Principalul avantaj al publicităţii indoor este că expunerea mesajului unei campanii se face în zona în care consumatorul ia decizia de cumpărare, spune Laurenţiu Jiga, CEE Managing Director al Brand Management, companie de indoor advertising pe care a fondat-o în 2004.
Domnia sa estimează că, în acest an, Brand Management va înregistra o cifră de afaceri de două milioane de euro, faţă de nivelul de 6,3 milioane de lei (1,2 milioane de euro) din 2022. Totodată, compania a început în urmă cu doi ani să creeze o platformă destinată exclusiv advertisingului de interior.
"Ne dorim să lansăm platforma la care lucrăm deja de doi ani şi astfel să ajutăm piaţa de indoor advertising să crească graţie creşterii de zece ori a acurateţii şi rapidităţii privind accesul clienţilor noştri la spaţiile de advertising din oraşele mari ale României", a declarat Laurenţiu Jiga pentru ziarul BURSA.
Potrivit lui Jiga, valoarea pieţei de advertising din ţara noastră depăşeşte 650 milioane de euro, în timp ce segmentul de indoor advertising reprezintă 2% din această sumă. Totodată, piaţa de advertising este concentrată preponderent în Bucureşti şi în următoarele cinci cele mai mari oraşe din ţară (Constanţa, Cluj-Napoca, Braşov, Timişoara, Craiova).
Piaţa a suferit scăderi dramatice în anii pandemiei, după ce primele lockdown-uri au cauzat o scădere de peste 50%. Pe de altă parte, în acea perioadă advertiserii au conştientizat că indoor advertising este un element important în mixul de media datorită faptului că interacţiunea cu consumatorii se face foarte aproape de locul de vânzare al produselor şi serviciilor, spune Laurenţiu Jiga.
"Principalul avantaj al publicităţii indoor este că expunerea mesajului unei campanii se face în zona în care consumatorul ia decizia de cumpărare. În plus, beneficiarii publicităţii indoor primesc rapoarte de trafic care conţin şi profilul consumatorului pe care îl vizează în zona în care îşi desfăşoară campania publicitară (mall-uri, clădiri de birouri, săli de sport, centre medicale etc), ceea ce le permite să îşi adapteze mesajele în funcţie de amplasament, spaţiu comercial sau regiune geografică", a declarat Laurenţiu Jiga.
Conform fondatorului Brand Management, modalităţile predilecte de indoor advertising preferate de clienţi sunt afişajele pe suprafeţe mari, precum scările rulante, faţadele clădirilor, dar şi coloane illuminate. O tendinţă aflată în creştere în ultima perioadă este legată de afişajul digital (digital screens).
"Ca dezavantaj aş putea menţiona că dacă un client nu îşi programeză campania din timp, riscă să piardă spaţiile publicitare cu cel mai mare impact. Pur şi simplu i-o vor lua alţii înainte", a spus Jiga.
Brand Management a fost fondată în 2004 şi a dezvoltat operaţiuni de indoor advertising atât în Romania, cât şi în Bulgaria şi Cehia, pentru companii din domenii precum tehnologie şi telecomunicaţii, modă şi bijuterii, financiar-bancar sau FMCG. Compania a gestionat peste 3.000 de campanii publicitare care au cumulate bugete de peste 120 milioane lei până în 2022.