"LG Electronics" Inc., producător sud-coreean de electronice, va înceta producţia de televizoare cu plasmă până la finele lunii noiembrie, urmărind să-şi concerteze operaţiunile pe televizoarele LCD şi cele cu tehnologie OLED.
LG a precizat că decizia în acest sens, adoptată ieri de board-ul companiei, reflectă scăderea cererii pentru televizoarele cu plasmă, în condiţiile în care segmentul în cauză a generat 2,4% din veniturile înregistrate în anul 2013 de LG.
"Am încercat să menţinem aceste activităţi cât mai mult timp posibil. Însă, în pofida eforturilor noastre, aceste activităţi nu mai reprezintă o afacere viabilă", a declarat purtătorul de cuvânt al LG, Ken Hong.
Potrivit firmei de cercetare de piaţă "NPD DisplaySearch", vânzările globale de televizoare cu plasmă vor scădea la 500.000 de unităţi în 2015, de la 5,2 milioane în 2014, ca urmare a faptului că televizoarele LCD au devenit principalul produs de pe piaţa globală de profil.
Analiştii susţin că ecranele cu plasmă nu pot să concureze cu LCD-urile în privinţa rezoluţiei ecranului şi, în plus, consumă mai multă energie electrică şi generează mai multă căldură decât un LCD. "Toţi aceşti factori combinaţi îi determină pe marii producători să se concentreze pe tehnologia LCD", declară Eo Kyu-jin, analist la "IBK Securities".
În trimestrul al doilea din anul curent, profitul net al companiei (care exclude interesele minoritare) a crescut la 369,1 miliarde woni (359 milioane de dolari), fiind aproape triplu faţă de cel din perioada similară a lui 2013. Analiştii estimau numai 289,4 miliarde woni.