Grupul francez de media "Lagardere" îşi va restructura divizia de reviste, urmând să vândă 10 din cele 39 de titluri pe care le deţine, ca să se poată concentra pe brandurile strategice online.
Potrivit anunţului făcut ieri de "Lagardere Active", revistele ce vor fi înstrăinate sunt Be, Premiere, Psychologies, Auto Moto, Campagne et Décoration, Le Journal de la Maison, Maison & Travaux, Mon Jardin Ma maison, Union şi Pariscope. Drept urmare, aproximativ 400 de posturi vor fi eliminate de "Lagardere".
Planul de restructurare mai prevede regruparea celor aproximativ 20 de titluri rămase (în cinci grupe mari), printre care se numără în special publicaţia Elle şi versiunile sale internaţionale.
"Strategia mea este să concentrez investiţiile noastre pe circa zece titluri, care sunt lider pe segmentul căruia îi aparţin, şi acolo unde există un potenţial important de dezvoltare online", afirmă directorul "Lagardere Active", Denis Olivennes, adăugând: "Din păcate, acest lucru înseamnă că trebuie să înstrăinăm alte zece titluri".
"Lagardere Active" este lider pe piaţa revistelor franceze. Compania are în proprietate titluri precum Paris Match, Elle, Le Journal du Dimanche şi Télé 7 Jours. Grupul deţine şi posturi de radio precum Europe 1 şi RFM. La finele anului trecut, "Lagardere Active" avea 3.740 de salariaţi, dintre care 1.102 de jurnalişti.
În luna august, grupul francez estima că veniturile din publicitate vor scădea, pentru "Lagardere Active", cu 7% anul acesta. Divizia în cauză aduce aproape 20% din veniturile grupului.