Producătorul de sisteme de zidărie Cemacon (CEON) a raportat după primele şase luni ale anului, fără a lua în calcul impactul restructurării, un profit net de 3,63 milioane lei, în creştere cu 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată un comunicat al societăţii listate la BVB.
Pe fondul rezultatului operaţional şi al reflectării contabile a restructurării creditelor, Cemacon a încheiat primele şase luni cu un profit net de 11,6 milioane lei, arată sursa.
"Primul semestru a adus o creştere a afacerilor Cemacon; creşterea la nivelul veniturilor a fost mai mare decât dinamică cheltuielilor conducând la o creştere cu 30% a profitabilităţii operaţionale; rată de 20% a EBITDA Cemacon este una de top în sector. Gama EVOCERAMIC, principalul motor al creşterii vânzărilor, a determinat îmbunătăţirea marjelor de vânzare. Costul de producţie a rămas unul foarte competitiv, atât la nivelul consumului energetic, cât şi al costurilor cu materia prima, iar sinergiile obţinute prin operarea celor 2 facilităţi de producţie au condus la creşterea marjelor de producţie. Veniturile şi cheltuielile operaţionale cuprind valori considerabile aferente implementării restructurării financiare: venituri şi cheltuieli aferente transferului de active neproductive între Cemacon SĂ şi Cemacon Real Estate, cheltuieli administrative aferente implementării noilor contracte de credit, precum şi venituri aferente iertării de datorie în valoare de 2,03 milioane euro. Astfel, pe fondul rezultatului operaţional performant şi al reflectării contabile a restructurării creditelor, CEMACON a încheiat primele 6 luni cu un profit net de 11,6 milioane lei, creîndu-se, astfel, premisele obţinerii unui rezultat net pozitiv pe exerciţiul financiar 2015.
Raportat la aceeaşi perioada a anului 2014, cifra de afaceri brută a companiei a înregistrat o creştere de 23%, bazată , în principal, pe creşterea vânzării de cărămidă, care, în valori nete, a fost de 38% la 6 luni. Chiar în contextul de piaţă actual, de creştere a cantităţilor cerute, această este cea mai bună performanţă din piaţă materialelor de zidărie. Fabrică de la Recea, inaugarata în 2010, a funcţionat la capacitate maximă şi costuri competitive. În 2015, Cemacon a reluat operarea fabricii din Zalău, crescându-şi astfel capacitatea totală de producţie cu peste 30% pentru a face faţă cererii de produse EVOCERAMIC. În 2015 a fost îmbunătăţit nivelul marjelor de vânzare prin consolidarea poziţionării premium a produselor EVOCERAMIC. Costurile variabile au fost menţinute la nivelele cele mai competitive din industrie prin inovaţii de proces şi de reţea şi prin investiţii de eficientizare, iar impactul costurilor fixe a fost atenuat de sinergia operării celor 2 linii de producţie şi a plasării pe piaţă a cantităţilor supimentare. Rezultanta acestora a fost creşterea profitului operaţional cu 30%", potrivit comunicatului.