Deputaţii au adoptat, astăzi, noua lege a publicităţii stradale, iniţiată în 2010 Ministerul Dezvoltării şi Turismului, relatează HotNews.ro.
"Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate" a fost adoptată cu 263 de voturi pentru, 1 împotrivă şi 2 abţineri, într-o versiune asemănătoare celei iniţiale, cu excepţia notabilă a unei prevederi pentru care proiectul de lege a fost declarat, în ianuarie 2012, neconstituţional.
Prin această lege sunt introduse mai multe restricţii privind publicitatea stradală, de la cele referitoare la dimensiunile suporturilor publicitate permise, pe arbori, pe monumente, pe clădirile instituţiilor publice sau în intersecţii, la cele privind atribuirea spaţiilor prin licitaţie publică.
După adoptarea noii legi, companiile au la dispoziţie până la sfârşitul anului să aplice măsurile necesare pentru a intra în legalitate, acolo unde este cazul. Legea adoptată azi de deputaţi prevede la art. 56 că "mijloacele de publicitate autorizate până la data intrării în vigoare a prezentei legi pot fi menţinute pe amplasamentele autorizate până la data expirării contractelor de publicitate în curs, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2014".