Lanţul românesc de restaurante Spartan a înregistrat o cifră de afaceri de 48 de milioane de euro în 2023 şi mizează pe o serie de îmbunătăţiri operaţionale şi de repoziţionare de imagine, pentru extinderea reţelei naţionale cu până la 50 de noi locaţii în perioada următoare, precum şi pentru extinderea reţelei internaţionale. Reţeaua de restaurante quick service a ajuns la 75 de locaţii şi a vândut, în 2023, produse de inspiraţie grecească pentru peste 7 milioane de clienţi. Noul acţionariat îşi propune extinderea modelului de franciză şi către Spania, unde există deja 2 locaţii Spartan, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, cei doi noi asociaţi, Remus Cosovanu şi Răzvan Nanuş, care au preluat business-ul Spartan în 2023, împreună cu CEO-ul Gabriel Melniciuc, şi-au propus o serie de transformări strategice, care includ lansarea unor noi produse care vor aduce un plus la nivel calitativ în oferta Spartan, deschiderea unor noi locaţii stradale, în proximitatea zonelor rezidenţiale şi de birouri, precum şi iniţierea unei şcoli de management. În planurile companiei mai intră şi implementarea unor procese concrete de sustenabilitate, care urmăresc reducerea consumului de energie în locaţiile operate, odată cu implementarea unui plan de FireUpSchedule, dar şi prin colectarea selectivă a deşeurilor, eliminarea plasticului şi introducerea tacâmurilor din materiale sustenabile.
Spartan îşi propune creşterea cotei de piaţă în 2024 şi vizează ocuparea poziţiei a 2-a în topul restaurantelor de tip quick service din România. Astfel, compania urmăreşte extinderea segmentului de target, lanţul adresându-se noilor generaţii de clienţi sub 20 de ani, estimaţi de Institutul Naţional de Statistică la peste 4,3 milioane. Ca parte a strategiei, Spartan mizează pe noul slogan Top Freş, în cadrul unei ample campanii de repoziţionare. Prin noua abordare, compania îşi propune să valorifice atributele brandului Spartan precum prospeţimea şi calitatea produselor, precum şi sustenabilitatea. Campania care rulează de la începutul lunii martie este dezvoltată de grupul WOPA şi este prezentă deja pe TV, Digital şi OOH, urmând să fie extinsă şi către noile locaţii Spartan, ce vor avea o nouă identitate vizuală, se precizează în comunicat.
"Vizăm consolidarea poziţiei Spartan în top 3 restaurante de profil în România şi, mai mult decât atât, ne dorim să avansăm pe locul 2 anul acesta. Credem că viitorul constă în a fi cât mai aproape de oameni şi în a le oferi produse conform aşteptărilor lor, atât în ceea ce priveşte gustul şi prospeţimea, cât şi în ceea ce priveşte întreg procesul de cooking şi preocuparea de mediu şi sustenabilitate în tot acest proces. De aceea, noua noastră campanie de comunicare, realizată împreună cu WOPA, pune accentul pe prospeţime, gravitând în jurul conceptului de Top Freş. Luăm în considerare deschiderea a până la 50 de noi restaurante în perioada următoare şi, în acelaşi timp, continuăm procesul de eficientizare şi dezvoltare a conceptului nostru de francizare în Spania, unde suntem deja prezenţi în 2 locaţii", declară Gabriel Melniciuc, CEO Spartan.
În pofida unei uşoare scăderi a întregii pieţe de fast-food în primul trimestru al acestui an, industria preconizează o creştere a consumului în a doua jumătate a anului. Lipsa forţei de muncă calificată este printre principalele provocări care impactează şi segmentul de restaurante quick-service. În acest context, Spartan va iniţia o şcoală de management pentru pregătirea resursei umane existente, în vederea menţinerii standardelor ridicate a produselor şi serviciilor oferite, se arată în comunicat.
.