LA JUMĂTATE DE AN DE LA EXPLOZIA FRANCULUI ELVEŢIAN  Băncile i-au lăsat, din nou, cu ochii-n soare pe împrumutaţii în CHF

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 3 iulie 2015

Băncile i-au lăsat, din nou, cu ochii-n soare pe împrumutaţii în CHF

Băncile nu l-au primit pe şeful ANPC la negocierile colective cu consumatorii

Alin Iacob: "Băncile au dovedit că preferă Tribunalul"

Cinteză: "Câţiva dintre creditori au acţionari greci şi nu cred că în situaţia actuală aceştia se gândesc la debitorii români"

Clienţii cu credite în franci elveţieni (CHF) nu mai au nicio speranţă că băncile vor avea vreodată vreo soluţie care să le vină în ajutor, după o jumătate de an de la explozia francului elveţian. Deşi, la început, guvernul şi parlamentarii anunţaseră proiecte de sprijin pentru aceşti debitori, nici până în acest moment autorităţile nu au venit cu vreun program specific pentru împrumutaţii în CHF. Singura lege aprobată a fost cea care priveşte insolvenţa persoanelor fizice, act normativ care, în opinia multor specialişti, nu îi ajută deloc pe cei cu credite în franci elveţieni.

Situaţia împrumutaţilor este acum cu atât mai dramatică cu cât, în aceste luni, expiră programele băncilor de reducere a dobânzii la CHF, ceea ce va conduce, din nou, la creşterea ratelor.

Negocierile colective iniţiate de persoanele împrumutate în franci elveţieni (CHF) s-au terminat fără niciun rezultat concret, după cum a anunţat Asociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF), care a condus discuţiile.

În acest context, Marius Dunca, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), ne-a anunţat că va continua demersurile prin care să-i convingă pe reprezentanţii băncilor să negocieze cu clienţii.

"Voi găsi o formă legală ca să determin băncile să comunice mai bine cu clienţii", ne-a declarat, ieri, şeful ANPC, precizând că băncile nu au fost de acord cu prezenţa sa la negocierile colective.

"ANPC nu a participat la nicio întâlnire cu operatorii financiari-bancari, întrucât ni s-a transmis că reprezentanţii băncilor nu doresc ca Autoritatea să fie prezentă la negocieri. Ei vin la noi, atunci când noi îi invităm, dar acum nu ştiu care a fost ideea".

Şi comunicatul AURSF precizează: "Este de subliniat faptul că niciuna dintre băncile în discuţie nu a fost de acord ca întâlnirile să aibă loc la sediul ANPC şi nici ca la întâlnirile de la sediul acestora să fie invitat şi un reprezentant al acestei instituţii".

În opinia lui Marius Dunca, rezultatul negocierilor colective dintre bănci şi clienţii împrumutaţi în CHF nu este încurajator pentru consumatori.

Alin Iacob, preşedintele AURSF consideră că "este regretabil că majoritatea băncilor au refuzat mâna întinsă cu sinceritate de consumatori în vederea identificării unor soluţii nelitigioase şi că, astfel, au arătat că preferă ca, în continuare, relaţia cu consumatorii să se desfăşoare la tribunal şi nu la ghişeu, aşa cum consumatorii şi-ar fi dorit".

Domnia sa a adăugat că echipa de negociere a făcut "toate eforturile posibile şi imposibile" ca să convingă băncile de utilitatea de identificare a unor soluţii care să-i mulţumească pe consumatori, menţionând că răspunsul operatorilor financiari este total nesatisfăcător.

"Am avut patru luni de coşmar, am investit timp, cunoştinţe, răbdare şi foarte mulţi nervi. Am fost extrem de civilizaţi la negocieri, însă, toată propaganda de «veniţi să negociaţi», «să nu se adopte o soluţie legislativă» s-a dărâmat, respectivele declaraţii s-au dovedit simple afirmaţii propagandistice", ne-a mai spus Alin Iacob.

Întrebat de ziarul BURSA ce părere are despre acest rezultat, Nicolae Cinteză, directorul direcţiei de supraveghere din cadrul Băncii Naţionale a României (BNR), a făcut referire la băncile cu capital grecesc de la noi care au acordat împrumuturi în franci elveţieni, reiterând că orice discount trebuie aprobat de acţionarii eleni şi că aceştia sunt ocupaţi, în această perioadă, cu situaţia dificilă din Grecia.

În urmă cu o lună, domnia sa estima că nu ne putem aştepta la programe din partea băncilor care au dat credite în franci elveţieni (CHF) pentru sprijinul debitorilor cu împrumuturi în CHF, în condiţiile în care majoritatea acestor bănci au capital grecesc.

"Este greu de crezut că, într-o ţară în care salariile bugetarilor sunt întârziate sau nu se plătesc, acţionarii băncilor (toate cu capital de stat) pot decide un discount pentru debitorii români", considera, la vremea respectivă, şeful supravegherii de la BNR.

Domnia sa ne-a precizat că Banca Naţională a României nu poartă discuţii cu băncile pe marginea demarării unui astfel de program, ca să nu se considere că Banca Centrală face presiune asupra instituţiilor bancare să vină în sprijinul debitorilor.

Cu toate acestea, oficialii BNR le-au spus băncilor în mai multe ocazii să se îndrepte cu faţa către consumatori şi să discute pe marginea problemelor pe care aceştia le întâmpină.

AURSF: "Băncile au o atitudine de superioritate şi iresponsabilitate faţă de problemele debitorilor"

Băncile, cu mici excepţii, s-au dovedit inflexibile şi nu au venit în întâmpinarea clienţilor cu nicio soluţie, precizează comunicatul AURSF, subliniind: "Deşi am venit cu numeroase propuneri concrete, niciun argument invocat de noi în cadrul discuţiilor şi demonstrat cu calcule şi simulări nu a fost acceptat de către instituţiile financiare.

Băncile au demonstrat încă o dată că nu doresc să facă niciun pas către clienţii lor - reprezentaţi de noi sau nu - în afara propriilor pseudo-soluţii pe care le-au adoptat imediat după explozia cursului CHF din ianuarie 2015, soluţii care, în opinia noastră, reprezintă doar o tactică de imagine si nicidecum nu sunt de natură a reprezenta o rezolvare pe termen lung în interesul clientului".

Menţionând că reprezentanţii celor mai multe dintre bănci au fost extrem de greu de accesat, comunicatul subliniază că băncile nu admit că împrumutul în CHF "a fost şi este în continuare un produs toxic, la baza oricăror soluţii standard oferite de acestea stând argumente care ţin de dificultăţile consumatorilor în rambursare (dificultăţi temporare ale debitorului la plata ratelor cauzate de factori externi, ca de exemplu pierderea serviciului, diminuarea veniturilor familiei, situaţii speciale personale, ca de exemplu boli sau decese în familie etc)".

Toate băncile au invocat faptul că au adresat problema creşterii cursului valutar din ianuarie 2015 prin diverse metode - fixarea cursului la nivelul anterior, actualizarea anticipată a dobânzii, prin preluarea valorii negative a indicelui LIBOR CHF, scăderea marjei fixe de dobândă cu o anumită valoare, pentru o perioadă limitată, mai arată sursa citată.

"Cu excepţia BT/VBR (n.r. Banca Transilvania a preluat Volksbank), care a returnat comisioanele percepute abuziv prin diminuarea soldului creditului, nicio bancă nu şi-a manifestat intenţia de a adresa global prejudiciul creat consumatorilor de clauzele abuzive existente în contracte", potrivit AURSF.

Echipa de negociere a solicita identificarea unei soluţii de reducere semnificativă a ratei, prin orice variantă posibilă, însă acordând prioritate conversiei în lei, simultan cu aplicarea unui discount la soldul creditului.

"Considerăm că aceste întâlniri au demonstrat că băncile au o atitudine de superioritate şi iresponsabilitate faţă de problemele debitorilor, chiar dacă înainte de acest demers au afirmat că vor da dovadă de responsabilitate şi că singura soluţie pentru rezolvarea acestei situaţii este negocierea şi implementarea de soluţii, discutate între bancă şi client. În acest moment, avem certitudinea că băncile nu sunt dispuse să reducă povara debitorilor decât în urma adoptării unei reglementări legislative", se mai arată în comunicat.

Reprezentanţii clienţilor cu credite în CHF au purtat negocieri colective cu toate băncile implicate (Raiffeisen Bank, Volksbank/ Banca Transilvania, Bancpost, Piraeus Bank, Banca Românească, OTP Bank şi Credit Europe Bank), iar pentru data de 9 iulie AURSF a anunţat o conferinţă de presă în cadrul căreia vor fi oferite detalii complete în legătură cu modul de desfăşurare a negocierilor.

Banca Transilvania s-a limitat la programul anunţat la începutul anului

Banca Transilvania este singura care a returnat consumatorilor comisioanele de risc/de administrare percepute în mod abuziv şi a făcut o ofertă de discount la soldul creditului, subliniază AURSF, menţionând: "Apreciem că procesul de negociere nu a influenţat în mod direct aspectele concrete ale ofertei financiare. Banca nu a acceptat niciuna dintre propunerile făcute de noi în cursul celor două întâlniri avute la finalul lunii aprilie - nici măcar cele privind oferirea unor dobânzi fixe sau ale unor dobânzi variabile cu o limită asumată de ambele părţi în ceea ce priveşte posibila creştere/scădere a acestora în viitor".

Oferta Băncii Transilvania pentru clienţii Volksbank România cu credite în franci elveţieni este valabilă până în 31 iulie 2015 şi constă în returnarea sumelor deja plătite de clienţii cu credite în CHF în contul comisionului de risc/administrare, prin diminuarea creditului în sold, precum şi în aplicarea unei reduceri de 22,5% pentru cei care acceptă conversia împrumuturilor, aplicabilă la soldul creditului curent rezultat ca urmare a diminuării cu suma plătită în contul comisionului de risc/administrare şi nerecuperată de clienţi până la data conversiei. Valoarea efectivă a discountului rezultat va fi diferit, în funcţie de situaţia fiecărui client în parte, ţinându-se cont de soldul creditului, de sumele de plată scadente la care se face conversia, de eventuale restanţe şi penalităţi sau de situaţiile particulare în care comisionul de risc/administrare a fost deja recuperat de la Volksbank România de către clienţi. Conversia va fi realizată la cursul BNR din data semnării documentaţiei potrivit reprezentanţilor BT.

Raiffeisen Bank: "Ar fi imoral să discriminăm clienţii care vin să negocieze direct cu banca"

"O singură bancă (Raiffeisen Bank) ne-a pus la dispoziţie simulări individuale de conversie a creditului în lei, care implică o reducere a ratelor consumatorilor pentru toată perioada de existenţă a creditului, reducere care diferă de la caz la caz. Această ofertă are, însă, la bază «reţeta» stabilită unilateral de bancă înainte de începerea negocierii, nicidecum o repliere pe nevoile consumatorilor sesizate în timpul procesului de negociere", susţin reprezentanţii AURSF.

Aceştia adaugă: "În loc să propună o soluţie cu adevărat adaptată nevoilor clienţilor, banca a ales să mascheze sub forma ajutorului corectarea propriei politici comerciale, astfel încât să intre într-o zonă de normalitate: reducerea marjei fixe de dobândă, care este printre cele mai mari din piaţă, prin aducerea ei într-o zonă de competitivitate şi eliminarea comisionului lunar/anual de administrare. Echipa de negociere a sesizat băncii aceste aspecte şi a înaintat propuneri pertinente, bazate pe cazuistica băncii, pentru o reconfigurare a ofertei, astfel încât să reflecte spiritul negocierii.

Banca nu a dat, încă, niciun răspuns la solicitarea Echipei de negociere în ceea ce priveşte aplicarea soluţiilor propuse de noi pentru a obţine o reducere semnificativă a ratei lunare, pentru toţi consumatorii reprezentaţi, în conformitate cu mandatul primit".

La finalul lunii februarie, Raiffeisen Bank ne-a transmis că banca pune la dispoziţia clienţilor cu dificultăţi reale la plata ratelor (susţinute cu documente) metode de restructurare şi combinaţii dintre ele, care acoperă o largă paletă de nevoi şi situaţii încă din anul 2009". Sursele citate ne-au spus că restructurarea este o metodă de reducere temporară a ratelor lunare de plată şi că aceasta se decide în urma unei analize, pe baza unor criterii clare care stabilesc exact situaţia în care se află clientul. Restructurarea poate fi acordată doar în cazul în care comportamentul la plată al clientului este constant unul bun, mai spun reprezentanţii Raiffeisen Bank, făcând referire la clienţii cu ratele la zi. Astfel, metodele de restructurare se aplică funcţie de situaţia fiecărui client şi pot fi pe termen mai scurt sau mai lung.

Sursele citate ne-au dat câteva exemple de măsuri pe care operatorul bancar le poate adopta, în funcţie de caz: "acordarea unei dobânzi reduse pe o perioadă de maxim 24 de luni, combinată cu graţie la plata capitalului pentru o perioadă, prelungirea perioadei de creditare (reeşalonare), aplicabilă creditelor negarantate; restructurare pe un termen mai lung (6 ani), cu sau fără conversie la lei, cu posibilitatea unui write-off la fiecare 2 ani, de câte 5% din capital, în condiţiile respectării planului de rambursare pe fiecare perioadă de 2 ani, ratele lunare sunt reduse la 40% în primii 2 ani, apoi cresc cu 20% în următorii 2 ani şi cu 20% în ultimii 2 ani din cei 6 etc.", la care pot fi adăugate diverse combinaţii între soluţiile de mai sus.

Ca răspuns la afirmaţiile AURSF, reprezentanţii Raiffeisen Bank ne-au transmis, ieri: "Am arătat de la prima discuţie cu AURSF că aşteptarea dumnealor privind o oferta colectivă dedicată doar respectivului grup de clienţi este nu doar nerealistă - pentru că vorbim despre produse diferite şi situaţii diferite ale clienţilor, dar şi lipsită de etică - noi nu putem oferi alte soluţii clienţilor noştri care vin să negocieze direct cu banca faţă de clienţii reprezentaţi de altcineva - asociaţie, avocat etc. Concret, am transmis mandatarilor 181 de oferte individuale, la care ar fi trebuit să primim răspuns individual de la clienţii respectivi, prin intermediul mandatarilor. Ceea ce am primit ca răspuns au fost consideraţii generale despre oferte - că unele ar fi convenabile, altele nu. Înţelegem că aşteptarea AURSF era ca, din anumite considerente, să facem oferte preferenţiale pentru clienţii reprezentaţi de asociaţie. Dumnealor au arătat deschis că clienţii respectivi nu au neapărat probleme de rambursare în condiţiile contractului de credit actual, dar cu toate acestea se aşteaptă la o reducere semnificativă a costurilor pentru că sunt reprezentaţi de această asociaţie.

Noi considerăm, aşa cum am spus şi reprezentanţilor AURSF, că ar fi imoral să discriminăm clienţii care vin să negocieze direct cu banca şi că vom putea face clienţilor reprezentaţi de dumnealor oferte în aceleaşi condiţii pe care le oferim tuturor clienţilor. Practic, orice client care intră într-o agenţie Raiffeisen Bank cu o solicitare de conversie a creditului în CHF poate primi o ofertă de conversie a creditului în lei. De asemenea, dacă întâmpină probleme cu rambursarea ratei din orice motiv, cu actualizarea documentelor de venit, poate primi o ofertă adecvată situaţiei sale.

În ultimele patru luni, aproape 400 de clienţi au primit şi acceptat ofertele individualizate pe care banca le-a propus, dintre care circa 250 sunt cu conversie în lei. Vă garantăm că este cea mai bună ofertă în lei de pe piaţă pe care aceşti clienţi ar fi putut-o primi! Alte 1.600 de oferte sunt deja la clienţi pentru analiză.

Prin urmare, Raiffeisen Bank este dispusă la a găsi soluţii pentru solicitările clienţilor săi şi a făcut şi face acest lucru, indiferent de modul în care clienţii aleg să-şi promoveze interesele.

Ceea ce vedem, din păcate, este că unii clienţi sunt reticenţi să solicite o ofertă băncii sau să o analizeze în mod obiectiv, influenţaţi de o serie de grupuri sau persoane interesate, care profită de confuzia creată pe piaţă de subiectul creditelor în CHF".

OTP va anunţa detalii despre programul pilot pentru sprijinirea debitorilor

Reprezentanţii Asociaţiei au precizat, în comunicat, că, în data de 7 iulie, urmează să mai aibă loc o întâlnire cu reprezentanţii OTP Bank, care a promis clienţilro că le va prezenta soluţii, în urma analizării rezultatelor unui proiect-pilot aflat în plină desfăşurare.

În cadrul unui interviu acordat recent ziarului BURSA, Laszlo Diosi, CEO OTP Bank, ne-a declarat că banca derulează un program pilot pentru reducerea ratelor aferente creditelor în franci elveţieni (CHF). Domnia sa ne-a precizat că intenţia instituţiei bancare este să aducă ratele debitorilor împrumutaţi în moneda elveţiană la un nivel mai mic decât cel de la finalul anului trecut, prin reducerea dobânzilor, dar că nu au fost cuantificate, încă, rezultatele programului pilot.

"Oferta noastră este valabilă pentru şase luni, dar, aşa cum le explicăm şi clienţilor, subliniem că piaţa încă nu s-a stabilizat şi, în acest context, programul se va putea prelungi. După fiecare perioadă, vom analiza modalităţile în care va trebui să procedăm pentru stabilizarea ratelor la un nivel care să nu-l depăşească pe cel din ultima lună a anului trecut".

Progranmul presupune discounturi pe care banca şi le va asuma, potrivit şefului băncii, care ne-a spus: "Noi ne vom asuma în proporţie de 100% pierderea suferită în urma aplicării acestor reduceri. OTP alocă în fiecare lună peste 1 milion de lei pentru acest program. Avem mai multe modele, pe mai multe tipuri de clienţi şi situaţii şi încă nu ştim ce rezultate vom avea".

"Credit Europe Bank nu îşi doreşte o soluţionare generică a problemei creditelor în CHF, ci stingerea «incendiilor»"

Credit Europe Bank I-a anunţat pe clienţi că nu are în vedere oferirea de soluţii de restructurare/conversie a creditelor, cu acordarea de facilităţi pentru consumatori, "decât în situaţia prezentării de documente de venit şi a documentelor ce atestă starea de sănătate sau alte situaţii speciale, din care să reiasă dificultăţi majore în ceea ce priveşte posibilitatea de plată a ratelor lunare", conform comunicatului AURSF, care menţionează: "Niciunul dintre consumatorii reprezentaţi de noi nu a primit vreo ofertă din partea băncii. Mai mult, banca nu a fost de acord să ofere niciun detaliu asupra gradului de îndatorare la care consumatorii devin eligibili pentru soluţii de reducere a ratelor din partea băncii, nici asupra altor criterii de acceptare a acestor solicitări. Din abordarea băncii înţelegem că nu îşi doreşte o soluţionare generică a problemei creditelor în CHF, ci stingerea «incendiilor» pe măsură ce ele apar, întreţinând astfel un raport de dependenţă, prin forţarea clienţilor săi să apeleze periodic la bunăvoinţa ei de a le acorda o restructurare".

Băncile cu capital grecesc - mult mai reticente decât ceilalţi operatori financiari

Cele trei bănci care au acţionariat grecesc au fost mult mai reticente la invitaţia consumatorilor, după cum afirmă reprezentanţii AURSF.

"Banca Românească şi Piraeus Bank nu au răspuns până în prezent în niciun fel la repetatele noastre solicitări de a ne comunica concluziile la care au ajuns în urma analizării situaţiei consumatorilor reprezentaţi de noi, deşi am agreat împreună în cadrul discuţiilor o a doua întâlnire de analiză a opţiunilor", au anunţat sursele citate.

Acestea au adăugat: "După numeroase insistenţe, Bancpost a răspuns, totuşi, în cursul zilei de astăzi - 01.07.2015 (la ora 16.16) - şi ne-a comunicat că se concentrează, în prezent, pe definitivarea unor soluţii individuale pentru toţi clienţii creditaţi în CHF, inclusiv cei reprezentaţi de echipa de negociere. Nu suntem în măsură să confirmăm acest aspect - nici ca direcţie a soluţiei, nici ca materializare a iniţiativei. Demersul pare, însă, mai mult unul de imagine, având în vedere că răspunsul băncii vine la mai bine de trei luni de la data când i-a fost adresată invitaţia şi la o zi după finalizarea, cel puţin formală, a procesului de negociere, în contextul în care întâlnirea cu această bancă a avut loc la data de 22.05, iar noi ne-am manifestat toată disponibilitatea de a participa ulterior la orice tip de consultări pe acest subiect".

Potrivit comunicatului citat, cele trei bănci nu au trimis nicio ofertă pentru consumatorii reprezentaţi de AURSF.

Până la închiderea ediţiei, băncile cărora le-am solicitat opinia pe marginea acestui subiect nu ne-au transmis niciun răspuns, cu excepţia Raiffeisen Bank, a cărei opinie am prezentat-o mai sus.

Opinia Cititorului ( 10 )

  1. Deci marele isarescu a dat din gura degeaba ca bancile vin sa discute cunoamenii. Dupa grecia, urmeaza bancile.

    1. Raiffeisen sunt de departe niste ipocriti si mincinosi. Sunt perversi si dezinformeaza . Vin cu oferte in bataie de joc nimic concret. Personal miau facut o oferta de conversie la cursul zilei unde mas alege cu un sold dublu fata de ce am contractat, nemaivorbind de banii dati timp de 7 ani. Mimeaza negocierea macar bancile grecesti sunt pe fata dar astia mint cum respira

      nu vedeti ca suntem in jungla nu ne baga nimeni in seama decat o data la 4 ani la alegeri si atunci se spun numai minciuni ati vazut ceva concret din ce se promite la alegeri.....nimic si atunci e e de facut daca tot e jungla sa aplicam legea junglei nu pe ei si pe mama lor de lor dehoti ca nu se mai poate nu am ajuns sclavi la noi in tara trbuie sa iesim in strada sa ne facem singuri dreptate ptr ca de la guvernanti nu vom vedeanimic

    Aceste mici neintelegeri vor fi solutionate curand. In 25-30 de ani, problema va fi ca si rezolvata. Important este ca debitorii sa-si pastreze calmul. Niciun bancher nu doreste ca debitorii sa devina agitati.

    Bancile ne-au lasat deoparte dar dreptatea iese la iveala, de ce nu faceti domnilor jurnalisti actualizare cu decizia de inghetare curs impotrive OTP?

    Indiferenr de presiunile BNR-ului, bancilor, seminariile ilegale realizate de BNR pt indoctrinarea magistratilor, dreptatea iese la iveala! Statul prin institutiile sale ar face bine sa ne sustina daca nu doreste procese la CEDO pentru despagubiri si daune morale provocate prin dobitocii de la BNR care nu si-au facut treaba si au bagat norme de creditare ilegale pe piata iar acum nu stiu pe unde sa scoata camasa 

    Un singur comentariu!RUSINE ISARESCU!

    Ai iesit in presa ca bancile negociza, rusine iata doveziler , nicio banca nu a negociat nimic! De aici concluzia ca tot ceea ce ai spus in presa pe acest subiect =MINCIUNI ! 

    Asta este calea fratilor:

    Solutia pe scurt: Respinge excepţia netimbrării acţiunii, excepţie invocată de pârâta OTP Bank Romania SA, ca neîntemeiată. Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale active, excepţie invocată de pârâta OTP Bank Romania SA, ca neîntemeiată. Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale pasive, excepţie invocată de pârâta OTP Bank Romania SA, ca neîntemeiată. Admite, în parte, acţiunea. Constată caracterul abuziv al clauzelor stipulate în convenţia de credit bancar nr.C2204/1130/3969/16.07.2007 la art. 12.2 teza a II a, art.12.3 şi art.12.4. Declară nulitatea absolută a clauzelor menţionate anterior. Dispune îngheţarea cursului de schimb valutar CHF-LEU, pentru efectuarea plăţilor în temeiul contractului sus menţionat, la valoarea de la momentul semnării contractului, respectiv, la valoarea 1,8894 lei/CHF. Obligă pârâtele să procedeze la calcularea ratelor aferente contractului de credit sus menţionat funcţie de valoarea leu/CHF de la momentul semnării contractului, respectiv, la valoarea 1,8894 lei/CHF, aceste rate urmând să fie recalculate de la data semnării contractului şi până la sfârşitul perioadei de contractare, respectiv, 01.07.2037, reclamanta urmând să achite ratele aferente creditului contractat la valoare leu/CHF anterior menţionată. Obligă pârâtele să plătească reclamantei sumele achitate în plus în temeiul contractului sus menţionat, rezultate din diferenţa de curs valutar valabil de la momentul efectuării fiecărei plăţi şi cursul valutar valabil de la data semnării contractului de credit(1,8894 lei), sume la care urmează să se calculeze si dobânda legală aferentă, calculată de la data încasării fiecărei sume nedatorate şi până la achitarea integrală a acestora de către pârâte. Constată caracterul abuziv al clauzelor stipulate în convenţia de credit bancar nr.C2204/1130/3969/16.07.2007 la art. 9.1 lit.a. Declară nulitatea absolută a clauzei menţionate anterior. Obligă pârâtele să platească reclamantei suma de 6359 CHF în echivalent lei la cursul BNR din data efectuării plăţii, cu titlu de comision de acordare, sumă la care urmează să se calculeze si dobânda legală aferentă, calculată de la data încasării acestei sume nedatorate şi până la achitarea integrală a acesteia de către pârâte. Respinge cererea reclamantei privind restituirea creditului in lei (cuprinsă în art.12.2 teza I a din convenţia de credit bancar nr.C2204/1130/3969/16.07.2007) ca neîntemeiată. Respinge cererea reclamantei de obligare a pârâtelor la emiterea unui nou grafic de rambursare, care se prevada restituirea creditului în lei ca neîntemeiată. Obligă pârâtele să plătească reclamantei suma de 11.160 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. 

    1. asa tata vezi ca se poate dar ia sa iesim cu toti in strada nu numai cei cu chf si cei cu euro ,dolar si ptr saracia asta care e din cauza demnitarilor pe care iam ales si isi bat joc de toata populatia asta care ia ales sa le dam un sut in fund noi iam ales noi sa ii dam jos

    Ce nu este clar? De cand s-a mai auzit ca stapanul sa negocieze cu sclavul ? vise placute!

    AVOCAT MAREŞ MEDAR CLAUDIA TELEFON : 0723647422

    NEAJUTATĂ DE CUCULIS SAU PIPEREA 

    DOMNULE PREŞEDINTE 

    Subsemnaţii : Zlate – Licăreţi Gheorghe şi Maria, soţ-soţie , cu domiciliul în localitatea : Sat Tismana/Comuna Tismana, Judeţul Gorj, având CNP-urile : 1780418182772 şi 2770530182779 , în baza Contractului de Credit Ipotecar/Bancar nr. HL 10912 / 20/04/2007, formulez prezenta  

    CERERE DE CHEMARE ÎN JUDECATĂ  

    împotriva pârâtelor:  

    1 .- SC Bancpost SA - Sediul Central, cu adresa Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 6A, Sector 2, cod poştal : 020337 Bucureşti, Romania , având următoarele date de identificare : - Nr. Registrul Comerţului: J40/9052/1991 

    - Cod Unic de Înregistrare: RO 404416 

    - Registrul Bancar: PJR-40-013/1999 

    - Capital Social: 1.178.865.416,00 RO şi 2 .- Sucursala Bancpost Târgu – Jiu /Gorj,cu următoarele date de identificare: cu sediul în : Adresa: Strada Tudor Vladimirescu nr. 25 , datele de identificare CUI:9314236, Nr. RC:J18/50/ 1993,. 

    PRIN CARE SOLICIT : 

    1)– Să se constate caracterul abuziv al clauzelor contractuale ce se referă la : comisionul de administrare lunară în cuantum total de 3.148,72 CHF : (Contract – art.,4.7., ,4.11 lit. b, 5.5-referitor Grafic Rambursare, 8.1. alin.9,8.5-alin.2, 8.7.-alin.3, ,,Confirmare ”nedatată – alin. 2 ,,Act Adiţional” de adaptare la OUG 50/2010- Art.I-pct.8 şi 9), comisionul de acordare raportat la valoarea soldului în cuantum de 365 CHF *Contract – Art.4.11. lit. a) şi ,,Confirmare ”nedatată – alin.1) , comisionul de rambursare anticipată (Contract – art. 4.11 lit. d, ,,Confirmare ”nedatată – alin. 4 ,,Act Adiţional” de adaptare la OUG 50/2010- Art.6)., alte comisioane stabilite de bancă (Contract Art. 4.11. lit e) ; să se dispună eliminarea din convenţie a acestor prevederi contractuale şi restituirea sumelor în cuantum de 3513.72 CHF* la data depuneri acţiunii, comisioane pe care le consider abuzive, sumă ce urmează a fi actualizată de la data 20.04.2007, până la data plăţii efective (inflaţie sau dobânda legală)*. 2) – Să se constate caracterul abuziv al prevederilor cu privire la calculul ratei dobânzii şi dobânzii anuale efective ( Contract-art.4.1., 4.2., 4.3., 4.5.,4.6., ,,Act Adiţional” de adaptare la OUG 50/2010- Art.4 şi Anexa 1 ) şi clauzelor penale pentru întârzieri la plată (Contract – art.4.9.,4.10., ,,Act Adiţional” de adaptare la OUG 50/2010-art.5 ), precum şi a celor cu privire la dobândă penalizatoare (Contract – art. 4.6., 4.9.,4.10 ); să se constate nulitatea absolută a acestor clauze, eliminarea lor şi să se restituie suma de 17.369,54 CHF – reactualizată la data plăţii efective.*  

    3) - Să se constate caracterul abuziv al clauzelor contractuale inserate în clauzele contractuale privind „efectuarea plăţilor în moneda creditului şi suportarea de către consumator a diferenţelor de curs valutar”; să se constate nulitatea absolută a acestor clauze contractuale ; să se dispună îngheţarea cursului de schimb valutar CHF – leu, pentru efectuarea plăţilor în temeiul convenţiilor încheiate, la valoarea de la data încheierii şi semnării convenţiilor, respectiv calcularea şi plata ratelor de rambursare a creditului la valoarea în lei a francului elveţian din data încheierii convenţiilor, pe întreaga perioadă de valabilitate a contractelor şi restituirea sumelor plătite în plus de către reclamanţi. * 4) –Să se constate caracterul abuziv ,, titlul executoriu conform Legii privind activitatea bancară…” (Contract – art. 5.13.,8.3.,8.4.,8.5.-alin. 4, 8.7. alin.4., 8.8.-lit. a) şi b),. 8.10,8.12.,9.1.,9.3.,9.4. ,11.1.,11.2. ,) ; eliminarea din contract a acestor clauze ca fiind abuzive. 

    5 ) – Să se constate caracterul abuziv al ,,Actului Adiţional” de adaptare la OUG 50/2010- la Art.V-alin.3 ;eliminarea în totalitate a acestui act ca fiind nul. 

     

    În dovedirea acţiunii înţelegem să ne folosim de proba cu înscrisuri. 

    Depun prezenta acţiune în trei exemplare, la care anexez, în copie – conformă cu originalul - cartea de identitate, contractul de credit, graficul de rambursare al creditului, graficele de rambursare întocmite de la data încheierii până în prezent şi condiţii generale de derulare a operaţiunilor bancare pentru persoane fizice şi Certificatul de Ipotecă. 

    AVOCAT MAREŞ MEDAR CLAUDIA TELEFON : 0723647422 

    Data 

    02.02.2015 Semnătura, 

    Portal > Judecătoria TÂRGU JIU > Informaţii dosar  

    Informaţii dosar  

    Informaţii generale 

    Părţi 

    Şedinţe 

    Căi atac 

    Citare prin publicitate 

    Informaţii generale 

    Nr. unic (nr. format vechi) :1408/318/2015  

    Data inregistrarii02.02.2015 

    Data ultimei modificari:03.07.2015 

    Sectie :Secţia CIVILĂ 

    Materie:Civil 

    Obiect :anulare act 

    Stadiu procesual:Fond 

    Părţi 

    Nu meCalitate parte 

    ZLATE-LICĂREŢI GHEORGHEReclamant  

    ZLATE-LICĂREŢI VALENTINA-MARIAReclamant  

    SC BANCPOST SAPârât  

    SC BANCPOST SA - SUCURSALA BANCPOST TG-JIUPârât  

    Şedinţe 

    03.07.2015 

    O ra estimata: 09:00 

    Complet: C 7 

    Tip solutie: Admite cererea 

    Solutia pe scurt: Respinge excepţiile. Admite acţiunea. Cu apel. 

    Document: Hotarâre 4974/2015 03.07.2015 

    26.06.2015 

    Ora estimata: 09:00 

    Complet: C 7 

    Tip solutie: Amână cauza 

    Solutia pe scurt: Amână pronunţarea la 03.07.2015 

    Document:  

    29.05.2015 

    Ora estimata: 09:00 

    Complet: C 7 

    Tip solutie: Repus pe rol 

    Solutia pe scurt: Repune cauza pe rol. Stabileşte termen la 26.06.2015 

    Document: Încheiere de şedinţă 29.05.2015 

    07.05.2015 

    Ora estimata: 09:00 

    Complet: C 7 

    Tip solutie: Repus pe rol 

    Solutia pe scurt: Repune cauza pe rol. Stabileşte termen la 29.05.2015. 

    Document: Încheiere de şedinţă 07.05.2015 

    30.04.2015 

    Ora estimata: 09:00 

    Complet: C 7 

    Tip solutie: Amână cauza 

    Solutia pe scurt: Amână pronunţarea la 07.05.2015 

    Document: Încheiere - Amânare ulterioară a pronunţării 30.04.2015 

    24.04.2015 

    Ora estimata: 09:00 

    Complet: C 7 

    Tip solutie: Amână cauza 

    Solutia pe scurt: Amână pronunţarea la 30.04.2015. 

    Document: Încheiere - Amânare iniţială a pronunţării 24.04.2015 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
boromir.ro
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8373
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3185
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9967
Gram de aur (XAU)Gram de aur412.9649

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb
PrevNext
LuMaMiJoViSaDu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031