EximBank a înregistrat, la finele anului trecut, un profit de 113,5 milioane de lei, aceasta fiind cea mai bună performanţă financiară a băncii din ultimii nouă ani, conform unui comunicat al băncii.
Banca administra, la sfârşitul lui 2018, expuneri totale în valoare de opt miliarde de lei, în creştere cu 30% faţă de perioada similară din 2017.
"Rezultatul evidenţiază eforturile băncii de valorificare a resurselor şi capacităţilor sale, cât şi controlul strict al riscurilor şi al cheltuielilor operaţionale, în ciuda constrângerilor competitive ale pieţei. Anul trecut am crescut creditarea cu 27% faţă de 2017, ajungând la un portofoliu de credite de 4,6 miliarde de lei, lucru care ne-a consolidat poziţia pe zona de creditare corporate prin câştigarea de cotă de piaţă. Creşterea activelor ne-a propulsat pe locul 12 în clasamentul băncilor de pe piaţa locală, cea mai înaltă poziţie ocupată de EximBank până în prezent. Cât priveşte variaţia semnificativă a profitului faţă de anul precedent, aceasta a fost marcată major de îmbunătăţirea calităţii activelor şi de creşterea gradului de recuperare a creanţelor neperformante, dar şi de buna gestionare a portofoliului de produse complementare finanţării - produse de trezorerie şi cash management - care şi-au majorat contribuţia în profitul băncii", a spus Traian Halalai, preşedintele executiv al EximBank, citat în comunicat.
El a menţionat că eforturile pe care banca le-a depus pentru a convinge mediul de afaceri că este capabilă să propună soluţii financiare complexe şi atractive pentru absolut toate tipurile de companii s-au materializat în 2018 în dublarea numărului de clienţi, respectiv în triplarea soldului creditelor trase (de la 1 miliard lei la peste 3,4 miliarde de lei), comparativ cu 2012.
"Portofoliul nostru include parteneri noi din domenii diverse, EximBank reuşind să încheie anul trecut acorduri atât cu companii din elita business-ului românesc, cât şi cu firme mici şi mijlocii. De altfel, finanţarea şi garantarea IMM-urilor reprezintă 84% din contractele noi încheiate acest fapt confirmând orientarea resurselor băncii către sprijinirea companiilor cu necesităţi şi potenţial de creştere, în concordanţă cu misiunea asumată", a adăugat Traian Halalai, potrivit sursei citate.
Banca deţine, în prezent, 25 de puncte de reprezentare, faţă de 12 la finele lui 2012.