LA CFR CĂLĂTORI S-A TRAS SEMNALUL DE ALARMĂ Trenuri fără mecanici, case de bilete fără casieri

George Marinescu
Ziarul BURSA #Politică / 28 iulie 2020

Trenuri fără mecanici, case de bilete fără casieri

Ceea ce Ziarul BURSA prezenta în urmă cu an în legătură cu reducerea numărului de angajaţi de la CFR Călători, deşi era negat în acel moment de conducerea companiei, se pare că se transformă în realitate. În ultima săptămână, mai multe filiale din ţară ale Sindicatului pentru Unitatea Salariaţilor din cadrul CFR Călători şi ale Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România au trimis memorii către Dan Costescu, directorul general al companiei de transport public feroviar de călători, prin care semnalează lipsa acută de personal cu care se confruntă fiecare regională din ţară, în special în privinţa mecanicilor de locomotivă.

De exemplu, angajaţii CFR Călători din Sibiu arată că pe raza judeţelor Braşov şi Sibiu nu au mai fost organizate, de peste 10 ani, cursuri de formare profesională pentru mecanicii de locomotivă, deşi numărul ceferiştilor din acest domeniu a scăzut constant.

Astfel, dacă în Depoul Sibiu, în anul 2011 erau angajaţi 110 mecanici de locomotivă, la începutul anului 2023, conform sindicaliştilor filiala se va confrunta cu o lipsă de 50 de mecanici, fapt care se va reflecta în scăderea activităţii de transport în zona respectivă.

Probleme cu numărul mecanicilor de locomotivă şi cu materialul rulant aferent sunt şi la Regionala CFR Călători Constanţa. Acolo, liderul sindical solicită chiar încheierea unor poliţe de asigurare pentru materialul rulant şi pentru mecanicii de locomotivă care îl deservesc.

În cadrul Depoului CF Galaţi, din cauza lipsei de personal mecanicii de locomotivă sunt folosiţi şi ca revizori de locomotivă, şefi de tură, manevră depou, antemontatori şi suprave­ghetori ai PAE Făurei.

Conform lui Nicuşor Vrabie, preşedintele filialei Galaţi a Sindicatului pentru Unitatea Salariaţilor din CFR Călători, lipsa de personal şi lipsa investiţiilor în materialul rulant va face imposibilă păstrarea de către compania publică a cotei de 85% din transportul feroviar de persoane din ţara noastră.

Situaţia riscă să devină dramatică în anul 2023, când, dacă se va păstra actuala politică de angajări de la CFR Călători şi actualul dezinteres al Minis­terului Transporturilor pentru achiziţionarea de material rulant, compania publică îşi va înjumătăţi numărul de mecanici de locomotivă şi nu va avea cu ce să deservească parcul de material rulant şi viitoarele rame electrice care vor fi cumpărate prin intermediul Autorităţii Feroviare Române.

Iar un mecanic de locomotivă nu se formează în câteva luni, aşa cum arată angajaţii CFR Călători în memoriile trimise conducerii. Conform Ordinului nr. 615/2015 al Ministrului Trans­porturilor, un mecanic de locomotivă poate fi efectiv utilizat ca mecanic în remorcarea trenurilor de călători în conducere simplificată, după apro­ximativ trei ani.

Conform datelor incluse în memoriul depus de Sindicatul pentru Unitatea Salariaţilor din cadrul CFR Călători, până la sfârşitul anului 2023 vor ieşi la pensie 515 mecanici de locomotivă, la care se adaugă cele 301 posturi vacante la funcţia de mecanic de locomotivă. Sindicaliştii susţin că la începutul lunii iunie 2020, CFR Călători avea angajaţi 1751 de mecanici de locomotivă şi automotor dintr-un necesar total de 2052 de astfel de angajaţi. Ei afirmă că până la sfârşitul anului 2023, CFR Călători, dacă nu va schimba politica actuală de cadre, va ajunge să aibă doar 1036 de mecanici de locomotivă, adică aproximativ jumătate din numărul necesar.

La această problemă se adaugă şi aceea semnalată de filiala Vest a Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România cu privire la numărul redus de casieri, funcţie pentru care ieri ar fi trebuit să înceapă cursuri de calificare în beneficiul Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane, cursuri despre care sindicaliştii susţin că reprezentanţii companiei nu ştiau dacă vor mai avea loc, în actuala stare de alertă cauzată de pandemia Covid-19.

Amintim că în privinţa situaţiei penuriei de mecanici de locomotivă, în urmă cu un an a tras un semnal de alarmă în paginile Ziarului BURSA şi Gabriel Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, care afirma în acel moment că până la finalul anului 2019 CFR Călători urma să piardă 700 de mecanici de locomotivă.

Printre cauzele menţionate de liderul sindical cu privire la reducerea personalului, se număra venitul salarial foarte mic. La acea vreme, Rodrigo Maxim susţinea că, din această cauză, o parte dintre mecanicii de la CFR Călători au ales să se mute în sectorul privat, iar locurile acestora nu au fost ocupate, deoarece nu există pe piaţa muncii numărul necesar de noi mecanici de locomotivă.

Datele oferite în urmă cu un an de liderul sindical au fost contrazise de conducerea CFR Călători care preciza că până la finalul lui 2019 societatea urma să piardă doar 87 de mecanici de locomotivă.

Se pare însă că socoteala de acasă nu s-a potrivit cu aceea din târg atât timp cât în urmă cu un an, din datele prezentate de fostul director general Valentin Dorobanţu, reieşea că CFR Călători are aproximativ 2500 mecanici de locomotivă, iar conform memoriilor înaintate acum de sindicalişti către noul director general, Dan Costescu, numărul mecanicilor de locomotivă este de numai 1751 de persoane. Aceasta înseamnă o pierdere, în numai un an, de 749 de angajaţi.

Aşteptăm cu interes să vedem cum va rezolva actuala situaţie conducerea societăţii, în urma memoriilor care şi ieri au continuat să fie depuse la sediul CFR Călători.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. Trenuri fără mecanici? Tremuri numai când auzi!.

    este vb de o digitalizare totala la CFR calatori

    Bravo!

    vrem detalii 

    Pana la trenuri fara mecanici sa faca naiba o alta infrastructura.

    Doamne cu prostii nostri, imi vine rau... se dau miliarde pe trenuri dar nu avem poduri, tuneluri, de mare viteza. 

    Pai doar infrastructura costa mini 5 milioane pe KM... e vorba de trilioane bune de euro ca sa refacem tot de la zero si la un alt nivel de competitivitate economica in interconexiuni rapide. 

    Dar nu se vrea, moldova e concurenta puternica cu germania, nu se vrea interconectarea moldovei decat dupa caderea germaniei in output productivitaate unde acum e la un maxim de 80% asa cum a fost Romania in 80-90 ... urmata de perioade devalorizzarii activelor financiare (firme, institutii, corporatii de etc stat sau privat). 

    Romania o sa creasca dupa ce cade UK, Germania, Franta, Italia, Austria... si multe alte tari ce ating final de trend la bonduri. Cand astea plesnesc capitalurile lor vor cauta o fuga externa pana nu se vor implementa legile de control a exiturilor de capital. 

    Romania dupa 2025 incepe un salt de dezvoltare dar sa ne rugam sa nu prinda perioada lunga deflationista prin 2035... ca aia ne mai trebuie cu o ondere covarsitoare a populatiei imbatranita si o scadere a activelor financiare. 

    Acest joc este ciclic... repetitiv si nu poate sa fie sarit... a se obs Italia, Cipru unde jocul cu nominalele in piata lor a fost dus la maxim pe active speculative... ce se intampla acum sin in Germania UK Franata si mai nou in Romania de 15 ani in intensitate continua... 

    Acest joc este repetitiv global! 

    Se urmareste privatizarea totala a CFR-ului,in cazul asta vor cadea multe capete,care tin cu dintii de functiile lor,vor sa ramana la gara doar cei care produc,in rest curatenie generala

    Lasa ca le convine ca se resngajeaza din pensie Sunt omultime de pensionari care lucrraza la stat din pensie

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb