Aleşii locali bucureşteni vor trebui să decidă, în şedinta de astăzi, dacă aprobă înaintarea către Guvern a propunerii de emitere a unui act normativ cu privire la exceptarea RATB de la legea achiziţiilor publice şi avizarea încredinţării directe a unui contract de lucrări. Este vorba despre reabilitarea liniei de tramvai 44 din Capitală, pe Calea Giuleşti, între Şoseaua Orhideelor şi strada Pătrarului. RATB a organizat o licitaţie în acest sens anul trecut. Cîş-tigătoare a fost desemnată firma "Themeli" SA, care nu şi-a respectat termenul de predare a lucrării (14 noiembrie 2005). Aşa că municipalitatea a reziliat contractul. Oficialii primăriei şi ai RATB şi-au motivat cererea de încredinţare directă a finalizării lucrărilor prin faptul că în zonă sînt probleme complexe legate de siguranţa circulaţiei, care nu au putut fi rezolvate din cauza lucrărilor foarte întîrziate (execuţia nici nu a ajuns la nivelul superior al şinelor de tramvai). Situaţia este gravă nu numai pentru pietoni şi condu-cătorii auto, ci şi pentru agenţii economici din zonă. Gheorghe Udrişte, director executiv al Direcţiei Transporturi, Dru-muri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Capitalei, ne-a declarat că, pînă la promovarea proiectului de hotărire de Guvern, trebuie reevaluate lucrările rămase de executat şi trebuie invitate firmele care au participat la licitaţie la noi discuţii. În urma negocierilor, va fi desemnată compania căreia i se va încredinţa direct contractul. "Cred ca va fi greu să găsim o societate care să fie de acord să execute o lucrare amplă într-un timp foarte scurt", ne-a mai spus domnia sa.
Lucrările de reabilitare a liniei de tramvai 44 vor fi atribuite fără licitaţie
A.T.
Ziarul BURSA #Companii #Construcţii / 29 noiembrie 2005