Kaufland România a publicat cel mai recent Raport de sustenabilitate al companiei şi cel de-al şaptelea la nivel local, aferent anului financiar 2023, perioada martie 2023 - februarie 2024, potrivit unui comunicar remis redacţiei. Raportul este structurat în cinci capitole: Compania noastră, Angajamentul nostru pentru sustenabilitate, Echipa noastră, Partenerii noştri şi Impactul de mediu.
Conţinutul raportului oferă o analiză completă şi transparentă a activităţii companiei pentru cele 177 de magazine (la 29.02.2024), două centre logistice şi două birouri administrative. Totodată, raportul oferă informaţii despre lanţul de aprovizionare a magazinelor Kaufland, iniţiativele de reducere a impactului asupra mediului şi, nu în ultimul rând, despre proiectele cu impact în comunitate, unde compania a investit cel mai mare buget de până acum.
"Sunt mândru de eforturile şi progresele pe care Kaufland le realizează anual în direcţia sustenabilităţii dar şi de recunoaşterile care reflectă angajamentul nostru de a sprijini comunităţile din care facem parte. Am accelerat investiţiile în programele dedicate colegilor, în iniţiativele de sprijin comunitar şi în proiectele de reducere a impactului asupra mediului, continuând să contribuim la un viitor mai echitabil şi durabil împreună cu partenerii noştri", a declarat Marco Hößl, CEO Kaufland România şi Republica Moldova.
Abordarea sustenabilă a companiei se reflectă asupra întregului lanţ valoric, compania împărtăşind astfel progresele în mai multe domenii cheie, precum:
În 2023, 79% din cheltuielile Kaufland România cu furnizorii, adică 2,8 miliarde de euro, au fost direcţionate către furnizori români. Compania a colaborat cu aproximativ 2.500 de furnizori locali de produse şi servicii. Aproape 19.000 de produse alimentare, respectiv 85%, provin de la furnizori locali. De asemenea, Kaufland oferă peste 400 de produse marcă proprie care sunt fără lactoză, fără gluten, pentru diete vegane sau bio.
Valoarea financiară totală a beneficiilor oferite angajaţilor în perioada de raportare a fost de 35,3 milioane de euro, o creştere de 25% faţă de 2022;
Kaufland România a obţinut titlul de Top Employer pentru al nouălea an consecutiv în România, respectiv al şaselea an în Europa potrivit evaluării realizate de organizaţia independentă Top Employers Institute din Olanda;
Numărul total al angajaţilor cu dizabilităţi, pe parcursul anului 2023, a fost de 593, ceea ce reprezintă o creştere de 2,24% faţă de anul precedent, lucru facilitat de Programul A.C.C.E.S., extins recent şi în Republica Moldova.
La finalul anului financiar 2023, Kaufland a avut un total de 16.500 de angajaţi, dintre care 73,94% femei şi 26,06% bărbaţi;
Bugetul total al investiţiilor cu impact la nivel comunitar, prin donaţii şi sponsorizări, depăşeşte 9,7 milioane de euro, un record pentru companie;
Compania a susţinut şi implementat 114 de proiecte de educaţie, mediu, social, cultură, sport şi sănătate.
Kaufland a încheiat parteneriate cu 83 ONG-uri din ţară şi a continuat cele 2 programe de granturi, "În stare de Bine" şi "Start ONG".
În 2023, Kaufland a salvat de la risipă mai mult de 60 de tone de alimente, înregistrând o creştere de 46% faţă de anul financiar 2022.
Compania a investit mai mult de 7 milioane de euro pentru extinderea şi întreţinerea reţelei de automate de reciclare, având cea mai mare infrastructură de colectare separată din România şi fiind primul retailer cu o reţea naţională de automate, începând din 2021.
De asemenea, Kaufland a instalat în 2023 cel mai mare echipament de colectare separată a deşeurilor din România, la magazinul Kaufland Barbu Văcărescu din Bucureşti, în urma unei investiţii de peste 260.000 de euro.
În 2023 compania a investit 6,7 milioane de euro în dotarea unui număr suplimentar de 27 de magazine cu 16,000 de panouri fotovoltaice.
Intensitatea energetică a scăzut cu 18,6%, marcând al treilea an consecutiv de reducere a consumului de energie.
Kaufland a investit peste 2,5 milioane de euro în staţii de încărcare pentru maşini electrice, ajungând în 2023 la 131 de magazine cu staţii de încărcare.
Pentru al şaptelea an la rând, Kaufland a fost inclusă în topul celor mai transparente şi performante companii în direcţia sustenabilităţii, obţinând cel mai mare punctaj conform analizei realizate de agenţia de consultanţă The Azores pentru ediţia de anul acesta a Romania CST Index. Compania a primit recunoaşterea Gold Level în cadrul celei de-a 9-a ediţii a conferinţei Best Practices in Corporate Sustainability, ce a avut loc pe 12 decembrie 2024.
Romania Corporate Sustainability & Transparency (CST) Index este cel mai complex clasament din domeniul sustenabilităţii corporative din România. În cadrul ediţiei de anul acesta, Kaufland s-a poziţionat în topul clasamentului cu 95 din 100 de puncte. Clasificarea ţine cont de criterii precum: guvernanţa corporativă, diversitatea, impactul economic, schimbări climatice & energie, guvernanţa mediului înconjurător, responsabilitate faţă de angajaţi şi politică anti-corupţie, marketing şi conştientizare, investiţii în comunitate şi lanţul de aprovizionare.
Gold Level Recognition este o recunoaştere a eforturilor Kaufland România de a reuni toate informaţiile non-financiare relevante în raportul de sustenabilitate aliniat standardelor internaţionale de raportare conform Global Reporting Initiative (GRI), şi asumarea unor obiective de investiţii şi performanţă. Raportul a fost auditat şi de o companie specializată, în conformitate cu Standardul ISAE 3000.
Acestea sunt doar o parte din rezultatele de sustenabilitate atinse de companie, mai multe detalii fiind oferite în cadrul raportului publicat pe www.kaufland.ro.
Mai mult, Kaufland România şi-a asumat să ia măsuri şi să implementeze proiecte care contribuie la realizarea Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabilă (Global Compact), care abordează cele mai presante probleme ale planetei, de la eradicarea sărăciei, îmbunătăţirea sănătăţii şi a educaţiei, creşterea sustenabilităţii urbane şi până la susţinerea principiilor de guvernanţă recomandate de ONU în domeniul drepturilor omului, anti-corupţie, protecţia mediului şi practici de lucru sustenabile.
Totodată, compania şi-a asumat noi ţinte de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, în urma aderării Grupului Schwarz la Iniţiativa Science Based Targets, ţinte care sunt în concordanţă cu nivelul de decarbonizare necesar pentru a limita creşterea temperaturii globale la 1,5°C. Compania îşi propune să atingă neutralitatea climatică (Net-Zero) până în 2050, ţinând cont de toate emisiile vizate de criteriile SBTi Net-Zero Standard (aferente Scope 1, Scope 2 şi Scope 3), vizând atât activităţile directe ale companiei, cât şi cele generate de furnizori şi parteneri.
Opinia Cititorului