sprijini direct 1,2 beneficiari, întrucât programul a avut un impact direct asupra a peste 3 milioane de beneficiari cu un buget de 2,5 milioane de euro. Acest fapt demonstrează capacitatea programului de a transforma resursele financiare în schimbări sociale majore şi durabile.
"Suntem mândri să sărbătorim 5 ani de la lansarea programului Start ONG, o iniţiativă prin care ne-am angajat să sprijinim comunităţile locale. În această perioadă, am fost martori la numeroase proiecte inovatoare care au generat un impact pozitiv. Cu multă determinare şi energie, toţi au demonstrat că pot face diferenţa şi construi un viitor mai bun. Prin programele de responsabilitate socială pe care le finanţează, Kaufland România contribuie la o societate mai bună, în care fiecare persoană are şansa de a contribui la dezvoltarea comunităţii sale," a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
Proiectele finanţate au cuprins activităţi variate: primele picturi murale cu vopsea care purifică aerul din ţară, pregătire pentru ore de limba română, matematică, engleză, sesiuni de formare, şedinţe de terapie pentru copii cu CES, ateliere de programare creativă, ateliere de VR şi AR, ateliere meşteşugăreşti, consiliere vocaţională, dezbateri, sesiuni de informare despre metodele de prevenţie şi detectare precoce a cancerului de sân, campanii de informare despre igiena intimă a femeilor şi activităţi de prevenţie a consumului de droguri.
Una dintre direcţiile principale ale programului Start ONG a fost reprezentată de susţinerea instituţiilor de învăţământ. Astfel, în ultimii 5 ani, 140 de instituţii de învăţământ au beneficiat de finanţare prin acest program, printre care 74 de şcoli primare şi gimnaziale, 35 de licee şi colegii naţionale, 21 de grădiniţe, precum şi 9 centre şcolare de educaţie incluzivă. De asemenea, peste 24.000 de elevi au fost beneficiari direcţi ai acestor proiecte.
"Programul Start ONG reprezintă în prezent un pilon esenţial în sprijinirea şi consolidarea societăţii civile din România, iar cel mai mare merit al acestuia este că oferă resurse financiare ONG-urilor locale, mici sau recent înfiinţate. Ne bucurăm de realizările şi impactul pe care acest program l-a avut şi suntem recunoscători pentru sprijinul continuu al partenerilor noştri, Kaufland România. Cei 5 ani de activitate ai programului Start ONG marchează o etapă semnificativă în sprijinul iniţiativelor comunitare şi dezvoltării societăţii civile din România," a declarat Andrei Coşuleanu, Preşedintele Asociaţiei Act For Tomorrow.
În acest an, cea de-a şasea ediţie a programului se dezvoltă şi capătă o nouă dimensiune, datorită noilor instrumente de sprijin pentru ONG-urile participante, Academia şi Caravana Start ONG. Acestea vor veni în întâmpinarea nevoilor specifice cu care se confruntă organizaţiile mici şi cele aflate la început de drum. Ele au ca principal obiectiv creşterea capacităţii organizaţiilor participante, pentru a consolida sectorul neguvernamental de la nivel local. Totodată, vor fi derulate şi campanii de comunicare, cu scopul de a pune reflectorul pe ONG-urile din România ca vectori de mobilizare şi implicare socială.